«همه حاضر» برای دانشآموزان کم برخوردار
مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی به تشریح فعالیتهای انجام شده در پویش «همه حاضر» برای کمک به دانشآموزان کمبرخوردار پرداخت. پویش «همه حاضر» برای کمک به دانشآموزان کم برخوردار در آستانه سال تحصیلی جدید راهاندازی شد. پویش «همه حاضر» با هدف تأمین نوشتافزار برای کودکان مناطق محروم راهاندازی شد و علاقهمندان برای مشارکت در این پویش میتوانند با مراجعه به سایت دیجی کانون، تعداد بستههای خود را انتخاب و سپس با کلیک روی گزینه پرداخت و اتصال به درگاه بانک در این پویش شرکت کنند.
حمیدرضا خان محمدی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در اینباره به ایسنا گفت: در دوسال کرونا شرایط خاصی بر آموزش و پرورش حاکم بود و بعد از این شرایط سخت برای سال تحصیلی جدید برنامهریزی کردیم تا دانشآموزان حضور پُرشکوهی در مدارس داشته باشند و آرزو میکنیم همه دانشآموزان و فرزندان لازم التعلیم در کلاس درس حاضر شوند و با این آرزو که همه را در کلاس حاضر ببینیم نام پویش را «همه حاضر» گذاشتیم.
بهگفته او این پویش از تیرماه به دستور معاون اول رئیسجمهور و جلب همکاری و مشارکت دستگاهها و نهادها و همچنین شناسایی ظرفیتهای تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی آغاز شد و آنچه امروز از «پویش همه حاضر» در فضای مجازی و رسانه ملی شاهد هستیم، فعالیت این پویش در بخش مردمی است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی ادامه داد: تامین مایحتاج نوشت افزار دانشآموزان مناطق کم برخوردار موضوعی نیست که فقط به ابتدای مهرماه محدود شود. مرحله اول توزیع نوشت افزار تا پایان مهر اجرایی خواهد شد و در طول سال نیز این توزیع بهصورت برنامهریزی شده ادامه خواهد داشت.
خان محمدی با بیان اینکه بستههای لوازمالتحریر برای یک میلیون دانشآموزان پیشبینی شده است افزود: این بستهها با قیمت حدوداً 300 هزار تومان تهیه و در اختیار دانشآموزان مناطق محروم قرار میگیرد که البته تهیه این بسته ها در بیرون حدود 500 تا 600 هزار تومان هزینه خواهد داشت. مهمترین ویژگی بستههای لوازمالتحریر پیشبینی شده این است که این بستهها از کالاهای تولید داخل با نشانها و علائم ایرانی- اسلامی که هم جنبه حمایت از تولید ملی و هم جنبه آموزشی و فرهنگی دارد، تهیه شده است. بنابراین دانشآموزان ما نخستین چیزی که میخواهند یاد بگیرند و بنویسند با لوازم تولید داخل انجام میشود و علائم و تصاویر و نشانههای فرهنگی ایرانی - اسلامی پیام مناسبی را به دانشآموزان القا میکند. این امر موجب میشود تا در میان دانشآموزان ما حس خود باوری تقویت شود و از القای فرهنگ بیگانه که روی لوازمالتحریر غیرایرانی بعضاً وجود دارد جلوگیری کند. او گفت: مدارس مناطق محروم، روستایی، عشایر و مرزی مشخص شدهاند و دانشآموزان مشغول به تحصیل در این مدارس با کد ملی شناسایی شدهاند و توزیع لوازمالتحریر هم با حفظ کرامت و عزت نفس دانشآموزان توسط مسئولین مدرسه صورت میگیرد. در این دوره سعی شده توزیع اقلام توسط خیریهها و افراد دیگر برای دانشآموزان محروم بهصورت هماهنگ صورت گیرد تا کسی از دریافت بسته اهدایی باز نماند و کسی هم لوازمالتحریر را دو مرتبه دریافت نکند. این بستهها در برخی از مناطق محروم بهصورت تشویقی در قالب برگزیدگان درسی و یا اخلاقی در مدرسه اهدا میشود تا عزت نفس دانشآموزان بیشتر حفظ شود.