• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172928
+
-

کودکان بیش‌فعال شناسایی می‌شوند

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، نحوه ارائه خدمات این سازمان به دانش‌آموزان دارای نقص توجه و بیش‌فعالی را تشریح کرد و گفت: دانش‌آموزان بیش‌فعال، دانش‌آموزان عادی هستند که ممکن است در دقت و توجه، مشکلاتی داشته باشند که باید مداخلات تخصصی برایشان انجام شود. حمید طریفی‌حسینی به ایسنا گفت: آیین‌نامه‌ای برای بچه‌های بیش‌فعال در دست تهیه است که مشخص می‌کند دانش‌آموز نقص توجه و بیش‌فعال چه ویژگی‌ها و شرایطی باید داشته باشد که براساس آن تشخیص‌گذاری شود. در واقع ملاک‌ها و معیارهای غربالگری و تشخیص‌گذاری را احصا‌ و ابزارها را مشخص می‌کنیم. پس از آن باید همکاران خودمان را آموزش دهیم تا بتوانند این تست‌ها و مداخلات تخصصی لازم را انجام دهند. برنامه ما این است که از آبان‌ماه بتوانیم این دانش‌آموزان را نیز همانند دانش‌آموزان اختلال یادگیری در مراکز ویژه اختلال یادگیری تحت درمان و آموزش قرار دهیم. پیش‌بینی ما این است که آمار دانش‌آموزان دارای نقص توجه و بیش‌فعالی به اندازه دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری باشد. طریفی‌حسینی درباره اجرای این طرح برای کودکان بیش‌فعال توضیح داد: اینها هیچ تفاوتی با بچه‌های عادی به لحاظ آموزش نخواهند داشت. بچه‌های مبتلا به اختلال یادگیری ما سر کلاس عادی می‌نشینند و بعضی روزها به مرکز یادگیری مراجعه می‌کنند و یکی دو جلسه در هفته با آنها کار می‌شود و اگر نیاز به دارودرمانی هم داشته باشند که به روانپزشک ارجاع داده می‌شوند، هم دارو مصرف می‌کنند و هم کارهای توانبخشی‌شان انجام می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید