• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172720
+
-

با مردم/تبلیغ ارزش‌های معنوی و انسانی در صدر اقدامات فرهنگی باشد

پایان ماه محرم و صفر دلیلی بر کمرنگ شدن فضای جامعه از معنویات و ارزش‌ها نشود و انتظار می‌رود تبلیغ و ترویج و جذب دینداری در صدر اقدامات فرهنگی قرار بگیرد و در این مسیر رسانه‌ها پیشگام و سر افراز خواهند بود.
محمودیان از تهران 

طرح‌های آبخیزداری جلوی خشکسالی ایران را خواهد گرفت
هرچند تاکنون کوتاهی‌هایی شده است اما هنوز هم دیر نیست و با اجرای طرح‌های متعدد آبخیزداری می‌توان جلوی یک اتفاق تلخ بسیار بزرگ را گرفت. هرساله بارش‌های چشمگیر باران در سراسر کشور بوده ولی دریغ از جمع و نگهداری از آب باران و برف برای مصارف مختلف کشاورزی و آب شرب شهری. درحالی‌که با اجرای طرح‌های آبخیزداری هم می‌توان منابع زیر زمینی را تقویت کرد و بهبود بخشید و هم مصارف کشاورزان را تا مدتی تامین کرد. به‌عنوان نمونه هم‌اکنون هزار و 700حلقه چاه عمیق در شهرستان ما (خوی) وجود دارد که اکثرا هم شخصی هستند و می‌توانند به سرعت این شهر را به ورطه خشکسالی بیندازد. در حالی است که بجای آب مصرفی از زیر زمین هیچ تامین و جایگزینی نیست و در سال اخیر آب چاه‌های عمیق نصف شده‌اند و این یعنی خطر بزرگ. در این مسیر بهترین راه ورود مستقیم دولت و اقدام قاطع در برخورد با متخلفان و اجرای جدی طرح‌های آبخیزداری در سراسر کشور است.
روحانی از ارومیه

نانوایی‌های عرضه‌کننده نان سبوس دار معرفی شوند
با توجه به تقاضای بسیاری از مردم به‌خصوص انبوه بیماران دیابتی و قلبی که ضرورت دارد نان سبوس دار مصرف کنند پیشنهاد می‌شود شورای آرد و نان شهرها و استان‌های کشور نانوایانی که سهمیه آرد سبوس‌دار خالص را دارند، قیمت آنها با وزن مشخص و نوع نان را اطلاع‌رسانی عمومی نمایند.
محمود بلیغیان از اصفهان

پیامک
کیفیت بسیار پایین نان در شهرک ولیعصر منطقه 18

از بازرسان سازمان‌های مختلف ازجمله تعزیرات، ‌استاندارد، بهداشت و... تقاضا دارم سری به نانوایی‌های بربری و سنگک در شهرک ولی عصر منطقه18 بزنند تا به مفهموم جدیدی از بی‌کیفیت بودن یک کالا دست یابند. وزن نان‌ها که قطعا کمتر از میزان مصوب است، کیفیت هم خمیر و سوخته و.... چندین بار هم برخی بازرسان آمده و تذکری داده و رفته‌اند. که این تذکرها تأثیری نداشته و سلامت مردم به خطر افتاده است.
آذرگون از شهرک ولی عصر تهران

آموزش و پرورش لرستان به بازنشستگان خود توجه کند

همه ساله تعداد زیادی معلم در استان لرستان بازنشسته می‌شوند که آموزش و پرورش هیچ برنامه‌ای برای آنها ندارد. درحالی‌که معلمان 30سال و بیشتر از اینها عمر خود را صرف تدریس علم و دانش کرده‌اند بیکاری محض آنان را بیمار و افسرده خواهد کرد و جا دارد سازمان آموزش و پرورش فکری برای بازنشستگان بکند و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی و برگزاری تور و گردهمایی و... به قشر مؤثر و مفید جامعه خدمات رسانی کند.
پارسا از خرم‌آباد 

براساس سن و صنف و مدرک تحصیلی اینترنت بدهند 

قطع اینترنت و فیلتر کردن آن شاید مقطعی خوب باشد اما افرادی مانند من که کارشان پژوهش و تحقیق است با نبود اینترنت دچار معضلات بسیاری شده‌اند و واقعا نمی‌دانیم تکلیف‌مان چیست. بیایند و براساس مدرک و صنف و سن به افراد اینترنت مخصوص بدهند که هیچ‌کس معطل نماند .
رضوانی از تهران 

کالاهای مصرفی برچسب قیمت ندارد

به‌رغم بودن مصوبات و اعلام در خبرها و تأکید فراوان بسیاری از کالاهای مصرفی برچسب قیمت ندارند. در حالی‌که لازم است همه کالاها ازجمله موبایل، ‌لوازم خانگی، قطعات کامپیوتر، پوشاک، خودرو و غیره برچسب قیمت داشته باشند و بر این کار نظارت شود.
موسوی از شهرقدس

پیام

قیمت دستمال کاغذی از کنترل خارج شده است
قیمت دستمال‌های کاغذی و بهداشتی از کنترل خارج شده و سر به فلک کشیده است. از سازمان تعزیرات خواهشمندم نظارتی بر قیمت دستمال کاغذی و بهداشتی داشته باشند و جلوی گران شدن روزانه این کالاها را بگیرند. هم‌اکنون قیمت دستمال کاغذی اقتصادی 8عددی 230هزار تومان است. آیا باید به دوره دستمال پارچه‌ای بازگردیم؟
دشتی از تهران 

خرید از سراهای فروش کالا یعنی سرگردانی؟
8روز قبل از یکی سراهای فروش کالاهای ایرانی که بسیار هم تبلیغات رسانه‌ای دارد، خرید کرده‌ایم و قرار بود در مدت 3روز کالاهای خریداری شده را درب منزل تحویل دهند، با گذشت 8روز هنوز خبری نیست و برای این تأخیر هم آنها هیچ اطلاع‌رسانی نشده است. برای نشان دادن حسن انتخاب به مردم فقط تبلیغات گسترده و سراسری و پر هیاهو کافی نیست و البته عمل به آنچه قول داده شده لازم و ضروری است که بزرگ‌ترین تبلیغ است.
مقدم از اصفهان 

اپراتورهای تلفن 137 با دقت بسیار گزینش شوند
اپراتورهای تلفن ۱۳۷ که کارشان پاسخگویی به مردم مربوط به شهرداری‌هاست باید از بین افراد صبور و با متانت و بردباری و کلا مردمی و دلسوز مردم انتخاب شوند و به‌عنوان پل ارتباطی با رعایت اصل تکریم ارباب رجوع عمل کنند. از این پاسخگویان توقع می‌رود در مقابل تذکرات و انتقادات سازنده مردم و گلایه آنها از مسئولان که عمدتا از عملکردها و کوتاهی‌های احتمالی شهرداری و ادارات و سازمان‌های تابعه آنها در کل کشور است صبور بوده و امین مردم در رساندن پیام آنها به مسئولان باشند نه اینکه خدای نکرده منتقدان مودب را با برخورد‌های نامناسب تهدید کنند.
عبدی از تهران 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید