• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172710
+
-

شکارچی دختران فراری به اتهام تجاوز در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت

اعدام برای متهم خانه وحشت

جنایی
اعدام برای متهم خانه وحشت

پرونده جنجالی خانه وحشت چند روز قبل در دادگاه کیفری تحت رسیدگی قرار گرفت و سعید، متهم اصلی پرونده که به اتهام قتل دختری جوان و زندانی کردن 2دختر دیگر در خانه‌اش دستگیر شده، به جرم تجاوز به ٣دختر از سوی قضات به اعدام محکوم شد.
به گزارش همشهری، اسرار خانه وحشت پانزدهم آذرماه سال گذشته فاش شد. وقتی مأموران پلیس با ورود به خانه‌ای در حوالی میدان قزوین 2دختر جوان را که یکی از 3سال قبل و دیگری از 8ماه قبل‌تر در آنجا زندانی بودند نجات دادند. در ادامه و با دستگیری متهم اصلی پرونده به نام سعید که جوانی 33ساله بود معلوم شد که وی با معرفی خود به‌عنوان مأمور پلیس، دختران فراری را فریب داده و به خانه‌اش در حوالی خیابان قزوین می‌کشاند و به ‌همراه خواهرش آنها را زندانی می‌کرد. اما این همه ماجرا نبود. چرا که پیدا شدن جسد نایلون پیچ یک دختر در این خانه که حدود ۴ماه از قتل او می‌گذشت نشان می‌داد که پلیس با پرونده‌ای پیچیده و مرموز روبه‌رو است. به همین دلیل سعید و خواهرش با دستور قاضی محمد وهابی، بازپرس دادسرای جنایی تهران در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند، اما سعید مدعی شد که 2دختری که در خانه‌اش زندانی بودند به خواسته خودشان در آنجا حضور داشتند و دختری که در خانه‌اش به قتل رسیده نیز توسط همان ۲دختری که در خانه‌اش زندانی بودند، کشته شده است.
این در حالی بود که خواهر سعید می‌گفت کسی جز برادرش قاتل نیست. او توضیح داد که مقتول یکی از دختران فراری بود که سعید در خانه‌اش زندانی کرده بود. این دختر فراری یک روز قصد فرار از خانه را داشته که سعید با وی درگیر شد و در نهایت جانش را گرفت.
تیم جنایی با بررسی همه جانبه به این نتیجه رسید که 2دختری که از خانه وحشت نجات یافته بودند نقشی در قتل ندارند و با دستور قاضی هر دو مدتی قبل آزاد شدند که یکی از آنها را خانواده‌اش تحویل گرفت و دیگری به بهزیستی تحویل داده شد.
از سوی دیگر تحقیقات در این پرونده برای رفع ابهامات موجود ادامه داشت و یکی از ابهامات هویت مقتول بود که با انجام تحقیقات برطرف شد. دختری که در خانه وحشت به قتل رسیده بود و جسدش ٤ماه در آنجا نگهداری می‌شد و دچار فساد نعشی شده بود، ساکن مشهد بود. او مینا نام داشت و متولد سال٦٨ بود و پیش از اینکه ناپدید شود با مادرش تماس گرفته و گفته بود که در تهران است. در ادامه به دستور بازپرس آزمایش دی ان‌ای از مادر این دختر انجام و معلوم شد دختری که جسدش در خانه وحشت پیدا شده بود، همان مینا بوده که پس از ترک خانه‌شان در مشهد به تهران آمده اما زمانی که به تهران رسیده با سعید آشنا شده و سعید با معرفی خود به‌عنوان پلیس و این ادعا که می‌خواهد به او سرپناه بدهد، وی را به خانه وحشت کشانده و در آنجا زندانی کرده بود. همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که زن دیگری نیز در خانه وحشت زندانی بوده که در نهایت موفق به فرار از آنجا شده بود. این زن که اهل شاهرود بود پس از اینکه توسط پلیس شناسایی شد، در تحقیقات گفت: به همراه دختر خردسالم از شاهرود به تهران آمدم تا دوستم را ملاقات کنم اما وقتی به تهران رسیدم و به موبایل دوستم زنگ زدم خاموش بود. از طرفی آدرسی از او نداشتم و مدارکی هم همراهم نبود تا به هتل یا مسافرخانه بروم. حوالی ترمینال با سعید آشنا شدم و او خودش را پلیس معرفی کرد و وقتی دید جایی ندارم پیشنهاد داد به خانه‌اش بروم. حتی با خواهرش تماس گرفت تا اعتماد مرا جلب کند. من هم از همه جا بی‌خبر قدم به خانه مرموز گذاشتم و در آنجا زندانی شدم. وی ادامه داد: سعید با تهدید به من تجاوز کرد و گاهی مرا در اتاق یا دستشویی زندانی می‌کرد. در آنجا متوجه شدم به جز من 2دختر دیگر هم در آنجا زندانی هستند که یکی از آنها در کمد نگهداری می‌شد. در نهایت با پیگیری شوهرم که از شهرستان به تهران آمده بود، از اسارت در خانه وحشت نجات یافتم اما از ترسم جرأت نکردم به کسی حرفی بزنم و اسرار خانه وحشت را فاش کنم. چون سعید از من فیلم سیاه تهیه و تهدیدم کرده بود اگر به کسی حرفی بزنم فیلم را در فضای مجازی منتشر می‌کند.
هرچه دامنه تحقیقات گسترده‌تر می‌شد ابعاد بیشتری از این پرونده فاش می‌شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که سعید با پرسه زدن حوالی ترمینال، دختران فراری را شناسایی و خودش را سرهنگ میلاد فتوحی معرفی و آنها را فریب می‌داده است. از سوی دیگر با توجه به کشف مدارک شناسایی زیادی در خانه وحشت این موضوع مطرح شده که دختران و زنان زیادی در خانه وحشت قدم گذاشته و در آنجا زندانی شده بودند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که سعید به دخترانی که در خانه‌اش زندانی بودند می‌‌گفته که در خانه دوربین مخفی نصب کرده و زمانی که خارج از خانه است آنها را کنترل می‌کند. گاهی وقت‌ها نیز در غیاب سعید، خواهرش نقش زندانبان را ایفا کرده و اجازه خروج و فرار از خانه را به دختران زندانی نمی‌داده است.

اشد مجازات

پرونده سعید، شکارچی دختران فراری، در ادامه به دو قسمت تقسیم شد؛ قسمت اول رسیدگی به اتهام قتل و حبس غیرقانونی دختران و تهدید آنها بود و قسمت دوم رسیدگی به اتهام تجاوز و آزار و اذیت دختران.
بخش اول همچنان در دادسرای جنایی تهران در حال رسیدگی است و هنوز منجر به صدور کیفرخواست نشده است اما بخش دیگر پرونده که رسیدگی به اتهام تجاوز به عنف است، مطابق قانون به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و سعید چند روز قبل در شعبه ششم پای میز محاکمه رفت. در ابتدای جلسه کیفرخواست قرائت و اعلام شد که طبق شکایت ٣ شاکی و مدارک موجود در گواهی پزشکی قانونی و اظهارات شکات و همچنین اظهارات خواهر سعید که در تحقیقات اعلام کرده بود، برادرش حدود سه سالی بود که چند دختر فراری را به خانه آورده و با زور و تهدید به آنها تجاوز می‌کرده و حتی آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌داده است. همچنین متهم در تحقیقات به برقراری روابط نامشروع با دختران فراری اقرار کرده بود. در این شرایط متهم به اتهام ٣ فقره زنای به عنف پای میز محاکمه قرار گرفت.
مسعود افرازه، وکیل شکات در این‌باره می‌گوید: با اطلاع از تعرض و آزار و اذیت‌های سعید نسبت دختران جوان، به‌صورت داوطلبانه به همراه همکارم محمود حاج لویی، به‌عنوان وکیل شکات وارد این پرونده شدیم. پرونده از نظر تجاوز به عنف و آدم‌ربایی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد اما از جنبه رسیدگی به قتل در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران همچنان در حال رسیدگی است. وی ادامه داد: متهم 3مرتبه در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و قضات دادگاه باتوجه به درخواست شکات و مدارک موجود در پرونده رأی بدوی خود را صادر کردند. وکیل شکات در ادامه گفت: به موجب حکم قضات، سعید به‌خاطر ٣ فقره زنای به عنف نسبت به شکات به یک مرتبه اعدام با چوبه دار به‌عنوان حد شرعی محکوم شد.وی تصریح کرد: رای دادگاه بدوی بوده و ظرف 20روز از سوی دوطرف (شکات یا متهم) قابل اعتراض است. وی افزود:درصورت اعتراض شکات یا متهم، پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع خواهد شد در غیر این صورت رأی قطعی و قابل اجرا خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید