• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172711
+
-

پایان سرقت‌های خشن زورگیران از راننده‌های زن

انتظامی
پایان سرقت‌های خشن زورگیران از راننده‌های زن

مرد شرور با همدستی 2نفر دیگر خودروی شهروندان، به‌خصوص زنان و دختران جوان را زورگیری کرده و اموالشان را می‌دزدیدند. 
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل به‌دنبال وقوع چند زورگیری و آدم‌ربایی خشونت‌بار در چند نقطه از پایتخت در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که 3نفر در این سرقت‌ها دست دارند. آنها با زورگیری خودروهایی که راننده‌های آنها زن هستند آنها را نیز ربوده و با ضرب و شتم اموالشان را سرقت می‌کردند. یکی از این پرونده‌ها به ماجرای زورگیری یک دستگاه خودروی پژو 207در شرق تهران مربوط می‌شد. سارقان خشن هنگام سرقت این خودرو راننده آن را با ضربات چاقو مجروح کرده بودند. شدت این ضربات به حدی بود که راننده از ناحیه دست فلج شده بود. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد که سارقان پس از سرقت پژو ۲۰۷ به‌سوی غرب تهران حرکت کرده و در آنجا دست به شرارت دیگری زده‌اند. آنها در ادامه تصمیم گرفتند که یک خودروی پژو 405که سرنشینان آن زن و مردی جوان بودند را سرقت کنند. سارقان خشن تلاش کردند با تهدید چاقو این دو نفر را از خودروی‌شان پیاده و آن را سرقت کنند اما وقتی با مقاوت آنها مواجه شدند با ضربات چاقو راننده را از ناحیه کتف مجروح کرده و خودرو را سرقت کردند. ماموران پلیس آگاهی سایه به سایه به تعقیب اعضای این باند می‌پرداختند و به‌دنبال سرنخی برای دستگیری آنها بودند. تا اینکه خبر رسید تبهکاران یک دستگاه خودروی تندر 90را از زن و شوهری زورگیری کرده‌اند. آنها در جریان این سرقت مرد جوان را از خودرو پیاده کرده و همسر او را نیز همراه با خودرو با خود برده بودند. هیچ‌کس تا ساعت‌ها از سرنوشت زن ربوده شده اطلاعی نداشت و معلوم نبود که بر سر او چه آمده است تا اینکه ساعتی بعد زن جوان با همسرش تماس گرفت و گفت سارقان پس از سرقت ماشین و طلاهایش،  او را در مرکز شهر رها کرده‌اند.
اعضای این باند هر روز دست به سرقت تازه‌ای می‌زدند و امنیت شهروندان را به خطر انداخته بودند. در این شرایط بود که کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات شبانه‌روزی توانستند هویت متهمان را که سابقه‌دار هستند شناسایی کنند و به این ترتیب عملیات دستگیری آنها کلید خورد.
آنطور که بررسی سوابق متهمان و تحقیقات میدانی نشان می‌داد مخفیگاه اعضای این باند در جنوب تهران بود. مأموران تیم عملیاتی پلیس با شناسایی مخفیگاه سرکرده این باند در عملیاتی ضربتی توانستند او را دستگیر کنند. او در بازجویی‌های اولیه ضمن اعتراف به سرقت‌ به عنف، آدم‌ربایی و ضرب و جرح شاکیان با همراهی 2همدستش اطلاعاتی درباره آنها در اختیار پلیس قرار داد. همچنین همه شاکیان پرونده در جریان مواجهه حضوری با متهم، او را شناسایی کردند.
سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی او و دستگیری 2همدست فراری‌اش ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید