• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 29 شهریور 1401
کد مطلب : 172061
+
-

پپرونی نخستین انتخاب آنلاین غذا

جهان نما
پپرونی نخستین انتخاب آنلاین غذا

جواد نصرتی

اگر شما هم به‌صورت دیوانه‌وار پیتزا پپرونی دوست دارید، بدانید که تنها نیستید؛ این مدل از پیتزا، یکی از محبوب‌ترین پیتزاها در سراسر دنیاست و چنان طرفدار دارد که امروز روز جهانی آن است.
پپرونی، ساده و در عین حال جذاب است و چنان با استقبال زیادی در سراسر دنیا مواجه است که بسیاری، پپرونی و پیتزا را یکی می‌دانند. این غذا، سرگذشت جالبی هم دارد و برخلاف دیگر پیتزاهای اصیل، نه در ایتالیا که در آن سوی دنیا، یعنی آمریکا متولد شده است.
پیتزا پپرونی، در ابتدای قرن گذشته، توسط مهاجران ایتالیایی در نیویورک اختراع شد و بی‌دلیل نیست که محبوب‌ترین پیتزا در آمریکاست. در واقع حدود نیمی از پیتزاهای سفارش‌ داده شده در این کشور، پپرونی هستند. پایه پیتزای پپرونی، نوعی سوسیس خاص است که روش سنتی تولید آن، همان متدی است که از چندین سده پیش برای خشک کردن گوشت استفاده می‌شده است. در تهیه این سوسیس، از انواع ادویه و سیر هم استفاده می‌شود و تندی طعم و عطر آن به همین‌خاطر است.
این نوع خاص از سوسیس، کم‌کم در آمریکا با محبوبیت مواجه شد و نخستین اشاره‌ها به پیتزای پپرونی، در اوایل قرن گذشته در نیویورک ثبت شده است. خیلی زود، پپرونی راهش را به سراسر آمریکا باز کرد و بسیاری از آن به‌عنوان یک غذای ایتالیایی یاد می‌کردند. این غذا، بعد از اختراع اجاق‌ گازهای خانگی و در پی جنگ جهانی دوم، به نمادی فرهنگی در آمریکا تبدیل شد.
بیشتر از هر جای دیگری در دنیا، ‌این آمریکاست که پپرونی مصرف می‌کند. در واقع در این کشور، روزی حدود 340تن پپرونی برای تولید پیتزا استفاده می‌شود و حدود 36درصد مردم، پیتزا پپرونی را محبوب‌ترین غذای خود می‌دانند. این غذا چنان محبوب است که مقام نخست سفارش اینترنتی غذا در سال1994 را به‌خود اختصاص داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید