• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 9 شهریور 1401
کد مطلب : 170205
+
-

علی سرلک، عضو هیأت علمی دانشگاه هنر:

یک ناسیونالیست توحیدی بود

حجت‌الاسلام علی سرلک، عضو هیأت علمی دانشگاه هنر است و در زمان برگزاری مسابقات پارالمپیک با یامامورا آشنا شده است. او درباره یگانه مادر شهید ژاپنی می‌گوید: «قبل از اینکه در سفر به ژاپن برای مسابقات پارالمپیک برویم و همسفر شویم آوازه ایشان را زیاد شنیده بودم. می‌دانستم بانوی مومن و فعالی است. از اینکه با کنجکاوی حق‌طلبانه اسلام و مذهب شیعه را پذیرفته بود خبر داشتم.
او با باور قلبی به ایران آمده و فرزندش را هم در راه دین اسلام هدیه کرده بود. سال 2021وقتی قرار شد بازی پارالمپیک به میزبانی کشور ژاپن برگزار شود مسئولان ورزشی ماجرا را با او در میان گذاشتند. با اینکه ضعف بدنی داشت اما قبول کرد که تیم ایران را همراهی کند. گفت برای افزایش روحیه ورزشکاران می‌آیم و با همه انرژی در خدمت آنها هستم. با اینکه کهولت سن داشت اما با شور و هیجان بچه‌ها را تشویق می‌کرد. پرچم ایران را به‌دست گرفته و همراه با جوانان بالا و پایین می‌پرید. بانو یامامورا یک ناسیونالیست توحیدی بود.
از او پرسیدم اگر ایران دوباره با ژاپن مسابقه بدهد دوست داری کدام تیم ببرد؟ گفت ایران. با اینکه ژاپن سرزمین مادری‌اش بود. من شاهد آن بودم که چطور مادرانه با ورزشکارها احوالپرسی می‌کرد آنها حس خوبی داشتند که مادری چون او مشوق‌شان است. در آن سفر متوجه شدم به بیت‌المال خیلی اهمیت می‌دهد. چمدانی که به او داده بودیم بعد از مسابقات برگرداند و گفت خودم چمدان دارم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :