• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 5 شهریور 1401
کد مطلب : 169755
+
-

بلوچستان پاکستان زیر آب

مقامات پاکستان اعلام کردند استان بلوچستان این کشور که پیش از این هم به‌خاطر جاری شدن سیل‌های ناگهانی خسارات شدیدی متحمل شده بود، ‌در اثر بارندگی‌های شبانه ارتباط خود را با سایر نقاط کشور از دست داده است. پاکستان در هفته‌های اخیر به‌دلیل بارش باران‌های موسمی درگیر بحران‌های شدید شده و برای مقابله با وقوع فاجعه انسانی در تقلاست. وزیر تغییرات اقلیمی پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد که باران‌های موسمی بی‌سابقه و جاری شدن سیل در پاکستان زندگی بیش از 30میلیون نفر را طی چند هفته گذشته تحت‌تأثیر قرار داده است.
تخریب زیرساخت‌ها و قطعی مسیرهای ارتباطاتی به مشکلاتی که مقامات پاکستانی در عملیات امداد و نجات خود در منطقه با آن مواجه هستند افزوده است. پاکستان برای مقابله با پیامدهای باران‌های سیل آسای هفته‌های اخیر که منجر به جاری شدن سیل‌های عظیم و کشته شدن بیش از 900نفر شده است، از جامعه بین‌المللی درخواست کمک کرده است. شبکه‌های هوایی، جاده‌ای و ریلی در بلوچستان هم‌اکنون به حالت تعلیق درآمده‌اند و ارتباط این منطقه با سایر نقاط کشور قطع شده است.
اداره مخابرات پاکستان در توییتر خود اعلام کرد که به‌دلیل بارش باران‌های سیل آسا و جاری شدن سیل‌های ناگهانی در بلوچستان کابل فیبر نوری، خدمات صوتی و داده‌ای در «کویته» و سایر شهرهای اصلی این استان دچار اختلال شده است و تلاش‌ها برای حل این وضعیت بی‌سابقه ادامه دارد. شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان هم روز جمعه در توییتی اعلام کرد که برای بسیج کردن تمامی منابع ممکن برای مدیریت بحران با سفرا و دیگر دیپلمات‌های ارشد در اسلام آباد دیدار کرده است.
به‌گفته مقامات، تخریب یک پل راه‌آهن اصلی میان «کلپور» و «ماخ» در گذرگاه «بولان»، کویته مرکز استان بلوچستان را برای مدتی نامشخص از بقیه کشور جدا انداخته است. هر 4بزرگراهی که بلوچستان را به استان‌های دیگر متصل می‌کنند هم به‌دلیل آسیب دیدن پل‌ها و رانش زمین مسدود شده‌اند. آمارها حاکی از آن است که تا‌کنون بیش از 235نفر در این استان کشته و صدها هزار نفر خانه‌های خود را از دست داده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید