• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
یکشنبه 3 تیر 1403
کد مطلب : 228041
+
-

شهرت پاکستان در تولید محصولات تقلبی

صنعت آرایشی - بهداشتی پاکستان گسترده است و طیف وسیعی از محصولات مراقبت از پوست و آرایش تا مراقبت از مو و عطر را در بر می‌گیرد؛گزارش‌ها حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از لوازم آرایشی موجود در بازار این کشور به‌ویژه در بازارهای محلی و پلتفرم‌های آنلاین، جعلی هستند. اغلب محصولات هم در کارگاه‌های همین کشور تولید می‌شوند؛ محصولاتی که با نام‌های تجاری معروف به بازار عرضه می‌شوند و تشخیص آنها از برند اصل برای مصرف‌کنندگان دشوار است. البته که تولید محصولات تقلبی در پاکستان به همین محصولات آرایشی – بهداشتی ختم نمی‌شود و اوایل امسال یک فیلم مشمئزکننده از تولید نوشابه با برند کوکاکولا در یکی از کارگاه‌های این کشور، غوغای عجیبی را در فضای مجازی رقم زد؛ محصولی که در یک محیط عاری از استانداردهای بهداشتی با وجود انواع و اقسام حشره‌ها و موش‌ها در حال تولید بود.
بررسی‌ها اما نشان می‌دهد که تولید لوازم آرایشی و سایر محصولات تقلبی در پاکستان کاملا به شکل غیرقانونی در جریان است. چارچوب نظارتی در این کشور برای نظارت بر صنعت لوازم آرایشی ضعیف عمل کرده و نظارت اداره استانداردها و کنترل کیفیت پاکستان (PSQCA) هم با وجود تلاش‌های صورت گرفته، اغلب به‌دلیل منابع محدود و فساد گسترده اختلالات بسیاری دارد.
ارزش بازار لوازم آرایشی در پاکستان سالانه حدود یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که لوازم آرایشی تقلبی حدود 30تا 40درصد از کل بازار را به‌خود اختصاص دهد؛ رقمی که  حدود تقریباً 300تا 400میلیون دلار است.
کارگاه‌های تولیدی فاقد استانداردهای بهداشتی و ایمنی مناسب محصولی‌که روانه بازار می‌کنند قطعا برای کاربران مضر است و می‌تواند منجر به بروز طیف وسیعی از واکنش‌های نامطلوب ازجمله تحریکات پوستی، واکنش‌های آلرژیک، عفونت‌ها و مشکلات سلامتی طولانی‌مدت شود.
مشکل اما به بازار داخلی این کشور ختم نمی‌شود و بخش عمده‌ای از تولیدات این کارگاه‌های غیرقانونی به کشورهای همسایه ازجمله ایران هم وارد می‌شود. روش‌های صادرات‌شان هم اغلب چمدان‌های مسافرتی و پلتفرم‌های فروش آنلاین است و جولان محصولات تقلبی تولیدشده در این کشور یک نگرانی جدی در بازارهای جهانی رقم زده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید