• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 31 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16959
+
-

30 سال پرحادثه در جاده لاکان

رئیس پلیس راهور رشت: این جاده پایانه اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی در حمل و نقل شهری ندارد و نیازمند توجه و رسیدگی فوری است

گزارش
30 سال پرحادثه در جاده لاکان




وحیده اسماعیلی |‌رشت - خبرنگار:

یکی از شهرک‌های بزرگ و پرجمعیت اطراف رشت که چندی است با گسترش و توسعه رشت جزو محدوده شهری و تحت مدیریت شهرداری قرار گرفته، شهرک مسکونی لاکانشهر است. 
3 دهه از احداث لاکانشهر می‌گذرد. این شهرک بیش از 6 هزار نفر جمعیت را در خود جا داده و این در حالی است که در طول مسیر دسترسی تا این شهرک تعداد زیادی محله و روستا با جمعیت قابل توجهی واقع شده است.
 از سوی دیگر وجود ساختمان‌های دانشگاه آزاد، زندان لاکان، جاده شهر صنعتی و ده‌ها واحد کارگاهی کوچک و بزرگ در مسیر دسترسی به این شهرک، این منطقه را پرترافیک کرده است. تنها جاده آسفالته مسیر از کیفیت و امنیت کافی برخوردار نیست و سالانه تصادفات زیادی به دلیل کم‌عرضی و پر پیچ و خم بودن جاده در آن رخ می‌دهد. 


چشم انتظار تعریض جاده 

یکی از شهروندان این مجتمع در این باره به همشهری گفت: چندین سال است که چشم انتظار تعریض این جاده هستیم. روزی نیست که فرزندانم از خانه خارج شوند و ما از بابت بروز تصادف در این مسیر نگرانی نداشته باشیم. 
«زهرا آستانه» افزود: این منطقه بسیار پرتردد است، اما جاده کم‌عرض آن دیگر جوابگوی این حجم رفت و آمد خودرو و کامیون نیست. با وجود اینکه یکی از مسیرهای اصلی جاده شهر صنعتی رشت از این منطقه می‌گذرد و هر سال نیز تصادفات زیادی در آن رخ می‌دهد، اما تاکنون ایمن‌سازی و تعریض جاده لاکانشهر مورد توجه مسئولان شهری قرار نگرفته است. تا شهرک مصطفی خمینی را آسفالت و چهاربانده کرده‌اند، اما قسمت اصلی جاده لاکان با اینکه زیرسازی هم شده، نه آسفالت شده و نه آن را تعریض کرده‌اند. 

 شهروند دیگری که چند سالی است ایام بازنشستگی خود را در لاکانشهر می‌گذراند نیز بیان کرد: دراین جاده به علت عریض نبودن و وجود چاله‌های بزرگ چندین بار رانندگان از مسیر اصلی خارج شده‌اند و تصادف‌های وحشتناک منجر به مرگ در آن اتفاق افتاده است. روزی نیست که اینجا تصادف نشود. شهروندان لاکانشهر و سایر محلات به شهرداری عوارض شهری پرداخت می‌کنند و انتظار دریافت خدمات شهری و ایمن‌سازی جاده لاکان را دارند؛ حقی که در حدود 30 سال است از شهروندان این منطقه گرفته شده است. 


عرض کم و نبود روشنایی در معابر 

رئیس پلیس راهور رشت نیز دراین باره به همشهری بیان کرد: تعریض و آسفالت این جاده یکی از تاکیدات جدی ما به شهرداری و اعضای شورای شهر بوده است. با وجود اینکه این جاده در حد فاصل چهارراه کانال تا میدان دکتر حسابی در اختیار شهرداری رشت قرار گرفته و بیش از 2 سال از همسان‌سازی و زیرسازی آن می‌گذرد، اما تا کنون آسفالت نشده و تصادفات زیادی در آن رخ می‌دهد.
سرهنگ «فرشید رمضانی» ادامه داد: بارها به شهرداری در خصوص آسفالت و تعریض جاده تذکر دادیم، اما به ما اعلام می‌کنند با کمبود قیر مواجه هستند. در حالی که مقرر شده بود در بودجه امسال شهرداری رشت برای خرید آسفالت ردیف بودجه در نظر گرفته شود. 

وی گفت: تصادفاتی که در این محور اتفاق می‌افتد عمدتا جرحی هستند که از رخ به رخ شدن سواری‌ها از دو سوی جاده ناشی می‌شود. نبود روشنایی در معابر هم معضل دیگر این جاده مهم است که بارها به اداره برق نقش تقصیر ارائه کردیم، ولی تا کنون اقدامی انجام نشده است.   سرهنگ رمضانی به جانمایی ایستگاه‌های اتوبوس در این مسیر نیز اشاره کرد و گفت: پلیس راهور حتی مکان‌های ایجاد ایستگاه را در این جاده مشخص کرده و به شهرداری ارائه داده تا شهروندان و به خصوص دانش‌آموزان بتوانند در زمان انتظار رسیدن اتوبوس سایه‌بان مناسب و ایمنی داشته باشند. این جاده پایانه اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی در حمل و نقل شهری ندارد و نیازمند توجه و رسیدگی فوری است. 


تردد زیاد و جاده پر خطر 

 یکی از اعضای هیات مدیره شهرک لاکانشهر به همشهری گفت: مشکل اصلی جاده لاکان در حد فاصل شهرک مصطفی خمینی تا پاسگاه لاکان است. این جاده در حال حاضر به علت نبود چراغ روشنایی و خط‌کشی نامناسب با مشکلات فراوانی روبه‌رو است. همچنین به دلیل ساخت بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی، زندان لاکان و شهر صنعتی این مسیر پرتردد است.

«کیمیا اخباری» افزود: با وجود اینکه این محدوده از دانشگاه آزاد تا پاسگاه لاکان مربوط به منطقه 5 شهرداری رشت است، اما تا کنون هیچ اقدام مثبتی از طرف شهرداری این منطقه صورت نگرفته است. جز اینکه در زمان مدیریت یکی از اعضای فعلی شورای شهر در شهرداری منطقه، این جاده مورد تعریض و زیرسازی قرار گرفت. اکنون بعد از 2 سال از زیرسازی هیچگونه اقدامی برای آسفالت نهایی و ایمن‌سازی آن انجام نشده و همانگونه بلاتکلیف رها شده است. چند شهروند دیگر باید دراین مسیر قربانی تصادف شوند تا مدیریت شهری آسفالت و تعریض این جاده را جدی‌تر دنبال کند؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :