• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 31 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16945
+
-

گردشگری در البرز کم‌رنگ است

احمد ترکاشوند| معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز:

صنعت گردشگری استان البرز به‌رغم قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بی‌شمار، در گیرودار ضعف‌های مدیریتی است که همین امر سبب شده است سهم استان از گردشگری فقط پیچیدگی ترافیک و دود خودروهای مسافران عبوری باشد. باید برای گردشگری استان البرز بیش‌ از پیش تلاش کرد تا زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگران در استان فراهم شود و مسئولان باید به فکر اصلاح ساختار گردشگری در این استان باشند و برای معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان اقدام کنند.

استان البرز ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد اما زیرساخت‌های گردشگری در استان البرز با ضعف رو‌به‌رو است. استان البرز ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد و لازم است برای تقویت این مهم زیرساخت‌های گردشگری نیز به حد کافی رشد کند. در این زمینه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که کمبودها و ضعف‌ها در حوزه گردشگری در استان البرز برطرف شود و به سمت توسعه و پیشرفت در این صنعت درآمدزا پیش برویم.
استان البرز با داشتن زیباترین جاده جهان با نام جاده چالوس یکی از معدود استان‌هایی است که می‌تواند توجه و علاقۀ گردشگران و مسافران را جلب کند. به دلیل نبود برخی از زیرساخت‌ها از جمله مراکز اقامتی، ‌هتل و مراکز خدماتی گردشگران، اکنون از این استان فقط برای گذر استفاده می‌شود و مسافران پس از گذر از البرز، به استان‌های شمالی کشور سفر می‌کنند.

جذب سرمایه‌گذاران در این مسیر می‌تواند ما را به اهداف مورد نظر در گردشگری نزدیک کند. با جذب سرمایه‌گذاران در عرصۀ گردشگری می‌توانیم زیرساخت‌های گردشگری را در این استان رونق و توسعه دهیم و در جذب گردشگران نیز موفق‌تر از گذشته عمل کنیم. معرفی جاذبه‌های گردشگری در این استان و توانمندی‌های این استان در حوزه گردشگری نیز از اولویت‌های بسیار مهم در جذب گردشگر است.
 استان البرز دارای روستاهای بسیار زیبایی است که چشم هر بیننده‌‌ای را به خود جلب می‌کند.‌ معرفی روستاهای هدف گردشگری در این استان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی شود. توجه به توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌ها می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد و این مهم می‌تواند در توسعه اقتصادی و همچنین اشتغال تأثیرات بسیار مثبتی داشته باشد. در استان البرز نیز روستاهای ورده در شهرستان ساوجبلاغ و روستای کرکبود در شهرستان طالقان روستاهای هدف گردشگری معرفی شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید