• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 29 مرداد 1401
کد مطلب : 169033
+
-

پشت‌خط زن / استعدادهای درخشان

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا که به میزبانی ایران درحال برگزاری است، به مرحله حذفی رسیده و تیم ایران بدون شکست و با صدرنشینی راهی این مرحله شده است. بازیکنان ایران قدرت جهش خوبی دارند و بیشتر آنها از قدی بالای ۲متر بهره می‌برند. از گوشه گوشه‌های ایران استعداد است که به والیبال ایران معرفی می‌شود؛ از مانی علیخانی گرفته که گلی تازه روییده در کویر والیبال ایران در خطه بیستون است تا طاها بهبودنیا و محمدرضا ‌آل‌جلیل که از ترکمن‌صحرا به تیم نوجوانان آمده‌اند. این بچه‌ها شاید مثل ژاپن و کره والیبال گروهی را تکنیکی بازی کنند ولی سرشار از انگیزه و توانمندی هستند. از این بازیکنان با معدل قدی ۱۹۸سانتی‌متر روزهای آینده بیشتر می‌بینیم.

شکست خوب!
تیم ملی والیبال در نخستین بازی جام واگنر 3بر صفر به لهستان باخت. این شکست نتیجه عملکرد خوب لهستانی‌ها در سرویس‌های پرشی و آزمون بازیکنان مصدوم ایرانی بود. علی‌اصغر مجرد تا رسیدن به اوج فاصله دارد و جواد کریمی بعد از جراحی کف پا، هنوز درگیر است و احتیاط می‌کند ولی جواد معنوی‌نژاد بازگشت خوبی داشت. با این حال مشکل اصلی تیم دفاع وسط و توپ‌گیری داخل میدان بود. منتظریم بهروز عطایی با شناخت ترکیب اصلی در 2بازی با آرژانتین و صربستان این نقاط ضعف را برطرف کند.مهم  مسابقات قهرمانی جهان است و شکست در جام واگنر را می‌شود سازنده و آموزنده تلقی کرد.

ازدحام در تابستان داغ
تیم ملی والیبال زنان ایران که نایب‌قهرمان بازی‌های کشورهای اسلامی شد، به فیلیپین رفته تا در جام کنفدراسیون آسیا بخت‌آزمایی کند. در قونیه مدال نقره گرفتیم و این مدال خوشحالی زیادی به همراه داشت اما متأسفانه در 2دیدار مقابل ترکیه تیم ما نتوانست از بازیکنان جوان حریف ست بگیرد. بازیکنان ایران در مقابل این تیم در هیچ‌یک از ست‌ها حتی از امتیاز20هم عبور نکردند. با اینکه پیش‌بینی می‌شود در فیلیپین هم بیشتر تیم‌های آسیایی با تیم‌های جوانشان بازی کنند ولی تیم ایران محک واقعی را در این مسابقات می‌خورد. باید دید تیم کمپدلی با این همه تبلیغات چه می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید