• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 29 مرداد 1401
کد مطلب : 169016
+
-

آماربازی

08
مهدی قائدی در بازگشت به ایران و در نخستین بازی‌اش برای استقلال یک گل زد و یک پنالتی گرفت تا به رکورد فرهاد مجیدی در پنالتی گرفتن برای آبی‌ها نزدیک‌تر شود. رکوردداران پنالتی گرفتن برای استقلال در تاریخ لیگ برتر تا قبل از مسابقه روز پنجشنبه فرهاد مجیدی (با 10پنالتی)، سیاوش اکبرپور (با 7پنالتی) و مهدی قائدی (با 7پنالتی) بودند. قائدی در بازی با ملوان از دقیقه65به بازی گرفته شد و در همان دقایق کاری کرد که رتبه‌اش را در جدول پنالتی‌گیرترین بازیکنان تاریخ استقلال بالا برد. او حالا با گرفتن 8پنالتی برای آبی‌پوشان نفر دوم این لیست است و فقط 2پنالتی دیگر تا رسیدن به فرهاد مجیدی فاصله دارد. اتفاقی که شاید در همین فصل برای او و استقلال رخ بدهد.

10
از زمانی که مهدی مهدی‌پور به استقلال پیوسته، هیچ بازیکنی به اندازه او برای آبی‌پوشان پاس گل نداده است. مهدی‌پور پنجشنبه در تقابل با ملوان، پاس گل اول استقلال را روی یک ضربه کرنر ارسال کرد تا عارف غلامی بازی را به تساوی بکشاند. این دهمین پاس گل مهدی‌پور برای استقلالی‌ها بود و گل‌سازی‌های او را در این تیم دورقمی کرد. البته مهدی‌پور تقریبا تمامی کرنرها و ضربات ایستگاهی تیمش را می‌زند و همین برای خلق آمارهای خوب در گل‌سازی به او کمک می‌کند. طی مدتی که او در استقلال بوده، مهدی قائدی و کوین یامگا نفرات دوم و سوم لیست گل‌سازها بوده‌اند. مهدی قائدی در این مدت 6پاس گل داده و یامگا هم روز پنجشنبه چهارمین پاس گلش را به قائدی داد.

12
استقلال بالاخره بعد از 12فصل توانست ملوان را در انزلی شکست دهد، البته در نیمی از این 12فصل 2 تیم اصلا با هم روبه‌رو نشده بودند. ملوان 6فصل گذشته را در لیگ‌یک بود و قبل از آن آخرین رویارویی 2 تیم در انزلی (لیگ پانزدهم) با تساوی 2-2تمام‌شده بود. فصل قبل از آن یعنی در لیگ چهاردهم هم 2 تیم در انزلی یک-یک مساوی شدند. در لیگ دوازدهم بازی 2 تیم در انزلی بدون گل تمام شد و در لیگ‌های یازدهم و سیزدهم هم طی اتفاقی جالب ملوان 2بار با نتیجه مشابه 2-4استقلال را در انزلی شکست داد. به این ترتیب آخرین برد استقلال در انزلی به آذرماه 1389و لیگ دهم برمی‌گردد که استقلال در انزلی یک بر صفر پیروز شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید