• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168494
+
-

ستاره افتتاحیه استقلالی سابق

سپاهانی‌ها یک ستاره غیرمنتظره در میانه میدان داشتند

سپاهان در حالی بزرگ‌ترین بازی روز اول لیگ را برد که 16درصد کمتر از استقلال توپ داشت اما با همان 42درصد مالکیت توپ توانست 4برابر حریفش شوت در چارچوب داشته باشد و بیش از 2برابر امید گل خلق کند. آمارهایی که سایت متریکا از بازی استقلال و سپاهان استخراج کرده، گویای واقعیت‌های زیادی درباره تقابل 2مرد پرتغالی لیگ برتر است؛ پرتغالی‌هایی که طبیعتا هنوز تیم‌هایشان به‌طور کامل شکل نگرفته اما آنچه در نیمه دوم بازی‌شان رخ داد، احتمالا می‌تواند نشان‌دهنده هوشمندی و برتری مورایس نسبت به ساپینتو باشد.

  آمارهای مشابه، نتایج متفاوت
آمار مالکیت توپ در بازی استقلال و سپاهان
58-42درصد به سود آبی‌پوشان بوده که طبعا بخش زیادی از این برتری به‌خاطر عقب‌بودن تیم میزبان در 40دقیقه از زمان بازی است. اما استقلال در نیمه اول هم بیش از حریفش صاحب توپ بود و با وجود این تنها صحنه مهم و خطرناک آن نیمه را سپاهانی‌ها خلق کردند. سپاهان در این بازی مجموعا 7شوت زد و استقلالی‌ها 2شوت بیشتر زدند. اما تعداد شوت‌های داخل چارچوب 4-1 به سود سپاهانی‌ها‌ست که گویای حقیقت جالبی درباره موقعیت‌های شوتزنی است. سپاهانی‌ها موقعیت‌های بهتری برای شوتزنی خلق کرده‌اند و 4ضربه داخل چارچوب آنها نیز گویای دقت بالاترشان در استفاده از این موقعیت‌های باکیفیت‌تر است؛ چنان‌که امید گل سپاهان در پایان مسابقه 0.85 و امید گل استقلال فقط 0.36بوده است. البته سپاهان فصل گذشته هم چه در بازی رفت (1.28 به 0.89) و چه در بازی برگشت (1.22 به 0.46) امید گل بالاتری نسبت به استقلال داشت ولی با یک باخت و یک مساوی در مجموع فقط یک امتیاز از حریف گرفت.

  چهره ویژه: مسعود ریگی
فصل گذشته در بازی رفت 2تیم جعفر سلمانی که تک‌گل بازی را زد، بهترین بازیکن میدان شد و در بازی برگشت هم محمد دانشگر که آن زمان برای استقلال بازی می‌کرد و گل تساوی‌بخش بازی برگشت را هم زد. اما در بازی جمعه بهترین بازیکن زمین یک سپاهانی بود که درخشش فوق‌تصورش در این بازی و پاس فوق‌العاده‌اش روی گل دوم، بخش زیادی از اختلاف سطح 2تیم را رقم زد. از قضا این بازیکن هم یک استقلالی سابق بود که حالا 2فصل است در سپاهان بازی می‌کند. مسعود ریگی در مهم‌ترین بازی هفته اول لیگ برتر یکی از درخشان‌ترین بازی‌هایش را ارائه کرد و در نهایت از متریکا نمره 7.95 را دریافت کرد. او فصل گذشته در بازی رفت با نمره زیر 7 از چهره‌های ضعیف میدان بود و در بازی برگشت هم کلا از ترکیب سپاهان خارج شد و جایی بین 11نفر اصلی نداشت. هافبک دفاعی سپاهان اما در بازی جمعه 2پاس کلیدی داد که یکی از آنها توسط رامین رضاییان تبدیل به گل دوم شد. او 2قطع پاس، 4دفع توپ و 10نبرد موفق هم داشت و دقت پاس‌هایش هم 90.9درصد بود. ریگی فصل گذشته یکی از خریدهای مهم سپاهان به شمار می‌رفت و اصفهانی‌ها امید زیادی به درخشش او داشتند اما به مرور در تاکتیک‌های محرم نویدکیا گم شد و نتوانست درخشش در‌خور توجهی داشته باشد. نمایش کم‌نقص او در نخستین بازی فصل جدید، شاید به این معنا باشد که ریگی تحت نظر ژوزه مورایس قرار است فصل متفاوتی را پشت سر بگذارد و از بهترین‌های لیگ باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید