• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168503
+
-

خبرهای کوتاه از قونیه

شروع با رکوردشکنی

شناگران ایرانی بازی‌های کشورهای اسلامی را با رکوردشکنی آغاز کردند. در نخستین روز مسابقات شنا ابوالفضل سام در ماده 200متر کرال پشت به رکورد ملی جدید رسید و یک ثانیه رکورد ملی ایران در این ماده را ارتقا داد. او در گروه خودش دوم شد و به فینال راه پیدا کرد. در ماده4 در 100متر آزاد تیمی هم شناگران ایران رکورد ملی جدیدی ثبت کردند. علیرضا یاوری، سامیار عبدلی، سینا غلامپور و متین سهران عضو این تیم هستند که به فینال رسیدند.

دوچرخه هم طلایی شد
محمد گنج‌‌خانلو صبح دیروز جمع مدال‌های دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی را به عدد3 رساند، با این تفاوت که ارزش مدال او از 2مدال قبلی بالاتر بود. گنج‌خانلو که در مسابقات قهرمانی استقامت جاده شرکت کرده بود، بعد از 130کیلومتر رکاب‌‌زنی به مدال طلا رسید. در این ماده نمایندگان الجزایر و امارات دوم و سوم شدند. گنج‌خانلو بعد از مسابقه گفت که با کمک هم‌تیمی‌هایش به این مدال رسیده است: «با حمایت هم‌تیمی‌هایم توانستم به قهرمانی برسم. این مدال نتیجه کارگروهی بود.» بهنام آرین، آیدین علیاری، علی‌اصغر موسی‌زاده و امیرحسین جمشیدیان هم‌تیمی‌های او بودند. گنج‌خانلو از سختی‌های کارش هم گفت: «نفرات بزرگی در این مسابقه حضور داشتند. دوچرخه‌سوار الجزایری که دوم شد، قهرمان بزرگی است و با یک جست‌وجوی ساده می‌توانیم بفهمیم که او چه عنوان‌هایی به‌دست آورده است.» پیش از این بهنام آرین در پیست، 2مدال نقره برای کاروان ایران گرفته بود. دیروز عصر هم فروزان عبداللهی، سمیه یزدانی و ماندانا دهقان نیز در استقامت جاده زنان رکاب زدندکه دهقان به مدال برنز رسید.

تکواندو 13تایی کرد

تیم ملی تکواندوی ایران با 13مدال بازی‌های کشورهای اسلامی را به پایان برد. 5مدال طلا، 4نقره و 4برنز سهم تکواندوکاران ایران از بازی‌های قونیه بود. امیرمحمد بخشی و علیرضا نادعلیان در آخرین روز مسابقات 2طلا برای کاروان گرفتند. روزهای قبل هم ناهید کیانی، حسین لطفی و علی احمدی به قهرمانی رسیده بودند. نرگس میرنوراللهی و اکرم خدابنده هم روز پایانی 2نقره به جمع مدال‌های ایران اضافه کردند. خدابنده چندی پیش در مسابقات قهرمانی آسیا مدال طلا گرفته بود و انتظار می‌رفت در این بازی‌ها هم روی سکوی قهرمانی برود اما او در فینال به تکواندوکاری از ازبکستان باخت. غزل سلطانی و زینب اسماعیلی روزهای قبل صاحب نقره شده بودند. مهدی حاج‌موسایی، مهران برخورداری، محمد صادقی و نسترن ولی‌زاده هم نفراتی بودند که مدال برنز گرفتند.

ضعف همه‌جانبه دوومیدانی؛ صیامی استعفا می‌دهد؟
دوومیدانی ضعیف‌ترین تیم‌ ایرانی حاضر در بازی‌‌های کشورهای اسلامی بود. این تیم در قونیه فقط 2مدال به‌دست آورد. فرزانه فصیحی در دوی 100متر مدال نقره گرفت و علی فتحی گنجی هم در پرتاب نیزه صاحب برنز شد. در جدول توزیع مدال‌های دوومیدانی، ایران در رده نوزدهم قرار گرفت. در دومین دوره این مسابقات دوومیدانی‌کاران ایران یک طلا، یک نقره و 4برنز گرفته بودند. در سومین دوره نتیجه درخشان‌تر بود و ایران 6طلا، 3نقره و یک برنز داشت. دوره قبل از باکو هم 2نقره و 2برنز نصیب نمایندگان دوومیدانی ایران شد.
فدراسیون دوومیدانی ایران نه‌تنها در نتیجه که در مدیریت تیم هم ضعیف عمل کرد. احسان حدادی به همراه مربی بدنسازش حسین توکلی خارج از دهکده و در هتل ساکن بودند. علی رضایی، دبیر فدراسیون به ایسنا گفته چون فدراسیون احتمال می‌داد حدادی ناقل ویروس کروناست، او را از سایر ورزشکاران جدا کرد. جالب است که گفته می‌شود خود رضایی در شرایطی به قونیه رفته بود که تست کرونایش مثبت بود و برای اینکه در دهکده از او تست دوباره نگیرند و مجبور به قرنطینه نشود، بیرون دهکده ساکن شده بود. فدراسیون هاشم صیامی مدت‌هاست که با نقد همراه است. حالا بعد  از اتفاقات قونیه، بعضی از کارشناسان و قهرمان سابق دوومیدانی از  او خو استه‌اند خودش استعفا دهد. چندی پیش شایعه شد که وزیر ورزش، حمید سجادی که خودش از قهرمانان سابق این رشته است، به مدیریت فدراسیون ایراد گرفته.گفته می‌شد که او با صیامی به مشکل خورده است. با  شناختی که اهالی دوومیدانی از صیامی دارند، بعید  است که او به خواست خودش از مدیریت فدراسیون کنار برود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :