• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168497
+
-

نکته بازی/لااقل چیزی نگویید

یک قانون نانوشته در فوتبال ایران داریم که براساس آن رئیس کمیته داوران فدراسیون مکلف است هر تصمیمی که داوران در زمین گرفتند توجیه یا ماستمالی کند! گویا فرقی هم نمی‌کند این عزیز چه‌کسی باشد؛ تقریبا هر فردی روی آن صندلی می‌نشیند همینطوری می‌شود. الان هم این مسئولیت برعهده خداداد افشاریان گذاشته شده و این اوست که باید بگوید ماست سیاه است! خدادادخان خیلی هم سریع کارش را شروع کرده است. او در مورد مهم‌ترین صحنه بازی استقلال و سپاهان یعنی شارژ شدن آرمان رمضانی از سوی محمدرضا حسینی می‌گوید: «مهاجم استقلال در محوطه جریمه بزرگ‌نمایی کرد!» این در حالی است که اغلب کارشناسان داوری حکم به گم شدن پنالتی استقلال داده‌اند. خب آقا اگر نمی‌توانید داورتان را محکوم کنید، لااقل هیچ‌چیز نگویید.

حمایت به سبک ماجدی
برکات حضور خداداد افشاریان در تلویزیون فقط به ماستمالی کردن اشتباه داور بازی استقلال و سپاهان در عدم‌اعلام پنالتی آبی‌ها محدود نشد. رئیس کمیته داوران در فراز دیگری از این حضور پربرکت، فاش کرد که میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال با علی دایی تماس گرفته و از او خواسته هدایت تیم ملی را بپذیرد، اما دایی دعوت او را رد کرده است. البته همه می‌دانستند تماس‌هایی با شهریار برقرار شده و خودش هم این موضوع را گفت، اما از جزئیات داستان بی‌اطلاع بودیم که به لطف افشاریان این ابهام هم برطرف شد. فقط می‌ماند اینکه چطور میرشاد از این طرف به‌شدت از اسکوچیچ حمایت می‌کرد و می‌گفت او سرمربی ایران در جام‌جهانی است، اما از آن طرف با دایی تماس می‌گرفت. خب این هم از مهارت‌های مدیران ماست دیگر!

«تیتر یک» نشد!
در شرایطی که انتقال برخی از معمولی‌ترین بازیکنان به پرسپولیس و استقلال هم باعث می‌شد اسم و عکس آنها چندین روز به‌صورت بزرگ روی جلد مطبوعات ورزشی درج شود و به سرتیتر خبرگزاری‌ها برسند، این اتفاق برای مهدی قائدی رخ نداد. خبر استقلالی شدن دوباره قائدی، تنها ساعتی پیش از بازی با سپاهان اعلام شد و پس از آن هم همه‌‌چیز تحت‌تأثیر نتیجه این بازی بزرگ و شکست آبی‌ها قرار گرفت. در نتیجه نوع برخورد رسانه‌ها و حتی شبکه‌های اجتماعی با بازگشت قائدی طوری بود که انگار یک اتفاق خیلی معمولی و کم‌اهمیت رخ داده است. خب این از بدشانسی مهدی بود، اما او برای بازگشت به روزهای خوش قبل از ترک استقلال، باید در همان کیفیت ظاهر شود. سبک زندگی قائدی در دوبی، به‌کار او نخواهد آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید