• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168490
+
-

دوست داشتم به‌جای مسابقات بروم کربلا

علیرضا کریمی که قبل از اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی مشکل گذرنامه داشته، می‌گوید: دوست داشتم کارم درست نشود!

دوست داشتم به‌جای مسابقات بروم کربلا

محسن محمودصفری

علیرضا کریمی کاپیتان تیم کشتی آزاد اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی و پرچمدار کاروان ایران در این بازی‌ها بود. او با شکست قاطعانه حریفانش در ترکیه روی سکوی نخست این رقابت‌ها ایستاد. کریمی که پس از حدود یک سال دوری از کشتی کارش را از انتخابی جام تختی شروع کرده بود تا مرحله نهایی انتخابی تیم ملی هم پیش رفت. دارنده 3مدال جهانی و یک طلای بازی‌های آسیایی در قونیه کار سختی نداشت و تمام رقبای خود را با امتیاز عالی شکست داد و در نهایت با پرچم «یا ابوالفضل‌العباس» روی سکوی قهرمانی رفت. این اقدام کریمی مورد توجه قرار گرفت و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در پست اینستاگرامی از این اقدام کریمی به‌عنوان «قهرمانی لذتبخش» یاد کرد. در ادامه گفت‌وگوی همشهری را با این کشتی‌گیر می‌خوانید.

   سطح مسابقات چطور بود؟ به‌نظر کار سختی برای کسب مدال طلا نداشتی؟
نمی‌خواهم بزرگ‌نمایی کنم و بگویم خیلی مسابقات سطح بالایی بود ولی واقعیت این است که مسابقات در سطح کشورهای اسلامی خوب بود. حدود 30روز دیگر مسابقات جهانی در پیش است و برخی از کشتی‌گیرانی که اینجا آمده بودند تا خودشان را برای مسابقات جهانی محک بزنند. به همین علت سطح مسابقات خوب و قابل‌قبول بود. کشورهای ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکیه که در کشتی دنیا مطرح هستند در این مسابقات حضور داشتند که خدا را شکر پایان خوبی هم برای من داشت. ا‌ن‌شاءالله که مردم هم راضی باشند.

  در هر 3کشتی که گرفتی حریفانت را با اختلاف 10امتیاز شکست دادی. به‌نظر شرایط ایده‌آلی داری.
حریف در هر لحظه می‌تواند خطرناک باشد. اگر یک لحظه غفلت کنی می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد ولی در این مسابقات با حواس جمع کشتی گرفتم که نتیجه‌بخش هم بود. در این مدت تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و حالا با این طلا امیدوارم جواب زحمات خانواده، مربیانم و کادر فنی را داده باشم.

  مدتی به‌دلیل مصدومیت از کشتی دور بودی. حالا شرایط چطور است؟
بعد از جهانی قزاقستان در جریان رقابت‌های لیگ دچار مصدومیت شدم و پس از مدتی زانویم را عمل کردم. پس از طی کردن دوران نقاهت دوباره تمریناتم را شروع کردم ولی زانویم درد می‌کرد و آب هم آورد و متورم شد. بعد از آن مدتی کلا تمرین را رها کردم و دیگر ورزش نمی‌کردم ولی مجددا تمریناتم را شروع کردم و شروع کارم هم انتخابی جام تختی بود. این مصدومیت کماکان با من است و با آن مدارا می‌کنم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

  با پرچم یا ابوالفضل و شال مشکی روی سکو رفتی. درباره این اقدامت برایمان بگو.
خیلی دوست داشتم تاسوعا و عاشورا کربلا باشم و قبل از اعزام هم پاسپورتم مشکلی داشت که دعا می‌کردم کارم درست نشود و بروم کربلا. اما دقیقه90درست شد و قسمت نشد که در کربلا باشم. حضورم روی سکو با پرچم یا ابوالفضل یک کار کاملا دلی بود و به‌خاطر ایام عزاداری محرم از قبل از مسابقات تصمیم به این کار گرفته بودم. خواستم به این نحو ارادتم را به آقا امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) نشان دهم. خدا را شکر لیاقت داشتم که با این پرچم دیده شوم.

این خبر را به اشتراک بگذارید