• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168422
+
-

سرلشگر محمد باقری در جمع خبرنگاران:

هتاکی‌های فتنه‌گر88 ارزش بازگو کردن را هم ندارد

سیاست
هتاکی‌های فتنه‌گر88 ارزش بازگو کردن را هم ندارد

سردار محمدباقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: درخصوص دفاع‌مقدس سخنان زیادی مطرح شده و صحبت‌های زیادی هم وجود دارد؛ چرا که در تاریخ ملت‌ها کمتر صحنه‌ای به‌وجود می‌آید که یک ملت با رهبری فردی همچون امام‌خمینی‌(ره) وارد صحنه شود و 8سال بجنگد و به‌دنبال آن، تاریخی را ایجاد کند که نمونه آن سال‌ها قبل از آن هم رخ نداده و برای ۲۰۰ سال بعد از آن نیز تاریخی را بنگارد که نسل به نسل ماندگار شود و با همه مشکلات خط‌شکنی کند و پیش برود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بعد از دفاع‌مقدس تاکنون، حتی اندکی از شرایط سخت آن دوران را تجربه نکرده‌ایم و شاید هم تجربه نکنیم؛ چون 6ماه از جنگ نگذشته بود که تمام عملیات‌های ما در جبهه‌ها به واسطه فرماندهی رئیس‌جمهور وقت، بنی‌صدر خائن شکست خورده بود؛ علاوه بر این، ترورها در شهرها افزایش یافته بود و تحریم‌ها نیز آغاز شده بود و شاید در کل بتوان گفت که در چنین شرایطی هیچ امیدی وجود نداشت؛ اما بعد از چند‌ماه به برکت خون شهدا، عملیات پیروزمندانه شکست حصر آبادان رقم خورد و بعد از آن هم خرمشهر فتح شد که اوج امید، موفقیت، سربلندی و روحیه در کشور احساس شد.
وی با تأکید بر اینکه این موضوعات مرتبط با دفاع‌مقدس باید به نسل‌های آتی منتقل شود، عنوان کرد: ما در دوران پس از جنگ، حتی اندکی از آن شرایط را هم ندیده‌ایم و شاید هم هیچ‌وقت دیگر نبینیم؛ لذا واقعیت‌های دفاع‌مقدس باید تبیین و برای جوانان بازگو شود و با خلاقیت‌هایی که در بیان آن صورت می‌گیرد به‌نحوی عمل شود تا زمینه پذیرش و عمل به آموزه‌های دفاع‌مقدس را فراهم سازد.
سرلشکر باقری سپس درخصوص موضوع مقابله با تروریسم، دفاع از حرم و دلیل ورود کشورمان به این عرصه گفت: مگر تردید داریم که داعش و تروریسم را آمریکایی‌ها ایجاد کردند؟ خودشان به این موضوع رسماً اعتراف کردند و این اعترافات در همه رسانه‌های جهان منتشر شد که ما (آمریکا) داعش را ایجاد کردیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دشمنان با ایجاد داعش به‌دنبال تصرف سوریه و عراق بودند و چنانچه این موضوع تحقق می‌یافت، چه اتفاقی برای حرم اهل‌بیت(ع) و مسلمانان بی‌گناه در عراق و سوریه می‌افتاد و حتی چه بر سر ملت ایران می‌آمد؟ 3نفر از فریب‌خوردگان این حوزه که پایشان به تهران رسید، چه داستانی را در مجلس شورای اسلامی درست کردند و چه قتلی راه انداختند؛ آیا این اتفاقات از یادمان می‌رود؟
وی ادامه داد: شاید روزی بشود اخباری راجع به امکاناتی که از ایران ـ برای مبارزه با داعش ـ خرج شده است، را منتشر یا نفراتی را که رفتند، برشماری کرد؛ حقیقتاً در خیلی از دوران‌ها تعداد نیروهای ما انگشت‌شمار بودند، اما شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی با بهره‌گیری از رزمندگان جهان اسلام و رزمندگان همان کشورها حماسه‌ها خلق کردند و به‌واسطه آن، حداقل در شکل سازمان‌یافته داعش نابود، حاکمیت این کشورها اعاده و خطر از حریم اهل‌بیت(ع) دور شد.
سردار باقری با اشاره به بیانیه اخیر یکی از سران فتنه و هتاکی وی علیه سردار شهید همدانی گفت: حال اینکه یک آدم کوردلی که هیچ سابقه روشنی در دفاع‌مقدس و پشتیبانی از جنگ هم ندارد، بیاید درباره شهید همدانی بزرگوار نکته‌ای را عنوان کند، این حتی ارزش بازگو کردن هم ندارد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در همان دوره‌ای که امام بزرگوار، مسئله اصلی کشور را «جنگ» اعلام کردند، اینها جز سنگ‌اندازی و چوب لای چرخ جنگ گذاشتن کاری نکردند؛ حال اینکه این حرف‌های سیاه را به زبان بیاورند و شهیدان عزیز را بخواهند با عبارات سخیفی یاد کنند، باعث می‌شود که جایگاه خود را در ذهن مردم خراب‌تر کنند؛ هرچند که خراب بوده، ولی خراب‌تر می‌شود. / ایسنا
 

این خبر را به اشتراک بگذارید