• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168423
+
-

توانگر: سران اصلاحات مواضع‌شان درباره بیانیه موسوی را اعلام کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به ۵ نفر از سران اصلاح‌طلب خواستار بیان مواضعشان نسبت به بیانیه اخیر میرحسین موسوی شد.
به گزارش همشهری مجتبی توانگر در این نامه که خطاب به حسن خمینی، خاتمی، موسوی خوئینی‌ها، جهانگیری و عارف نوشته است، ‌از آنها خواست برای اعلام موضع شفاف در برابر بیانیه اخیر میرحسین موسوی و هتاکی وی به شهدای مدافع حرم موضع خود را مشخص کنند. او تأکید کرد: کسانی که در ماجرای شهادت شهید سلیمانی و تشییع تاریخی پیکر سیدشهدای مدافع حرم توسط مردم نسبت به او و آن حرکت مردمی ابراز ارادت می‌کردند، امروز باید ثابت کنند که آن ادعا و ابراز ارادت، سیاسی‌کارانه و مزورانه بوده یا برخاسته از اعتقادشان به انقلاب اسلامی.
در این نامه آمده است: نوشتار اخیر آقای میرحسین موسوی نقطه عطفی در حیات سیاسی جریان اصلاحات است، زیرا از یک‌سو ادبیات نوشتار، راوی کینه و کنایه‌های تحریف‌آمیز و غیراخلاقی است و از سوی دیگر سرانجام پس از سال‌ها تظاهر به ملی‌گرایی، ماهیت ایران‌ستیز خود را آشکار کرد. او که روزگاری به هتاکان روز عاشورا لقب «مردان خداجو» داد، امروز درکنار تکفیری‌ها علیه سربازان حضرت زینب(س) با قلم، انتحار می‌کند.
توانگر در این نامه با اشاره به شرایط ایجاد‌شده بین‌المللی به‌دلیل عملکرد خطای میرحسین موسوی در 13سال قبل، آورده است: ۱۳سال قبل در شرایطی که جامعه جهانی آماده نرمش در برابر خواسته بحق جمهوری اسلامی در مذاکرات بود و حتی آمریکایی‌ها به‌صورت مکتوب اعلام نرمش و انعطاف کرده بودند، با عملکرد آقای موسوی و برچسب تقلب به انتخاباتی که ۴۰‌میلیون ایرانی در آن مشارکت کرده بودند، به سبب شکل‌گیری یک شکاف سیاسی و اجتماعی که کشور را تا آستانه پرتگاه جنگ داخلی پیش برد، ناگهان ورق علیه ایران برگشت و موجی از تحریم‌ها و قطعنامه‌های سنگین علیه ایران تصویب شد که تاکنون گره کور آن باز نشده است.
در این نامه، تحولات سیاسی منطقه و نبرد با تروریست‌های تکفیری و زور‌آزمایی جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی و گمانه‌زنی برای رسیدن به توافق احیای برجام مورد توجه قرار گرفته ‌و آمده است: در چنین شرایطی ناگهان باز بیانیه‌ای از سوی آقای موسوی منتشر می‌شود که از یک‌سو ضد‌منافع و امنیت ملی است و از سویی مخرب انسجام و همگرایی است که در این شرایط کشور نیاز دارد تا بتواند با اتکا به آن از برهه کنونی عبور کند.
توانگر در این نامه که به شکل سرگشاده منتشر شده است، آورده است: آقایان سیدحسن خمینی، سیدمحمد خاتمی، سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها، اسحاق جهانگیری و محمدرضا عارف؛ محتوای موضع اخیر آقای موسوی به‌گونه‌ای است که اگر جریان اصلاح‌طلب، امروز با این مواضع کینه‌توزانه و ضد‌منافع ملی تعیین تکلیف نکند، در حقیقت با خودشان تعیین تکلیف کرده و خود را مقابل مردم و انقلاب قرار داده‌اند. لذا دیگر نمی‌توان ادعای پرتکرار اصلاح‌طلبی در چارچوب قانون اساسی را از کسانی پذیرفت که آشکارا با مواضع ضد‌قانون اساسی و ضد‌منافع ملی آقای میرحسین موسوی تعیین تکلیف نکرده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید