• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168425
+
-

جریان معاند به‌دنبال زیر سؤال بردن مدافعان حرم

معاون اول رئیس‌جمهور با محکوم کردن تلاش‌های اخیر برای زیرسؤال بردن جریان مقاومت و مدافعان حرم، گفت: آنچه قدرت جمهوری اسلامی ایران را از دیگران متمایز می‌کند، روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت است.
به گزارش فارس، محمد مخبر در دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور با محکوم کردن تلاش‌های اخیر جریان معاند برای زیر سؤال بردن فرهنگ ایثار و شهادت، جریان مقاومت و مدافعان حرم، گفت: لازم است شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ برای پاسخگویی به اینگونه سخنان که برنامه‌ریزی شده و وابسته به جریان معاند است، اقدامات لازم را انجام دهند.
معاون اول رئیس‌جمهور افزود: آنچه قدرت جمهوری اسلامی ایران را از دیگران متمایز می‌کند، روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت است چرا که همه کشورها از سلاح و تجهیزات نظامی برخوردار هستند اما روحیه ایثار و شهادتی که در ملت ایران متبلور است، ما را از سایر کشورها متمایز ساخته است.
وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت امروز در عرصه بین‌الملل نشر پیدا کرده و بدین جهت دشمنان مقابله با این فرهنگ را در دستور کار خود قرار داده‌اند و به‌صورت برنامه‌ریزی شده به‌دنبال تضعیف و زیر سؤال بردن مدافعان حرم و جریان مقاومت هستند.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین از مراسم راهپیمایی اربعین به‌عنوان فرصتی فوق‌العاده و استثنایی برای ترویج ارزش‌های دینی و فرهنگی یاد کرد و افزود: دولت آمادگی دارد تمامی امکانات لازم را برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و ترویج ارزش‌ها در این مراسم پراهمیت فراهم کند.
وی همچنین به اهمیت دیپلماسی فرهنگی نیز اشاره و تصریح کرد: دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی منطقه‌ای از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است که باید اقدامات بیشتری در این بخش صورت گیرد. مخبر بر لزوم احصای دقیق شاخص‌های فرهنگی و کمی شدن این شاخص‌ها تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و بهره‌گیری از اندیشکده‌های دانشگاهی و دانشجویی می‌تواند برای احصای شاخص‌های فرهنگی مؤثر و مفید باشد. در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز حضور داشتند، رضا عاملی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سخنان اخیر جریان فتنه گفت: برخی که در دوره‌ای تلاش کردند سلامت انتخابات کشور را زیر سؤال ببرند، امروز تلاش می‌کنند مشروعیت جهاد و دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) را زیر سؤال ببرند. وی افزود: اگر رشادت مدافعان حرم و در رأس آنها شهید سردار سلیمانی که منجر به عقب‌نشینی و نابودی داعش شد نبود، امروز وضعیت منطقه و کشورهای آن می‌توانست شکل دیگری داشته باشد. / فارس

این خبر را به اشتراک بگذارید