• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 20 مرداد 1401
کد مطلب : 168157
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/yP1VE
+
-

هنرمندزادگان هنرمند

همایون شجریان
خواننده/فرزند محمدرضا شجریان

بزرگان موسیقی زیادی بوده‌اند که فرزندان‌شان را نیز خواسته یا ناخواسته، در مسیر هنری پدرانشان دیده‌ایم. اما بدون شک یکی از درخشان‌ترین نام‌ها را در عرصه هنری امروز، باید همایون شجریان بدانیم؛ با صدایی درخشان و شخصیتی که ما را به یاد پدرش می‌اندازد. او کنسرت‌های دنباله‌دار زیادی را هم به‌تازگی پشت سر گذاشته و جزو صداهای جوان و آتیه‌دار آواز سنتی ایران است.

مجید انتظامی
آهنگساز/فرزند عزت‌الله انتظامی

یکی از موفق‌ترین موزیسین‌های ایرانی که خود یک هنرمندزاده است را باید مجید انتظامی بدانیم. او را البته بیشتر به موسیقی فیلم و آثار ماندگاری چون «بوی پیراهن یوسف» و «از کرخه تا راین» و... می‌شناسیم و تا به حال 4سیمرغ بلورین برای فیلم‌هایی که آهنگسازی کرده از فیلم فجر گرفته است. او حتی جزو چهره‌های ماندگار عرصه هنر هم انتخاب شده است.

نادر مشایخی
موزیسین/فرزند جمشید مشایخی


نادر مشایخی نیز کارش را از ابتدای دهه 80شمسی شروع کرده و آهنگساز و رهبر ارکستر محسوب می‌شود. او بعد از پایان تحصیلات، به هنرستان عالی موسیقی رفته و سپس راهی دانشگاه موسیقی وین اتریش شده و رشته آهنگسازی، رهبری و موسیقی الکترونیک را دنبال کرد و با رتبه ممتاز هم دانشگاه را تمام کرد. او نیز جزو هنرمندزادگانی است که توانست به‌خوبی نام پدر را بلند نگاه دارد و برای خودش نیز نامی بزرگ دست و پا کند.

لیلی رشیدی
بازیگر/فرزند داوود رشیدی


این فارغ‌التحصیل مترجمی زبان فرانسه، حالا جزو بازیگران شناخته‌شده ایرانی است که از ابتدا دهه 60شمسی، کارش را شروع کرده. او فرزند داوود رشیدی و احترام برومند است. اوج شهرت را هم با مجموعه تلویزیونی «قصه‌های تابه‌تا» تجربه کرد و تا به امروز در کار بازیگری و هنری‌اش استمرار داشته است. جالب اینکه فعالیت اصلی خود را با «دلشدگان» علی حاتمی شروع کرده؛ وقتی که 18سال داشته است.

ایرج نوذری
بازیگر و مجری/ فرزند منوچهر نوذری


ایرج نوذری نیز تحت‌تأثیر پدر، البته کارهای اجرای مختلفی را عهده‌دار بوده است، اما چیزی که از او بیشتر در یادها مانده، ایفای نقش‌هایی است که انجام داده است؛ جایی که در آن، با سریال «مسافری از هند» به اوج شهرت رسید و توانست به نوعی نام خودش را از زیر سایه سنگین پدری که همه به نیکی و بزرگی از او یاد می‌کردند، خارج سازد و برای خودش اعتباری مستقل بسازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید