• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 19 مرداد 1401
کد مطلب : 168098
+
-

ستاره دیده شد

امیرحسین هدایی که چند سالی است در پینگ‌پنگ ایران مطرح است، با طلای بازی‌های کشورهای اسلامی یک‌بار دیگر از نیما عالمیان گذشت و حالا به چهره اول ایران نوشاد نزدیک‌ شده است

ستاره دیده شد

امیرحسین هدایی؛ دومین طلایی کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی قونیه. بعد از اینکه سینا ضیغمی در پاراشنا نخستین طلا را برای ایران گرفت، هدایی هم در پینگ‌پنگ روی سکوی اول رفت. در قونیه هم مثل دوره قبل بازی‌ها در باکو، فینال مسابقات انفرادی پینگ‌پنگ کاملا ایرانی بود. در باکو برادران عالمیان؛ نوشاد و نیما فینالیست بودند و در قونیه هدایی و نیما. نوشاد قبل از شروع بازی‌ها انصرافش را از مسابقات انفرادی اعلام کرده بود. فدراسیون گفته بود که او روزهای قبل درگیر بیماری کرونا شده و باتوجه به توان پایین بدنی‌اش فقط در مسابقات تیمی شرکت می‌کند اما دلایل دیگری بر این انصراف می‌آورند. برخلاف بازی‌های باکو، کمیته اجرایی بازی‌های قونیه نتوانست فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ را قانع کند که امتیازات این مسابقات در رنکینگ جهانی حساب شود. در این شرایط یکی دو بازیکن مطرحی که در کشورهای اسلامی حضور دارند از این بازی‌ها انصراف دادند. گراسیمینگوی قزاق با رنک27 جهان و ابراهیمای سنگالی با رنک65 جهان مهم‌ترین بازیکنانی بودند که به قونیه نرفتند. در این شرایط نوشاد هم انگیزه‌ای برای حضور در مسابقات نداشت. اما این بهترین فرصت برای رونمایی از ستاره جدید تیم ملی ایران بود.

چند سالی است که درباره امیرحسین هدایی و استعدادش گفته می‌شود. اما تا قبل از مسابقات انتخابی سال پیش، جایی که قرار بود تیم دونفره ایران برای قهرمانی جهان آمریکا انتخاب شود، او کمتر دیده شده بود. هدایی آنجا نیما عالمیان را شکست داد و راهی مسابقات جهانی شد. این اتفاق و حضور او در رنک اول بازیکنان زیر 21سال جهان، این نوید را به پینگ‌پنگ ایران داد که صاحب یک چهره جدید شده است. تجربه مسابقات قهرمانی جهان، بازی در لیگ مجارستان و شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی، رنکینگ جهانی هدایی را ارتقا داد. نوشاد با رنک84، هدایی با رنک113و نیما با رنک140 راهی قونیه شدند. بعد از انصراف نوشاد، نیما و هدایی رقبای اصلی بودند. در فینال هدایی در بازی 7سته، 4 بر 3 به پیروزی رسید. هدایی بعد از قهرمانی می‌گوید: «این قهرمانی را می‌خواستم و برایش جنگیدم.» او بازیکنانی از مالدیو، لبنان و عربستان را شکست داد. حریف عربستانی جدی‌ترین حریف او بود، بازیکنی که تجربه حضور در بازی‌‌های المپیک توکیو را داشت. برخلاف کسانی که سطح بازی‌های قونیه را بالا نمی‌دانند، هدایی می‌گوید: «سید یک مسابقات که بازیکنی با رنک50 از سنگاپور بود، در مرحله نیمه‌نهایی حذف شد اما من با سید2 به فینال رسیدم و قهرمان شدم.»
هدایی یک‌بار دیگر از سد نیما گذشت و حالا تلاش او بر این است که به نوشاد برسد. نوشاد سال‌هاست که نفر اول ایران است و از نظر فنی با بقیه تفاوت‌های زیادی دارد. هرچند رسیدن به نوشاد به‌نظر سخت می‌رسد اما هدایی این انگیزه را دارد که از او هم بگذرد: «نوشاد بازیکن بزرگی است و حضورش سطح مسابقات را بالا می‌برد اما اگر او هم بود، باید قهرمان می‌‌شدم. تصویرسازی من برای قهرمانی بود.» هدایی می‌تواند جای نوشاد را بگیرد؟ او انگیزه بالایی دارد و از همه مهم‌تر که به بازیکنی تلاشگر معروف است. نمونه تلاش او را می‌شود در مسابقات قهرمانی جهان سال پیش در آمریکا دید. او در مقابل فان‌ژن دونگ چینی نفر اول رنکینگ جهانی شکست خورد اما تلاش او برای بهتر شدن در این بازی مثال‌زدنی بود؛ ست اول و دوم را 11 بر یک، ست سوم 11 بر 3 و ست چهارم را 12 بر 10 واگذار کرد. هدایی امسال قرار است در لیگ فرانسه بازی کند و این بهترین فرصت است که او به نفر اول ایران نزدیک‌تر شود. برادران عالمیان فصل پیش در لیگ فرانسه بودند و این فصل هم همانجا می‌مانند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید