• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 19 مرداد 1401
کد مطلب : 168099
+
-

خیز اول آزادکاران

5وزن اول رقابت‌های کشتی آزاد کشورهای اسلامی امروز در قونیه آغاز می‌شود

خیز اول آزادکاران

مسابقات کشتی آزاد بازی‌های کشورهای اسلامی از امروز در اوزان 57، 65، 74، 86و 97کیلوگرم برگزار می‌شود. کاروان ایران امید بسیاری دارد که با مدال‌های کشتی در جدول توزیع مدال‌ها صعود چشمگیری داشته باشد. کشتی همیشه در بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی کمک‌حال کاروان ایران بوده و حالا باید دید در بازی‌های کشورهای اسلامی کشتی‌گیران چه عملکردی دارند. فدراسیون کشتی در حالی آزادکاران و فرنگی‌کاران را روانه قونیه کرده است که نفرات اصلی کشتی ایران در اردو حضور دارند تا خودشان را برای حضور در مسابقات جهانی صربستان آماده کنند.

   مومنی به‌دنبال مدال
در وزن اول (57کیلوگرم) رضا مومنی نماینده ایران است که در مسابقات کشوری به‌عنوان قهرمانی رسید و ملی‌پوش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا شد. او در مسابقات قهرمانی آسیا نتوانست مدالی کسب کند و در جام تختی هم ناکام ماند. در این وزن علیرضا سرلک برای مسابقات جهانی انتخاب شد و احمد محمدنژاد نفر دوم این وزن قرار است راهی مسابقات جوانان جهان شود. کشتی‌گیران ترکیه، جمهوری آذربایجان و ازبکستان جدی‌ترین رقبای مومنی محسوب می‌شوند.

  2 جوان باتجربه 
مرتضی قیاسی در 65کیلوگرم ملی‌پوش ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی است. او که تجربه پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک توکیو را دارد، بعد از شکست در مقابل رحمان عموزاد شانس ملی‌پوش شدن در مسابقات جهانی را از دست داد و با نایب‌قهرمانی در جام تختی به مسابقات کشورهای اسلامی رسید. قیاسی کشتی‌گیر باتجربه‌ای است که کسب مدال در قونیه برای او دور از دسترس نیست. محمدصادق فیروزپور نیز در وزن 74کیلوگرم با شکست در فینال مسابقات کشوری و سپس قهرمانی در جام تختی ملی‌پوش ایران در قونیه شده است. دارنده مدال برنز امیدها حالا در رده سنی بزرگسالان باید رودرروی رقبایش قرار بگیرد. کشتی‌گیران ترکیه و ازبکستان جدی‌ترین رقبای فیروزپور جوان به شمار می‌روند.

   2 شانس اصلی طلا
علیرضا کریمی، کشتی‌گیر 86کیلوگرم کشورمان سرشناس‌ترین چهره کشتی ایران در قونیه است؛ پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی که 2 مدال برنز و یک نقره جهان را در کارنامه خود دارد. کریمی پس از مصدومیت کارش را با قهرمانی در انتخابی جام تختی و سپس کسب مدال طلا در جام تختی آغاز کرد. او در مرحله نهایی انتخابی مقابل حسن یزدانی شکست خورد و شانس حضور در مسابقات جهانی صربستان را از دست داد. کریمی در قونیه کار سختی در پیش ندارد و اگر مشکل خاصی پیش نیاید مدال طلای او قطعی است. مجتبی گلیج نفر سوم مسابقات جهانی نروژ2021نیز بعد از شکست در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، ملی‌پوش ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی در وزن 97کیلوگرم شد. با توجه به کشورهای شرکت‌کننده و کشتی‌گیران حاضر، مجتبی گلیج را هم باید شانس اصلی کسب مدال طلا دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :