• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 مرداد 1401
کد مطلب : 168101
+
-

پیروزی راحت والیبال ایران

تیم «ب» ایران در بازی یک‌طرفه قطر را شکست داد تا شروع خوبی در بازی‌های کشورهای اسلامی داشته باشد

پیروزی راحت والیبال ایران

تیم والیبال «ب» ایران همانطور که پیش‌بینی می‌شد بازی‌های کشورهای اسلامی را با پیروزی شروع کرد. ایران که با تیم‌های قطر، ترکیه و پاکستان هم‌گروه است، ظهر دیروز در بازی اول مقابل قطر قرار گرفت و در 3ست به پیروزی رسید. ست اول بازی یک‌طرفه بود و شاگردان عظیم جزیده 25-15به پیروزی رسیدند. ولی در ست دوم بازی نزدیک بود. قطر برای جبران این بازی ضعیف در ست اول هر کاری کرد اما باز هم این ایران بود که در ست دوم به پیروزی رسید. سرویس احسان دانش‌دوست در زمین قطر خوب دریافت نشد و ست 26-24به نفع ایران به پایان رسید. در ست سوم هم بازی دو تیم نزدیک بود با این حال ایران 25-23برنده این ست بود تا بدون دردسر بازی را با پیروزی به پایان برساند. در این بازی پوریا یلی، پشت خط‌زن تیم ایران با 14امتیاز، امتیازآورترین بازیکن بود.
این بازی در حالی برگزار شد که محمدرضا داوزنی رئیس فدراسیون والیبال در تهران بود و برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک، راهی کمیته شد تا برای حضور در هیأت اجرایی کمیته ثبت‌نام کند. در نبود داورزنی، رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک تماشاگر این بازی بود. ایران فردا استراحت می‌کند و روز پنجشنبه با پاکستان بازی دارد. بازی سوم ایران هم روز شنبه مقابل میزبان بازی‌ها ترکیه برگزار می‌شود.

   شروع مسابقات زنان از امروز 
تیم ملی والیبال زنان هم که برای نخستین بار در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کرده، در قونیه است و امروز نخستین بازی‌اش را انجام می‌دهد. ایران که با تیم‌های ترکیه و ازبکستان هم‌گروه است، عصر امروز مقابل ازبکستان قرار می‌گیرد. زنان والیبالیست ایران از دهم مرداد در ترکیه هستند. آنها قبل از شروع بازی‌های کشورهای اسلامی، 2بازی دوستانه با تیم جوانان فنرباغچه داشتند و در هر 2بازی به پیروزی رسیدند. برنامه‌های تیم ملی زنان از ماه‌ها پیش آغاز شده است. سرمربیگری تیم به الکساندرا کمپدلی ایتالیایی سپرده شده، تیم اردوهای خارجی و داخلی بلندمدت داشت و... حالا همه منتظرند تا در قونیه تغییرات تیم را ببینند. هم بالا رفتن کیفیت بازی بازیکنان مهم است و هم اینکه آنها می‌توانند از گروهشان صعود کنند یا نه. مسابقات والیبال در 2گروه برگزار می‌شود و از هر گروه 2تیم صعود می‌کنند. شکست دادن ترکیه که سطح بالایی در والیبال زنان دارد، ناممکن به‌نظر می‌رسد اما باید دید تیم توان شکست دادن ازبکستان را دارد یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید