• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 19 مرداد 1401
کد مطلب : 168096
+
-

بارسا علیه بارسا

باشگاه کاتالونیایی علیه چند بازیکن خود اقدام حقوقی خواهد کرد

بارسا علیه بارسا

رفتار باشگاه بارسلونا در بازار نقل‌وانتقالات نه‌تنها صدای باشگاه‌هایی مثل لیدزیونایتد، دورتموند، بایرن‌مونیخ، لیورپول، منچسترسیتی، آاس‌رم و چلسی را در سال‌های اخیر درآورده، بازیکنان خودی را هم دچار سرخوردگی کرده. کوتینیو که با آن سروصدا به بارسا آمد، درنهایت غریبانه از این تیم رفت. دنی آلوز در بازگشت به نوکمپ نامش در فهرست بازیکنان در اروپا رد نشد. او پس از خداحافظی گفت: «بار اول از در پشتی مرا خارج کردند، بار دوم از در پشتی هم مرا خارج نکردند.» در ماه‌های اخیر فشار زیادی به بازیکنانی چون بریتویت، فرنکی دی‌یونگ، ریکی پوچ، مینگسا، لنگله، اومتیتی و چند نفر دیگر برای خروج از باشگاه و فسخ قرارداد وارد شده است. حالا باشگاه به بازیکنانی که در آخرین روزهای ریاست بارتومئو قراردادشان را تمدید کرده‌اند هشدار داده که قرارداد جدیدشان غیرقانونی بوده و بارسا می‌خواهد از‌آنها شکایت کند.
2فصل قبل و مدتی پیش از اینکه جوزپ ماریا بارتومئو از ریاست باشگاه بارسلونا عزل شود، قرارداد فرنکی دی‌یونگ، تر‌اشتگن، پیکه و لنگله تمدید شد. این بازیکنان توافق کردند برای آنکه باشگاه در ثبت قراردادهای جدید به مشکل نخورد، دستمزدشان را کاهش دهند. این حرکت واکنش مثبتی بین هواداران در برداشت اما الان مشخص شده که این چند نفر به موجب فداکاری‌شان از امتیاز بهتری برخوردار شده‌اند. مطابق قرارداد جدید، بارسا در فصل نخست بین ۱۶ تا ۱۸‌میلیون یورو ذخیره می‌کرد اما در ادامه می‌بایست مجموعا ۳۱۱‌میلیون یورو حقوق به این ۴‌بازیکن پرداخت می‌کرد. حالا باشگاه به این ۴‌بازیکن اعلام کرده که این قرارداد غیرقانونی بوده و آنها نه‌تنها باید به قرارداد پیشین خود وفادار بمانند، بلکه باید حقوق بیشتری را که در این مدت دریافت کرده‌اند نیز پس بدهند. در جریان شیوع کرونا، دی‌یونگ با بارسلونا برای تعویق پرداخت دستمزد 2‌فصلش به توافق رسید. دستمزد او در فصول 21-2020 و 22-2021از 14میلیون یورو به‌ترتیب به 3و 9میلیون یورو کاهش یافت اما از آغاز فصل 23-2022به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد تا جبران 2‌فصل قبلی شود. از آغاز فصل جدید به‌مدت 4‌سال، دستمزد پایه دی‌یونگ به حداقل 18‌میلیون یورو در سال می‌رسد که بندهای پاداش و وفاداری هم به آن اضافه خواهد شد.
بارسا وقتی دید فشار به دی‌یونگ برای پذیرش پیشنهاد 80میلیون یورویی یونایتد نتیجه‌ای ندارد، از طریق اقدام قانونی در پی رد کردن این هافبک هلندی برآمد. دی‌یونگ از جوردی آلبا خیلی عصبانی است. باشگاه در تور آمریکا از او خواسته بود بر سر این موضوعات مذاکره کند اما او همه‌‌چیز را به مدیر برنامه‌اش حواله داد و به مدیران باشگاه گفت با ایجنتش صحبت کنند. دلیل اینکه فرنکی پیشنهاد منچستر را نمی‌پذیرد، همین موضوعات و اختلافات حقوقی است. او حدود 20میلیون یورو دستمزد طلب دارد اما باشگاه این طلب را غیرقانونی می‌داند. از قرارداد دی‌یونگ 2‌سال دیگر باقی مانده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید