• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 مرداد 1401
کد مطلب : 168029
+
-

شعرهای ماندگار جنگ

اشعار حوزه جنگ و دفاع‌مقدس در ادبیات امروز جایگاه والا و مهمی دارند که هم از نظر کیفی و هم از منظر کمی بسیار قابل‌توجه هستند.
کتاب «شعرهای ماندگار جنگ» نوشته سیدضیاء قاسمی، مجموعه اشعاری از شاعران مختلف است که با محوریت دفاع‌مقدس سروده شده‌‌‌است. در بخش اول این کتاب حدود 30شعر نقد و بررسی شده‌اند. این بررسی بیشتر از جنبه محتوایی و تکنیکی انجام شده است.
راز ماندگاری و استقبال مردم از بسیاری از شعرها، دلایل ماندگاری و نقاط ضعف و قوت آنها از مواردی است که دربخش نقد و بررسی این کتاب خواهید خواند. در بخش دوم اشعار شاعران جوان که در دهه‌های اخیر سروده شده‌اند را می‌خوانید. این کتاب مجموعه‌ای از اشعار شاعرانی چون قیصر امین‌پور، علیرضا قزوه، سیدحسن حسینی، سلمان هراتی، سهیل محمودی، ساعد باقری، فاضل نظری، سعید بیابانکی، علی معلم دامغانی و... و شعرهای شاعران جوان است. «شعرهای ماندگار جنگ» توسط انتشارات سوره مهر چاپ شده و خواندن آن به علاقه‌مندان شعر و به‌ویژه اشعاری با موضوع دفاع‌مقدس پیشنهاد می‌شود.
قاسمی نویسنده این کتاب با اشاره به شعرهای درج شده در این کتاب می‌گوید: «شعری برای جنگ» عنوان نخستین شعر از قیصر امین‌پور است که ماندگارترین شعر جنگ ایران است و اگر بخواهم در طول تاریخ ادبیات دفاع مقدس شعری را انتخاب کنم، این شعر را انتخاب می‌کنم. از این نظر که این شعر را به عنوان پیشانی کتاب در ابتدا آورده‌ام و سپس شعرهای دیگری از شاعران درج شده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید