• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 29 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16757
+
-

شرکت ماشین‌سازی تبریز ‌فروخته شد ‌

شرکت ماشین سازی تبریز از سوی سازمان خصوصی‌سازی فروخته شد. به گزارش همشهری، این شرکت که بیش از 12 سال است در بلاتکلیفی و برای فروش گذاشته شده است، به صورت قطعی به خریدار جدید واگذار شده است. هر چند واگذاری شرکت ماشین‌سازی به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در قالب رد دیون دولت انجام شده بود، اما این واگذاری نتوانست مشکلات شرکت را در سال‌های گذشته حل و فصل کند و واگذاری آن به بخش خصوصی از حدود سه سال قبل کلید خورد. سال گذشته نیز خبرهایی مبنی بر واگذاری گروه ماشین سازی تبریز به یکی از سرمایه گذاران آذربایجان شرقی منتشر شد، اما این معامله پس از مدتی به دلیل آنچه ناتوانی خریدار در پرداخت قیمت تمام شده اعلام شد، فسخ شد. 

در گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی در این باره آمده است: «سهام شرکت ماشین سازی تبریز و ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز به همراه املاک واقع در منطقه ائل گلی تبریز از سوی سازمان خصوصی سازی و به وکالت از سوی صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به بخش خصوصی واقعی واگذار شد.»پس از دو سال بازیابی و همچنین انجام مذاکرات متعدد با خریداران و متقاضیان، سازمان خصوصی‌سازی طی روزهای کاری گذشته سهام و املاک یادشده را به قیمت تقریبی 688 میلیارد تومان به «قربانعلی فرخ‌زاد» از صنعتگران و کارآفرینان اهل آذربایجان شرقی واگذار کرد.«رحیم شهرتی‌فر» معاون سیاسی و امنیتی استاندار با تایید خبر واگذاری گروه ماشین‌سازی تبریز اظهار کرد: سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از مالک این واگذاری را انجام داد. 


سهامدار جدید گروه ماشین سازی تبریز: به دنبال توسعه هستیم 

سهامدار جدید گروه ماشین سازی تبریز در این باره اظهار کرد: به دنبال رونق دوباره کارخانه ماشین‌سازی تبریز هستیم.
فرخ‌زاد به ظرفیت‌های عظیم تکنولوژیکی و تولیدی این گروه اشاره کرد و گفت: اگر بانک‌ها و دولت شرایط کار را برای بخش صنعت و به طور خاص گروه ماشین سازی تبریز فراهم می‌کردند، قطعاً باید بعد از 52 سال شاهد تولید قطعات هواپیما در گروه ماشین سازی تبریز می‌بودیم. با رشد صنعتی و سرمایه‌گذاری در این بخش است که قدرت سیاسی پدید می‌آید و اگر امروز در صنعت سرمایه‌گذاری کنیم، 15 سال بعد میوه‌های آن را برداشت خواهیم کرد.

«حبیب امین‌زاده» مدیرعامل شرکت ریخته‌گری گروه ماشین سازی تبریز هم اظهار کرد: سهامدار جدید در برنامه دارد تا تولید خودرو سواری تحت یکی از برندهای معتبر جهانی به خطوط تولید گروه ماشین سازی تبریز افزوده شود. آذربایجان شرقی به عنوان قطب سوم خودروسازی کشور مطرح است و ماشین سازی تبریز به عنوان یک صنعت مادر ظرفیت های بزرگی در این بخش دارد.
وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های جدید در گروه ماشین‌سازی تبریز به رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و افزایش سطح کیفی محصولات منجر خواهد شد. با یک شرکت سوئدی قبلا برای مشارکت در تولید قطعات ریخته توافق کرده‌ایم. سال آینده حجم تولیدات این شرکت از 15 هزار تن به 20 هزار تن افزایش خواهد یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید