• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 29 تیر 1401
کد مطلب : 166355
+
-

شب شاهکار مجتبی

حرف‌های صریح و منطقی جباری که باید به آنها فکر کرد

چهره روز
شب شاهکار مجتبی

شاید از زمان سپرده شدن باکس دوشنبه‌شب‌های شبکه سه به «فوتبال برتر» این برنامه هرگز نتوانسته بود مهمانی با سطح وجاهت مجتبی جباری داشته باشد؛ ستاره سابق استقلال و تیم ملی که نه فقط به‌خاطر رزومه‌اش، بلکه به واسطه جنس حرف‌هایی که زد حسابی مورد‌توجه قرار گرفت. این روزها فضای رسانه‌ای فوتبال ایران تسلیم دو‌قطبی کی‌روش- اسکوچیچ است و خیلی‌ها همه‌‌چیز را در این چارچوب می‌بینند. جباری هم مثل همیشه نظرش را به صراحت گفت و پشت سرمربی کروات و فعلی تیم ملی درآمد. با این حال ظلم است اگر همه حضور شماره هشت آبی‌ها در تلویزیون را به همین مقدار محدود کنیم و بیرق موافقت یا مخالفت با آن را برداریم. جباری چیزهای مهم‌تری گفت که باید مورد‌تامل جدی قرار بگیرد.
مجتبی در بخشی از سخنانش به‌شدت به مهدی تاج تاخت و با پیش‌بینی صریح اینکه او برنده انتخابات فدراسیون فوتبال خواهد شد، از خجالت این نامزد پرماجرا درآمد. جباری که در این محاکمه غیابی تمام مدت تاج را «تو» خطاب می‌کرد، گلایه داشت که چرا یک نفر باید این همه خرابی به بار بیاورد و بعد خودش را سزاوار بازگشت به فوتبال بداند؟ او به طعنه گفت: «اقای تاج آمده تا مشکلات به جا مانده از آقای تاج را حل کند!» در این بخش، اظهارات جباری در مورد قحط‌الرجال حاکم بر فوتبال ایران بی‌نظیر بود. او سپس به کم‌وکیف مشکلات زیرساختی در فوتبال ایران پرداخت و آنجا هم حرف‌های جالبی زد؛ مثلا در این مورد که چرا لیگ ما هنوز سهمیه ویژه برای بازیکنان 25سال دارد. آیا این جوانگرایی است؟ مسلما نه. سن درخشش در فوتبال امروز جهان به 19- 18سال رسیده و اینکه بازیکن 25ساله فقط به‌خاطر سن و سالش سهمیه ویژه داشته باشد، صرفا زمینه رانت و زد‌و‌بند را فراهم می‌کند.
بعد از این اظهارات دقیق و درست، جباری افشاگری‌هایی هم در مورد چرایی به هم خوردن حضورش کنار وینفرد شفر انجام داد که دامنه آن به فرهاد مجیدی هم کشیده شد. واکنش احساسی جباری به جدایی وریا غفوری هم بخش مهم دیگری از مصاحبه بود؛ یک گفت‌وگوی کمیاب که برگ برنده یک برنامه نه‌چندان محبوب شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید