• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 27 خرداد 1402
کد مطلب : 194748
+
-

تمدید دبیری مجتبی امینی

دبیر چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر منصوب شد

جشنواره
تمدید دبیری مجتبی امینی

رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد طی حکمی مجتبی امینی را به‌سمت دبیر چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منصوب کرد. امینی سال گذشته نیز دبیری جشنواره فیلم فجر را بر عهده داشت.
در بخشی از حکم خزاعی خطاب به مجتبی امینی آمده است: «نظر به تجربه و تعهد، جنابعالی را به سمت دبیر چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منصوب می‌نمایم. امید است با اتکا به پروردگار متعال و با عنایت به افق‌های ترسیم شده در نقشه گام دوم انقلاب اسلامی و راهبردهای کلان سازمان سینمایی مبتنی بر رویکرد «قانون‌گرایی، استانداردسازی و عدالت‌محوری» با سرلوحه قرار دادن 3ضرورت اجتناب‌ناپذیر سینمای ایران «اخلاق، آگاهی و امید» ضمن همراهی با اهالی فرهیخته سینما، منتقدان و اصحاب رسانه، جوانان متعهد و با دانش، و با توجه به اصل صرفه‌جویی و اجتناب از هرگونه تشریفات زائد و بهره‌گیری از تجارب ارزشمند گذشته و ظرفیت سینمای ایران در برگزاری رویداد فجر سینمای ایران همزمان با فجر انقلاب اسلامی موفق باشید. انتظار می‌رود چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که با ساختاری منسجم و یکپارچه در گستره ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود با اهتمام به مقوله دیپلماسی فرهنگی، درک الزامات و ضرورت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و جلب مشارکت گسترده کشورهایی که دارای مشترکات دینی، فرهنگی و گفتمانی هستند، فرصتی مضاعف برای سینمای ایران در عرصه ملی و بین‌المللی فراهم آورد.»

تمدید حکم امینی و پایان شایعات
پیش از این از افراد دیگری به‌عنوان گزینه‌های دبیری جشنواره فجر نام برده می‌شد؛ به‌خصوص وقتی چند روز پیش مجتبی امینی به سمت مشاور وزیر ارشاد منصوب شد، شایعات درباره تغییر دبیر جشنواره قوت گرفت. 4اردیبهشت امسال بود که محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگو با مهر درباره انتخاب دبیر چهل‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر گفته بود: «در پی معرفی دبیران و شروع به‌کار دبیرخانه جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران و «سینما حقیقت» طی ۱۰روز آینده با انتصاب دبیر چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، دبیرخانه بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور نیز، به‌صورت جدی آغاز به‌کار خواهد کرد.» اتفاقی که با ۴۰روز تأخیر رخ داد. در این فاصله، از چهره‌هایی چون محمدرضا عباسیان، روح‌الله سهرابی و سعید الهی به‌عنوان گزینه‌های دبیری جشنواره نام برده می‌شد؛ حتی در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها از محمد خزاعی به عنوان دبیر جشنواره چهل‌ودوم نام بردند. گفته می‌شد رئیس سازمان سینمایی با حفظ سمت، دبیر جشنواره امسال خواهد بود. در نهایت با تمدید دبیری امینی، مهر پایان بر تمام این شایعات زده شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید