• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 28 تیر 1401
کد مطلب : 166240
+
-

آماربازی

16
از نخستین روزهای نقل‌وانتقالات تابستانی، مهدی عبدی پیشنهاد باشگاه چاوز پرتغال را در جیب داشت اما باشگاه پرسپولیس به او اجازه جدایی نداد و نهایتا یحیی گل‌محمدی رسما اعلام کرد به این مهاجم نیاز دارد. یحیی در حالی از نیاز به عبدی می‌گوید که در 2سال اخیر بارها او را نیمکت‌نشین کرده و فرصت بازی مداوم در طول فصل را به او نداده است. با وجود این عبدی در 2فصل اخیر گلزن‌ترین مهاجم پرسپولیس بوده است. او در لیگ بیستم 9گل و در لیگ بیست‌ویکم 7گل برای سرخپوشان به ثمر رساند و طی این 2فصل هیچ‌ بازیکنی در پرسپولیس به آمار 16گل زده او در لیگ نرسیده است. در لیگ بیستم فقط احمد نوراللهی با 10گل بالاتر از عبدی بود که سال بعد به امارات رفت.

27
مهدی عبدی همین 3سال قبل یعنی در شهریورماه 1398با گلی که در دربی تهران به حسین حسینی زد شناخته شد. پرسپولیسِ کالدرون، آن دربی را با همان یک گل از استقلالِ استراماچونی برد اما گل به نام دروازه‌بان استقلال ثبت شد. با وجود این عبدی جوان با همان گل شناخته شد و در ادامه فصل نیز طی 15بازی 3گل برای قرمزها زد که یکی از گل‌هایش در روز پیروزی 2بریک مقابل نفت مسجدسلیمان باعث قطعی شدن قهرمانی برای پرسپولیس شد. عبدی در فصل اول 3بار هم در جام حذفی برای تیمش به زمین رفت اما در این جام موفق به گلزنی نشد. با وجود این او طی سال‌های بعد 4گل در جام‌حذفی و 3گل هم در لیگ قهرمانان آسیا زد تا در مجموع تعداد گل‌هایش برای قرمزها به 27گل برسد.

1326
مهدی عبدی در آخرین فصل حضورش در پرسپولیس، یعنی در همین لیگ گذشته فقط 14بار در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفت. او در روزهای ابتدای فصل گاهی زوج عیسی آل‌کثیر می‌شد و گاهی از روی نیمکت شاهد بازی عیسی به‌عنوان تک‌مهاجم سرخپوشان بود. بعد از پارگی رباط صلیبی آل‌کثیر به‌نظر می‌رسید عبدی گزینه اول یحیی برای خط حمله باشد اما او باز هم بازی‌های زیادی را از روی نیمکت تماشا کرد و حتی نیمکت‌نشین شرزود تمیروف هم شد! عبدی طی 14بازی فیکس و 12بازی به‌عنوان یار ذخیره مجموعا 1326دقیقه بازی کرد که حاصل کارش 7گل و یک پاس گل بود. او با امتیاز 6.95در متریکا، رتبه یازدهم را بین پرسپولیسی‌ها به‌دست آورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید