• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 28 تیر 1401
کد مطلب : 166273
+
-

پرهزینه‌ترین باشگاه‌ها؛ بارسا در صدر

بارسلونا طوری در فصل نقل‌وانقالات خرید می‌کند که انگار یک باشگاه حاشیه خلیج‌فارس است یا باشگاهی تحت مالکیت سرمایه‌داران عرب. هزینه پیوستن رافینیا به بارسلونا نزدیک به 55‌میلیون یورو بود که ممکن است با بند پاداش به 65‌میلیون یورو تبدیل شود. لوا هم با قراردادی به ارزش 45میلیون یورو با آپشن 5میلیون یورویی برای کسب سهمیه به لیگ قهرمانان و 10میلیون پس از نخستین فصلش. همین 2‌خرید فعلا 125میلیون یورو خرج روی دست این باشگاه گذاشته. بارسا از منچسترسیتی هم فعلا بیشتر خرج خرید بازیکن کرده است. سیتی 108‌میلیون یورو برای جذب ارلینگ هالند (60‌میلیون یورو) و کالوین فیلیپس (48‌میلیون یورو) هزینه کرد اما از محل فروش رحیم استرلینگ به چلسی و ژسوس به آرسنال تقریبا این رقم را پوشش داد. البته خریدهای دیگری هم در راه خواهد بود و خرید خولین آلوارس که در نیم‌فصل قبل قطعی شده، در این گزارش مالی درنظر گرفته نشده است. کوکوریا از برایتون هم می‌تواند حدود 40میلیون خرج روی دست باشگاه انگلیسی بگذارد. ممکن است این هزینه 125میلیون یورویی بارسا با جذب ژول کنده و چند خرید غیرمنتظره دیگر حتی تا مبلغ 200میلیون یورو نیز افزایش پیدا کند.
خرج‌های بارسلونا حتی از لیدز هم بیشتر است. لیدزیونایتد 105‌میلیون یورو برای جذب 6‌بازیکن شامل برندن آرونسون (33‌میلیون یورو)، لوییس سینیسترا (28‌میلیون یورو)، تایلر آدامز (17‌میلیون یورو)، راسموس کریستنسن (13‌میلیون یورو)، مارک روکا (12‌میلیون یورو) و دارکو گیابی (6‌میلیون یورو) انجام داده است. آنها هم با فروش رافینیا حسابرسی خودشان را مثبت نگه داشته‌اند. بارسا هنوز نتوانسته دی‌یونگ را راضی به انتقال به منچستریونایتد کند. اگر او راضی می‌شد حدود 80میلیون یورو دست باشگاه را می‌گرفت. تا به امروز تنها 20‌میلیون یورو از محل فروش کوتینیو و مبلغ 2.5‌میلیون یورو از فروش ری مانای به‌دست آمده است. 3‌میلیون هم قرار است اسپورتینگ برای جذب قرضی ترینکائو به بارسا بپردازد.
هم‌اکنون چلسی با 97‌میلیون یورو، آرسنال با 94‌میلیون یورو و تاتنهام با 87‌میلیون یورو پس از این بارسا، سیتی و لیدز، پرهزینه‌ترین‌ها از لحاظ خرید بازیکن هستند. بروسیا دورتموند، لیورپول، رئال‌مادرید و پاری‌سن ژرمن هم پس از آنها در این فهرست جای گرفته‌اند. با این حال شرایط بارسا از همه عجیب‌تر است. برای مثال، رئال که از شرایط مالی خوبی برخوردار است تنها 80‌میلیون یورو برای جذب اورلین شوامنی هزینه کرد و آنتونیو رودیگر را به‌عنوان بازیکن آزاد به خدمت گرفته و چندین بازیکن را رد کرده تا در پرداخت دستمزدها صرفه‌جویی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید