• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 23 تیر 1401
کد مطلب : 165903
+
-

نقل قول خبر/فرهاد زیویار استاندار لرستان

فرهاد زیویار-استاندار لرستان

سرعت عمل برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه 15میلیون تومانی سفر ریاست ‌جمهوری پایین است. بعضی بانک‌ها عملکرد بالایی در پرداخت دارند و برخی‌ از آنها نیز پس از هفته‌ها تلاش فقط 13درصد پیشرفت داشته‌اند. متأسفانه فقط 2بانک عملکردشان 40درصد به بالاست.


احمد حمزه‌زاده-مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی

 38مورد از خوراکی‌های اصیل آذربایجان شرقی ثبت ملی شده است. یکی از اهداف مهم ثبت ملی آثار ناملموس ازجمله غذاها و شیرینی‌های سنتی حفظ اصالت و هویت واقعی و به ارث گذاشتن فرهنگ غذایی و سنت‌ها برای آیندگان است. همچنان در حال گردآوری مستندات برای پرونده‌های ثبتی دیگر هستیم.

سیدمسعود عظیمی-معاون استاندار یزد

راه‌اندازی مراکز نوآوری نساجی و ایجاد مراکز تخصصی عرضه مستقیم تولیدات محصولات نساجی، از اقدامات یزد نوین است. بیش از هزار پروژه نیمه‌تمام نساجی در استان یزد وجود دارد و بسیاری از این پروژه‌ها بدون بررسی صرفه اقتصادی شروع و باعث توقف یا کندی پروژه‌های دیگر می‌شود.

منوچهر غفاری-سرپرست شهرداری کرج

فاز سوم کنارگذر مهرشهر به طول تقریبی 1750 متر و صرف اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان طی روزهای آینده زیر بار ترافیک می‌رود. امیدواریم با تسریع صورت گرفته در آزادسازی املاک معارض پروژه، بتوانیم فاز نهایی طرح و اتصال آن به منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام ‌ را عملیاتی کنیم.

رضا بیانی-مدیرکل منابع طبیعی تهران

سند تک‌برگی برای ۵۵۰۸هکتار از اراضی ملی در شهرستان‌های شمیرانات، ری، ملارد و دماوند صادر شد. با تعیین محدوده اراضی ملی در بانک کاداستر و صدور سند اسناد مالکیت کاداستری ملی، از هرگونه تعارض به این اراضی و زمین‌خواری، کوه‌خواری و جنگل‌خواری جلوگیری می‌شود.

سمیه رفیعی-رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس  

ستاد احیای دریاچه ارومیه پس از ۷سال و صرف 5.7هزار میلیارد تومان وضعیت دریاچه ارومیه را به نقطه اول بازگرداند. برابر اعلام رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه، ۱۸درصد علت خشک شدن تالاب، تغییر اقلیم و ۸۲درصد به‌دلیل مدیریت غلط منابع آبی حوضه آبریز بوده است.

بهزاد شریفی‌پور-مدیرکل منابع طبیعی کردستان

امسال 7فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی، مرتعی و جنگلی استان کردستان اتفاق افتاده که درپی آن ۹۷هکتار دچار آتش‌سوزی شده است. البته هیچ موردی از آتش‌سوزی را در جنگل‌های دست کاشت استان  شاهد نبودیم. شروع روند آتش‌سوزی‌ها نیز از ۱۷خرداد امسال آغاز شده است.

علیرضا نصرآبادی-مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی

تاکنون 958کیلومتر بادشکن زنده و غیرزنده برای کاهش فرسایش بادی خاک و بروزگردوغبار در خراسان جنوبی اجرا شده است.
باد از عوامل فرسایش در مناطق خشک و نیمه خشک به‌حساب می‌آید و ایجاد بادشکن‌های طبیعی نوعی مانع در مسیر جریان باد بوده که از خسارت به گیاهان زراعی و باغی خاک می‌کاهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید