• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 22 تیر 1401
کد مطلب : 165872
+
-

واژگونی اتوبوس حامل کوهنوردان در زنجان 3قربانی گرفت

حادثه مرگبار پس از آخرین صعود

اتوبوس تیم کوهنوردی که پس از صعود موفقیت‌آمیز به قله آرارات در ترکیه به کشور بازگشته و عازم تهران بودند در زنجان دچار حادثه‌ای مرگبار شد.
به گزارش همشهری، اعضای این تیم کوهنوردی که 17نفر شامل 9مرد و 8زن و ساکن تهران و کرج بودند چند روز قبل برای صعود به قله آرارات راهی کشور ترکیه شدند. آنها طبق برنامه‌ریزی قبلی توانستند صعودشان را انجام دهند و پس از آن بود که از طریق مرز بازرگان وارد کشور شدند. کوهنوردان شامگاه دوشنبه سوار بر اتوبوسی متعلق به شرکت تعاونی ٤ میهن نور آریا راهی تهران شدند. حدود ساعت 5:57دقیقه، در شرایطی که اتوبوس به کیلومتر ٣٠ آزادراه زنجان- تبریز رسیده بود، ناگهان حادثه عجیبی اتفاق افتاد. اتوبوس یکباره از مسیر اصلی خود خارج و در حاشیه جاده واژگون شد. وقتی اتوبوس پس از کشیده شدن روی جاده متوقف شد صدای ناله حادثه‌دیدگان به گوش می‌رسید. همزمان سرنشینان خودروهای عبوری با دیدن این صحنه درخواست کمک کردند و دقایقی بعد گروه‌های امداد و نجات خود را به محل حادثه رساندند و امدادرسانی آغاز شد. در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که 3نفر از سرنشینان اتوبوس شامل راننده و 2نفر از کوهنوردان خانم به‌دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند و 16نفر دیگر مصدوم شده بودند که توسط امدادگران به مراکز درمانی منتقل شدند.

علت حادثه چه بود؟
در همین حال سرهنگ محمدعلی عظیمی، فرمانده پلیس‌راه استان زنجان با اعلام جزئیات این حادثه درباره علت واژگونی اتوبوس گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این اتوبوس که در لاین جنوبی آزادراه زنجان - تبریز در حال حرکت بود در کیلومتر 30 به‌خاطر خواب‌آلودگی راننده واژگون شده است که متأسفانه راننده همراه 2 نفر دیگر جان خود را از دست دادند. او ادامه داد:‌ به‌طور قطع اگر راننده پیش از شروع رانندگی استراحت کافی انجام داده بود، هیچ‌گاه حوالی صبح دچار خواب‌آلودگی نمی‌شد. متأسفانه در بسیاری از حوادث رانندگی، خستگی راننده دلیل بروز حادثه است که این امر با توجه به دستورالعمل‌ها از سوی راننده می‌تواند کاهش داشته باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید