• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 22 تیر 1401
کد مطلب : 165871
+
-

سقوط خودروی پراید به رودخانه جان 4نفر را گرفت

فداکاری در رودخانه پر آب

فداکاری در رودخانه پر آب

وقتی خودروی پراید با 5سرنشین به داخل رودخانه‌ای در شهرستان آستانه اشرفیه سقوط کرد، 2جوان موتورسوار به آب زدند تا حادثه دیدگان را نجات دهند.
به‌گزارش همشهری، شامگاه یکشنبه گذشته خودروی پرایدی که 5عضو یک خانواده سرنشینان آن بودند در جاده آستانه اشرفیه به‌سمت روستای کیسم در حرکت بود که ناگهان اتفاق هولناکی رخ‌داد. راننده پراید برای لحظه‌ای کنترل ماشین را از دست داد و خودرو در چشم برهم‌زدنی به دره مجاور که رودخانه‌ای خروشان در آن در جریان بود سقوط کرد.
علی محمدی‌فرد یکی از اهالی روستای املش در آستانه اشرفیه که شاهد این حادثه بود و جانش را به خطر انداخت تا سرنشینان پراید را نجات دهد می‌گوید: هوا تاریک بود و در جاده آستانه به کیسم، چشم چشم را نمی‌دیدید. من سوار موتور بودم و دوستم هم سوار ماشینش و داشتیم آرام آرام در جاده جلو می‌رفتیم. ناگهان دوستم به من گفت: ماشین پشت‌سری‌مان چی شد؟ یک پراید پشت سر ما در حرکت بود که ناگهان ناپدید شده بود. چون در آن حوالی هیچ جاده فرعی نبود، حدس زدیم که اتفاق شومی افتاده است. توقف کردیم و عقب‌تر که رفتیم، دیدم پراید به داخل رودخانه سقوط کرده است.
در آن قسمت از رودخانه عمق و جریان آب زیاد بود. جوانان املشی با دیدن این صحنه برای نجات سرنشینان پراید خودشان را به داخل رودخانه رساندند و تلاش کردند آنها را از داخل ماشین بیرون بکشند.
علی ادامه می‌‌دهد: ماشین در حال رفتن به زیر آب بود که سریع خودمان را به آن رساندیم. من یکی از سرنشینان ماشین و دوستم هم یکی دیگر را بیرون کشیدیم و با سختی به بیرون از رودخانه بردیم. هردویشان به‌دلیل اینکه آب زیادی وارد ریه‌هایشان شده بود از حال رفته بودند. به آنها تنفس مصنوعی دادیم و در همین هنگام مردم محلی و نیروهای اورژانس که از ماجرا باخبر شده بودند نیز رسیدند. از آن 2نفری که ما بیرون کشیدیم، متأسفانه یکی‌شان فوت شد اما دیگری نجات پیدا کرد و او را به بیمارستان بردند. پس از آن هم مردم محلی با کمک نیروهای هلا‌ل‌احمر دست به‌کار شدند تا ماشین و بقیه سرنشینان آن را از رودخانه بیرون بکشند.
در همین حال کمیل پرناک، مدیر جمعیت هلال احمر آستانه اشرفیه می‌گوید: به‌دنبال انحراف خودروی پراید از مسیر و سقوط آن به رودخانه، نیروهای هلال‌احمر راهی محل حادثه شدند و با کمک مردم محلی و بعد از 14ساعت تلاش موفق شدند خودروی پراید را که به زیر آب رفته بود پیدا کرده و از رودخانه بیرون بکشند. متأسفانه در این حادثه از 5سرنشین پراید که همگی اعضای یک خانواده بودند 4نفر که 15، 20، 30 و 46ساله بودند جانشان را از دست دادند اما یکی از آنها با کمک مردم محلی به موقع از آب بیرون کشیده شد و نجات یافت که خوشبختانه حال عمومی وی خوب گزارش شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید