• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 20 تیر 1401
کد مطلب : 165657
+
-

هجوم برای حسن

مسابقات کشتی انتخابی تیم‌ملی دیروز برگزار شد و پیروزی حسن یزدانی سالن 12هزار نفری آزادی را به هم ریخت

هجوم برای حسن

مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی روز گذشته در سالن 12هزار نفری آزادی برگزار و چهره نفرات منتخب برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی بلگراد مشخص شد. اتفاق ویژه این مسابقات، هجوم تماشاگران در پایان کشتی حسن یزدانی و علیرضا کریمی بود که سبب اخلال در ادامه برگزاری مسابقات شد. اما پس از یک وقفه کوتاه در نهایت مسابقات برگزار و نفرات برتر و اعزامی به جهانی صربستان مشخص شدند. این نفرات تقریبا همان ستاره‌هایی بودند که از قبل پیش‌بینی می‌شد بر حریفان خود غلبه خواهند کرد. ضمن اینکه تماشاگران استقبال بسیار خوبی از این مسابقات کردند و حدود ۱۰هزار تماشاگر از نزدیک به تماشای این رقابت‌ها نشستند.

قاتل تیلور آمد
در وزن ۸۶کیلوگرم رقابت‌های انتخابی، ابتدا علیرضا کریمی در مقابل محسن مصطفوی قرار گرفت. کریمی دارنده ۳مدال جهانی در ابتدا با نتیجه ۳ بر صفر از حریف خود عقب افتاد ولی در پایان با حملاتی که داشت کشتی را با نتیجه ۶ بر ۳ به سود خودش به پایان رساند. کریمی بعد از این کشتی برای به‌دست آوردن دوبنده تیم ملی باید یزدانی را شکست می‌داد. کشتی آنها  اوج هیجان رقابت‌های روز گذشته بود که با نتیجه 10بر صفر به نفع حسن یزدانی تمام شد. در جریان این مبارزه، تماشاگران با بردن اسم یزدانی از او به‌عنوان «قاتل تیلور» حمایت کردند.
در پایان کشتی و درحالی‌که جوایز اتحادیه شورای آسیا به یزدانی اهدا می‌شد تعدادی از تماشاگران از روی سکوها به پایین پریدند و وارد تشک کشتی شدند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که مأموران نیروی انتظامی در سالن رقابت‌ها حضور نداشتند و تنها تعدادی از کارکنان حراست وزارت ورزش حاضر بودند که از دست آنها هم کاری برای کنترل سالن برنمی‌آمد! فدراسیون کشتی که از مدت‌ها قبل ضمن نامه‌نگاری با حراست خواستار برقراری نظم و امنیت مسابقات شده بود به این اتفاقات واکنش نشان داده است. فدراسیون صراحتا از مدیرکل حراست پاسخ خواسته و عنوان کرده کوتاهی آنها می‌توانست منجر به یک فاجعه شود.

کامران ملی‌پوش باقی ماند
در دیدار انتخابی وزن ۹۲کیلوگرم، مهدی حاجیلوئیان دارنده مدال نقره جوانان جهان و امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای آسیا به مصاف هم رفتند. فیروزپور در شرایطی که تا ۲ثانیه به پایان ۴ بر ۳ عقب بود با خاک کردن حریفش ۲امتیاز به دست آورد و راهی دیدار نهایی شد تا در مقابل کامران قاسمپور قرار گیرد. در دیدار نهایی، امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای جوانان جهان و طلای بزرگسالان آسیا در حالی مقابل کامران قاسمپور قرار گرفت که برای به‌دست آوردن دوبنده تیم ملی به دو پیروزی احتیاج داشت. اما کامران قاسمپور دارنده مدای طلای جهان در یک کشتی حساب‌شده و با زیرگیری‌های مختص خودش ۴ بر صفر فیروزپور را شکست داد و صاحب دوبنده تیم ملی شد.

زارع به راحتی ملی‌پوش شد
اولین شگفتی انتخابی تیم ملی در وزن ۱۲۵کیلوگرم اتفاق افتاد. امیررضا معصومی پدیده ۱۸ساله سنگین‌وزن ایران که چندی پیش در جام تختی قهرمان شده بود در برابر یدالله محبی سنگین‌وزن باتجربه کشتی ایران به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۸ بر ۲ پیروز شد تا برای به‌دست آوردن دوبنده تیم ملی در مقابل امیرحسین زارع قرار گیرد. دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک در کل زمان کشتی بر معصومی تسلط داشت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۱ بر ۳ به برتری رسید تا به‌عنوان ملی‌پوش سنگین‌وزن کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی صربستان معرفی شود.

بازگشت اطری به تیم ملی
در دیدار انتخابی وزن ۶۱کیلوگرم رضا اطری دارنده مدال طلای آسیا و نفر سوم بازی‌های آسیایی که به تازگی تغییر وزن داده و از ۵۷ به ۶۱کیلوگرم رفته است در مقابل داریوش حضرتقلی‌زاده نفر دوم قهرمانی آسیا قرار گرفت. اطری در یک کشتی یک‌طرفه با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و صاحب دوبنده وزن ۶۱کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی صربستان شد.

دوبنده 97کیلو دست‌به‌دست شد 
در انتخابی وزن ۹۷کیلوگرم، محمدحسین محمدیان و مجتبی گلیج دارندگان مدال برنز جهان به مصاف هم رفتند که محمدیان برای ملی‌پوش شدن به 2 برد احتیاج داشت و گلیج به‌عنوان ملی‌پوش مدال‌آور سال گذشته با یک پیروزی هم صاحب دوبنده تیم ملی می‌شد. در پایان کشتی نخست این دو نفر، محمدیان با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید تا کشتی دوم برگزار شود. در مبارزه دوم نیز محمدیان با نتیجه ۴ بر ۲ از سد گلیج گذشت و یک‌بار دیگر به دوبنده تیم ملی رسید. محمدیان در المپیک توکیو نیز ملی‌پوش این وزن بود اما سال بعد دوبنده تیم ملی را به گلیج سپرد.

میرزازاده هم مسافر بلگراد شد
در کنار مسابقات کشتی آزاد، تک‌مسابقه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نیز در وزن ۱۳۰کیلوگرم برگزار شد. امین میرزازاده دارنده مدال طلای امیدهای جهان در برابر علی‌اکبر یوسفی دارنده مدال طلای ۲۰۲۱ دنیا قرار گرفت. میرزازاده به‌دلیل پیروزی در جام تورلیخانوف برای ملی‌پوش شدن فقط به یک برد مقابل یوسفی احتیاج داشت اما یوسفی برای اینکه ملی‌پوش ایران شود باید 2 بار پیروز می‌شد. در رقابت این 2 نفر، میرزازاده با نتیجه یک بر یک به لطف کسب امتیاز آخر به برتری رسید تا به‌عنوان ملی‌پوش سنگین‌وزن کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی صربستان انتخاب شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید