• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 16 تیر 1401
کد مطلب : 165537
+
-

کوتاه از حادثه/2قتل به خاطر اختلاف ملکی

پلیس در تعقیب مردی است که به‌دنبال اختلاف ملکی با برادرش او و متصدی یک دفترخانه را با شلیک گلوله به قتل رسانده و گریخته است.
به گزارش همشهری، این حادثه صبح دیروز (چهارشنبه) در یکی از روستاهای اطراف بروجرد واقع در استان لرستان اتفاق افتاد.2 برادر از مدت‌ها قبل بر سر یک ملک با یکدیگر دچار اختلاف شده بودند. با وجود پادرمیانی چند نفر از اعضای فامیل اما این اختلافات ادامه داشت. صبح دیروز اما یکی از آنها تصمیم هولناکی گرفت. او   کلت کمری‌ای که از قبل آماده کرده بود را برداشت و به خانه برادرش رفت. او که هنوز از اختلافات قبلی با برادرش دلگیر بود وقتی او از خانه‌اش بیرون آمد با اسلحه به‌سوی او تیراندازی کرد و او را به قتل رساند.
مرد مسلح پیش از آنکه اهالی روستا در محل جنایت جمع شوند از آنجا فرار کرد و سراغ دومین قربانی‌اش رفت. او سردفتر یکی از دفترخانه‌ها در بروجرد بود که با برادرش نیز رابطه دوستانه داشت. مرد مسلح او را هم در اختلافات مالی که با برادرش داشت مقصر می‌دانست. او تصمیم گرفته بود علاوه بر برادرش او را هم به قتل برساند. مرد خشمگین دقایقی بعد خودش را به دفترخانه رساند و به‌سوی او نیز تیراندازی و خیلی سریع از آنجا فرار کرد. با وجود اینکه این سردفتر در مدت زمان کوتاهی به بیمارستان منتقل شد اما به‌دلیل شدت جراحات وارده او نیز جانش را از دست داد تا شمار قربانیان این حادثه به 2نفر افزایش پیدا کند. سرهنگ مهدی مهدوی‌کیا، فرمانده انتظامی بروجرد با اعلام جزئیات این خبر گفت: ضارب پس از ارتکاب دومین جنایت به مکان نامعلومی گریخت. بلافاصله با تشکیل تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی، تلاش‌ها برای دستگیری او آغاز شده است.

سرقت خودرو با جرثقیل امدادخودرو 
سارق حرفه‌ای با استفاده از جرثقیل و به‌عنوان امدادخودرو خودروهای شهروندان را سرقت کرده و به جنوب کشور می‌فرستاد اما سرانجام دستگیر شد.
به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس پایتخت در این‌باره از چندی قبل به‌دنبال سرقت یک خودرو در محدوده کلانتری118 ستارخان آغاز شد. تحقیقات مأموران نشان می‌داد که این خودرو درحالی‌که کنار خیابان پارک بوده به‌وسیله یک جرثقیل امدادخودرو سرقت شده است. این تنها سرقتی نبود که با این شگرد انجام شده بود؛ چراکه در ادامه چند خودروی دیگر نیز با همین ترفند در آن محدوده سرقت شد. افسران پلیس با بررسی سرنخ‌های موجود در این سرقت‌ها به‌دنبال یافتن ردی از سارق بودند که در ادامه موفق شدند متهم را شناسایی کرده و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند. بازجویی‌ها از متهم نشان می‌داد که او در دست‌کم 5سرقت دست دارد. سرهنگ عبدالرضا محمدی، سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری پایتخت در این‌باره گفت: متهم ۴۵ساله اعتراف کرد که ابتدا با استفاده از جرثقیل و در پوشش خودروهای امدادرسان ۵خودرو را سرقت کرده و خودروهای مسروقه را از طریق باربری به استان‌های جنوبی کشور فرستاده است. وی ادامه داد: به‌دنبال اعترافات متهم همدست او که کار انتقال خودروها در باربری را برعهده داشت دستگیر شد و تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.

اسرار جسدی در چمدان
تحقیقات برای رازگشایی از قتل زنی که جسدش داخل یک چمدان در پایتخت پیدا شده، از سوی تیم جنایی آغاز شده است.
به‌گزارش همشهری، شامگاه سه‌شنبه 14تیر ماه مرد کارتن‌خوابی که در حال عبور از پارکی در جنوب پایتخت بود چشمش به یک چمدان بزرگ افتاد و وقتی در آن را باز کرد وحشت زده شد. داخل چمدان جسد زنی وجود داشت و مرد کارتن خواب با دیدن جسد پلیس را خبر کرد. طولی نکشید که مأموران کلانتری117 جوادیه به همراه قاضی محمد تقی شعبانی بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حاضر شدند. مرد کارتن خواب که هنوزوحشت‌زده بود در برابر تیم جنایی گفت: من جایی برای زندگی و خواب ندارم. چند شب است که برای استراحت به این پارک می‌آیم  و شب‌ها در گوشه‌ای می‌خوابم. دقایقی قبل در حال پیاده روی در پارک بودم که چشمم به پارچه آبی رنگی افتاد که روی فنس‌ها بود. از سرکنجکاوی پارچه را کنار زدم و با یک چمدان مسافرتی بزرگ مواجه شدم. وقتی چمدان را از روی زمین برداشتم متوجه شدم که خیلی سنگین است. به گمان اینکه وسیله با ارزشی داخل آن وجود دارد، چمدان را باز کردم و با جسد زنی لای نایلون مشکی رنگ مواجه شدم.
کارآگاهان به جست‌و‌جو در چمدان پرداختند اما هیچ‌گونه مدرک شناسایی که هویت مقتول را فاش کند به‌دست نیامد. جسد متعلق به زنی میانسال بود که دهانش با چسب بسته شده بود. آنطور که مشخص بود وی در جای دیگری به قتل رسیده و سپس قاتل، با جاسازی جسد داخل چمدان، آن را در پارک رها کرده بود. از سوی دیگر پزشکی قانونی زمان مرگ را حدود 24ساعت قبل اعلام کرد و با دستور بازپرس جنایی جسد وی به پزشکی قانونی انتقال یافت و گروهی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران مأمور شدند تا اسرار این جنایت را رازگشایی کنند.

کشف ۴کیلو تریاک در مترو
قاچاقچی مواد‌مخدر هنگامی که با استفاده از مترو در حال حمل 4کیلو تریاک بود توسط پلیس دستگیر شد.
به گزارش همشهری، روز سه‌شنبه مأموران پلیس مترو در ایستگاه پایانه جنوب به مرد جوانی که یک کوله‌پشتی با خودش حمل می‌کرد مشکوک شدند. او با دیدن مأموران مسیرش را تغییر داد و فرار کرد که مأموران با تعقیب و گریز توانستند او را دستگیر کنند. آنها در بازرسی اولیه کوله‌پشتی متهم مقدار زیادی مواد‌مخدر کشف و او را بازداشت کردند. سرهنگ سعید عطاءاللهی، رئیس پلیس متروی پایتخت در این‌باره گفت: در بررسی اولیه از کوله‌پشتی متهم مقدار ۴کیلوگرم مواد‌مخدر از نوع تریاک کشف شد و متهم در تحقیقات اولیه به حمل مواد‌مخدر از یکی از استان‌های غربی کشور به قصد تحویل در شهر تهران اعتراف کرد. به‌گفته سرهنگ عطاءاللهی تحقیقات تکمیلی برای کشف سایر جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید