• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 19 آبان 1400
کد مطلب : 145178
+
-

کوتاه از حادثه/ تلاش شورای حل اختلاف برای بخشش آرمان

رایزنی‌ها برای جلب رضایت اولیای دم غزاله و نجات آرمان از چوبه دار در شورای حل اختلاف همچنان در جریان است.
به گزارش همشهری، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در نشست خبری روز سه‌شنبه ‌خود با رسانه‌ها در این‌باره گفت: پرونده قتل غزاله شکور پرونده‌ای است که سیر طولانی را طی کرده و تمام تلاش نیک‌خواهان این بوده که ضمن احترام به حق خانواده مقتول، برای آرامش این خانواده تلاش شود تا شاید رضایت خاطر به‌دست آید و از قصاص صرف‌نظر کنند. این امر همچنان جریان دارد و با هماهنگی دادستانی تهران و هماهنگی ستاد ملی صبر و دبیر محترم ستاد صبر و سایر خیرخواهان ادامه دارد. این تلاش‌ها در جریان است و در هفته آینده هم ادامه دارد.
رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور ادامه داد: فضای رسانه‌ای را به سمتی نبریم که به یک طرف موضوع ظلم شود. نباید فشار روانی ایجاد کرد و نباید به خانواده مقتول فشار آورد و باید با آنها همدردی کنیم. از همه افراد خیرخواه خواهش می‌کنم تلاش‌های‌شان بدون فشار روانی انجام شود. در این موارد هم اگر صلح اتفاق بیفتد برای خود آنها و جامعه بهتر است و ان‌شاءالله که پرونده ختم به خیر شود.
بر اساس این گزارش، آرمان، پسری که حالا 27سال دارد، سال92 در جریان درگیری با دختر مورد علاقه‌اش، غزاله را به قتل رساند و بعد از 2 دور محاکمه، به قصاص محکوم شد. او تاکنون دست‌کم 5مرتبه برای اجرای حکم قصاص به قرنطینه منتقل شده و حتی یک بار هم پای چوبه دار رفته، اما هر بار اجرای حکم به تعویق افتاده است. حالا در شرایطی که حکم، قطعی است تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای‌دم غزاله ادامه دارد.

همدستی 2کارمند برای سرقت 15میلیاردی
2 کارمند شرکتی تجاری با ساخت فاکتور و حواله‌های جعلی، دست به سرقت 15میلیارد تومان گوشی موبایل زدند اما تحقیقات پلیس دست‌شان را رو کرد.
به‌‌گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از اواسط مهرماه امسال با شکایت مدیر شرکتی تجاری که در زمینه فروش گوشی‌های تلفن همراه، فعالیت می‌کند آغاز شد. آنطور که مدیر شرکت می‌گفت: در مدت کوتاهی، تعداد زیادی گوشی موبایل بدون مجوز از انبار شرکت خارج شده بود. ماموران در جریان تحقیقات دریافتند که عاملان این سرقت با ساخت فاکتور و حواله‌های جعلی، این اموال را از انبار شرکت خارج کرده‌ و در بازار فروخته اند؛ اما هنوز به درستی مشخص نبود که در پشت پرده این سرقت میلیاردی چه کسانی حضور دارند. با این حال تحقیقات در این خصوص ادامه پیدا کرد تا اینکه کارآگاهان به 2نفر از کارمندان شرکت مظنون شدند. شواهد نشان می‌داد که این 2 کارمند با همدستی یکدیگر و با استفاده از رسیدهای جعلی، دست به این سرقت زده‌اند. به این ترتیب هر 2متهم دستگیر شدند.
سرهنگ سعید دالوند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: متهمان با فروش اموال سرقتی، چند ملک به نام خود خریده‌اند و کارشناسان ارزش خسارت وارده به شرکت را 15میلیارد تومان برآورد کرده‌اند. به‌گفته سرهنگ دالوند، متهمان با دستور قضایی در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید