• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 15 تیر 1401
کد مطلب : 165459
+
-

امضای تفاهمنامه توسعه میدان آزادگان با حضور رئیسی

تفاهمنامه توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران، بانک‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید با حضور رئیس‌جمهور به ارزش 7 میلیارد دلار امضا شد. سیدابراهیم رئیسی در این مراسم گفت: در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اساسی کشور اعم از ریل، برق و... به‌خصوص نفت و انرژی، آنچنان که باید انجام نشده است ولی ما منتظر خارجی‌ها نماندیم و نتایج امیدبخش و غرورآفرین این سرمایه‌گذاری‌ها را مردم به‌زودی مشاهده خواهند کرد.
 به گزارش ایرنا، اسناد همکاری شرکت ملی نفت ایران، بانک‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید برای اجرای طرح «توسعه یکپارچه میدان نفتی مشترک آزادگان» در حضور  سید ابراهیم رئیسی و از طریق ویدئوکنفرانس به امضای طرفین رسید. میدان نفتی آزادگان بزرگ‌ترین میدان نفتی کشور است که در دولت گذشته طرحی برای توسعه آن اجرا نشد اما دولت سیزدهم اقدامات مهمی برای توسعه آن انجام داده که در بخش کوتاه‌مدت، تاکنون افزایش ۶۰درصدی ناوگان حفاری و به تولید رساندن ۲۰چاه از چاه‌های حفاری‌شده قبلی انجام شده است.
این طرح از لحاظ تامین داخلی منابع مالی با مبلغ 7 میلیارد دلار تاکنون بزرگ‌ترین طرح سرمایه‌گذاری چند دولت اخیر محسوب می‌شود. این طرح همچنین موجب توسعه کم‌سابقه توان تولید داخل در حوزه تأسیسات نفتی و پر کردن ظرفیت خالی سازندگان تجهیزات و پیمانکاران epc و epd خواهد شد. با اجرای این طرح و در یک دوره هفت‌ساله، تولید نفت میدان آزادگان از ۱۹۰هزار به ۵۷۰هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید