• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 7 تیر 1401
کد مطلب : 164567
+
-

عبور از کرونا و سرطان

جف بریجز از بازگشت به زندگی می‌گوید

گپ
عبور از کرونا و سرطان

آرش نهاوندی - مترجم

 سریال «پیرمرد» در سال 2022و بعد از دورانی پرفراز و نشیب با اقتباس از رمانی به همین نام اثر توماس پری ساخته شده است. جف بریجز در این سریال در نقش دن چیس، افسر سابق سیا بازی می‌کند که به‌دلیل وقایعی که سال‌ها قبل رخ داده در اختفا زندگی می‌کند. پخش این سریال 6قسمتی آغاز شده است. در ادامه بخشی از گفت‌وگوی مجله وانتیتی فر را با جف بریجز می‌‌خوانید.

جف بریجز: فکر کنم واژه ‌رویا برای توصیف این دوران دشوار بسیار مناسب باشد. ما 3سال قبل ساخت سریال پیرمرد را آغاز کردیم؛ حتی تصورش هم برایم دشوار است. به‌نظرم خیلی عجیب به‌نظر می‌رسد، ما کار را به‌دلیل شیوع پاندمی متوقف کردیم و پس از آن من بیمار شدم و 2سال بعد بازگشتیم و کار را تمام کردیم. بازگشت به‌کار با همان ستاره‌ها و تقریبا با همان عوامل تولید فیلم برایم مانند سپری کردن یک‌ رویا بود. این حس در من ایجاد شده بود که زمان طولانی‌ای از جدایی ما نگذشته و فکر می‌کردم بعد از گذراندن یک آخر هفته دوباره همگی به سر کار بازگشته‌ایم. 2سال گذشته، تنها دوران کابوس‌واری نبود، بلکه مملو از تجلی‌های ‌الهی نیز بود. اکنون اما همه‌‌چیز تمام‌شده و من در ادامه رویاهایم رو در روی شما برای انجام این گفت‌وگو حضور دارم.
کتاب «پیرمرد» تنها 2سال پیش از آغاز اقتباس این سریال با نقش‌آفرینی شما به بازار آمده بود. چه چیزی باعث شد شما به داستان این کتاب و شخصیت اصلی آن علاقه پیدا کنید و حاضر به نقش‌آفرینی در سریال «پیرمرد» شوید؟
جف بریجز: دوستم تیم استاک خواندن این کتاب را 5سال قبل به من پیشنهاد کرد. البته من در آن زمان این کتاب را نخواندم، اما زمانی که سناریوی سریال را دریافت کردم به همسرم گفتم، نامی که برای این سریال انتخاب کرده‌اند به‌نظرم آشنا می‌آید. همسرم به من پاسخ داد این همان کتابی بود که تیم استاک درباره‌اش حرف زده بود. به او پاسخ دادم، شوخی می‌کنی و خواندن سناریو را آغاز کردم. پس از خواندن سناریو خواندن کتاب را نیز شروع کردم و آن را به پایان رساندم. کتاب جالبی بود. با آگاهی یافتن از موضوع کتاب «پیرمرد»، کم‌کم جذب بازی در این سریال شدم و به‌خود گفتم بهتر است با عوامل تولید سریال «پیرمرد» دیدار کنم. معمولا در این زمینه با احتیاط رفتار می‌کنم، اما این بار تصمیم گرفتم با عوامل تولید این سریال دیدار کنم. بنابراین با جان استینبرگ، وارن لیتلفیلد و دن شوتز، تولید‌کنندگان این سریال ملاقات کردم. معتقدم علاوه بر کارگردان و فیلمنامه‌نویس، این مسئله که چه بازیگرانی برای ساخت هر پروژه‌ای انتخاب می‌شوند، اهمیت دارد. من در دیدار با تولید‌کنندگان این سریال مجذوب رویای آنها در ساخت «پیرمرد» شدم و در نهایت من نیز به پروژه پیوستم و از این بابت نیز خوشحال هستم.
شما در این سریال در نقش شخصیتی بازی می‌کنید که هم به گذشته‌اش می‌اندیشد و هم باید با آن مواجهه شود. این چیزی است که در زندگی خود نیز با آن مواجه هستید؟
جف بریجز: علاوه بر داستان سریال، من جذب مضمون این سریال مبنی بر اینکه اتفاقاتی که در حال برایمان می‌افتد ریشه در گذشته دارد، شده بودم. در این سریال ما با قضیه علیت (علت و معلول) طرف هستیم. ما همه به‌دلیل عملکردمان در گذشته، در آینده در معرض دریافت پاداش یا تنبیه و مجازات هستیم. من تصور می‌کنم همه ما از این بابت، می‌توانیم با موضوع و شخصیت این سریال همذات‌پنداری کنیم.
این نخستین‌باری است که شما در سریالی تلویزیونی بازی می‌کنید، پیش‌تر شما فقط در چندین قسمت از سریال تلویزیونی پدرتان که تا سال 1962پخش می‌شد، نقش‌های اصلی داشتید. چطور شد پس از این همه مدت دوباره تصمیم به نقش‌آفرینی در سریالی تلویزیونی گرفتید.
جف بریجز: سال‌ها قبل واقعا می‌توانستیم میان فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی از نظر زمان ساخت پروژه‌ها و کیفیت کار تفاوت قائل شویم. فکر می‌کنم، پدرم لوید بریجز در زمان فعالیت هنری خود 7 سریال ساخت. من از نزدیک شاهد مرارت و سختی کشیدن او در زمینه ساخت این سریال‌ها بودم. او تمام تلاشش برای این بود که سریال‌های باکیفیتی بسازد. من نیز همین نظر را درباره فیلم‌ها داشتم و معتقد بودم که باید بیشترین تلاشم را در ارتقای کیفی یک فیلم سینمایی به‌کار ببندم. زمانی من تصور می‌کردم که در تلویزیون کارها با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد و در برخی مواقع کیفیت فدای سرعت می‌شود، اما در سال‌های اخیر سریال‌های تلویزیونی با کیفیت زیادی ساخته شده، همین مسئله مرا بر آن داشت تا بخواهم دوباره یک تجربه تلویزیونی دیگر داشته باشم. من از تجربه کردن در زندگی لذت می‌برم و اطمینان دارم حضور در سریال «پیرمرد» ارزشش را داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید