• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 1 تیر 1401
کد مطلب : 163995
+
-

فوتبال در صفحه حوادث

اخباری که می‌توانست در صفحه‌های غیرورزشی روزنامه‌ها چاپ شود

فوتبال فقط تماشای مسابقات نیست. آنهایی که فوتبال را جدی پیگیری می‌کنند، اینگونه نیست که فقط دنبال این باشند که تیم‌ها با چه تاکتیکی بازی می‌کنند. بخشی از جذابیت این رشته ورزشی و سرگرمی، اتفاقاتی است که می‌توانست در صفحه حوادث روزنامه‌ها چاپ شود اما سر از صفحه‌های ورزشی درآورد.

  گیگز جلوی ایران نیست

رایان گیگز، سرمربی تیم ملی ولز سرانجام رؤیا و وسوسه حضور روی نیمکت این تیم در جام‌جهانی قطر را کنار گذاشت. او دیگر شانسی برای بازگشت به پست سرمربیگری تیم ملی ندارد و نمی‌تواند این تیم را در جام‌جهانی2022 مقابل ایران هدایت کند و این وظیفه همچنان در اختیار رابرت پیج خواهد بود. قرارداد پیج از سرمربی موقت به دائمی تبدیل شده است. گیگز که با چند اتهام به ارتکاب خشونت خانگی درگیر است، از نوامبر۲۰۲۰ تیم ملی را ترک کرده و از آن زمان راب‌ پیج، به‌عنوان سرمربی موقت فعالیت کرده است. اسکای ادعا کرده گیگز پس از صعود ولز به جام‌جهانی، تصمیم نهایی خود درباره ترک این تیم را گرفته است. دادگاه رسیدگی به اتهامات گیگز از روز ۱۷‌مرداد در منچستر آغاز خواهد شد. گیگز 48‌ساله پس از جلسه‌ای که با کارفرمایانش در اتحادیه فوتبال ولز داشته، تصمیم به استعفا گرفته و تا چند روز دیگر هم این موضوع را اعلام خواهد کرد. بعید است او در این پرونده تبرئه شود و حتی اگر تبرئه شد روی آن را داشته باشد به چنین پستی برگردد. گیگز سابقه‌ای طولانی در مشکلات اخلاقی دارد. او سال‌ها به برادرش خیانت کرده و در این مورد هم رسوا شده بود. او از ماه آبان سال گذشته به‌دنبال دستگیری‌اش توسط پلیس پس از متهم شدن به ضرب و شتم همسرش، دیگر عملاً فعالیتی در کادر فنی ولزی‌ها نداشته و از آن زمان راب پیج به‌صورت موقت این تیم را هدایت کرده و آن را به جام‌جهانی هم رسانده است.

  اتوئو پشت میله‌های زندان

ساموئل اتوئو، اسطوره بارسلونا یک‌سال حبس تعلیقی دریافت کرد. جرم او فرار مالیاتی است. اتوئو و مدیر برنامه سابقش خوزه ماریا مسالس با ۲۲‌ماه و یک‌سال حبس تعلیقی بابت 3.8‌میلیون یورو روبه‌رو شدند. او با قبول اینکه جریمه 1.8‌میلیون یورویی و 3.8‌میلیون یورو مالیات را بابت حق تصویرش در سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ پرداخت کند، گفت: «این حقایق را می‌پذیرم و جرایم را پرداخت می‌کنم اما باید بدانید آن زمان سن کمی داشتم و هر کاری که خوزه ماریا، کسی که به‌عنوان پدرم درنظر می‌گرفتم، می‌گفت انجام می‌دادم.» مسی، رونالدو، مودریچ و برخی ستاره‌های سرشناس دیگر هم به‌دلیل فرار مالیاتی و خوداظهاری غلط دچار جریمه‌های سنگین شده بودند. مسی در پرونده مشابه شرایطی شبیه اتوئو داشت و به‌خاطر پدرش گرفتار شد.

  خداحافظی امباپه از تیم ملی

امباپه حرف‌های رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه را که ادعا کرده بود این بازیکن می‌خواسته از تیم ملی کناره‌گیری کند، تأیید کرد و دلیل آن را آزار دیدن به‌خاطر رفتارهای نژادپرستانه اعلام کرده است. بدرفتاری‌ها با او زمانی آغاز شد که در بازی یک‌چهارم پایانی یورو2020 مقابل سوئیس پنالتی‌اش را از دست داد و باعث حذف تیمش شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید