• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 31 خرداد 1401
کد مطلب : 163864
+
-

امپراتوری کیلیان

امباپه برای توسعه برند خود در پاری‌سن‌ژرمن خواهان حذف نیمار و مسی‌زدایی از تیم است

امپراتوری کیلیان

کیلیان امباپه وقتی در سال2017 با مبلغ 185میلیون یورو از موناکو به پاری‌سن‌ژرمن آمد، یک پدیده نوجوان بود اما قدرتی در تیم نداشت. آن موقع رختکن پی‌اس‌‌جی به‌طور کامل در اختیار نیمار بود که پیش از او با 222میلیون یورو از بارسلونا دزدیده شده بود. نیمار آن زمان هر کاری دلش می‌خواست، می‌کرد. پاری‌سن‌ژرمن یک‌جورهایی پاری‌سن‌نیمار بود و هنوز کیلیان‌ژرمن نشده بود. ستاره برزیلی پشت همه ضربات آزاد و پنالتی‌ها می‌ایستاد و بر سر این ضربات 2‌بار با کاوانی دعوایش شد. جالب اینکه باشگاه هم پشت او بود و همین باعث شد تا کاوانی از تیم جدا شود. نیمار حتی به بازیکنانی مثل درکسلر هم گیر می‌داد و در رختکن او را با این جمله که تو غیر از پاس‌دادن به نفر بغل‌دستی‌ات کار دیگری بلد نیستی، تحقیر می‌کرد. یکی از سرگرمی‌های بازیکن برزیلی و دوستان و نوچه‌هایش مسخره‌کردن امباپه بود. آنها پدیده فرانسوی را به لاک‌پشت‌های نینجا تشبیه و قیافه‌اش را مسخره می‌کردند. امباپه خیلی ناراحت می‌شد و حتی گریه می‌کرد. صدای مادرش هم درآمده بود. گذشت و گذشت تا اینکه نیمار به‌خاطر خوشگذرانی‌ها و پیچاندن تیم در حساس‌ترین مقاطع فصل به بهانه مصدومیت یا محرومیت عمدی از چشم افتاد و امباپه تبدیل به ستاره اول تیم شد. با ورود مسی، نیمار بیشتر به حاشیه رفت و این‌بار مصدومیت واقعی‌اش او را مدتی از فوتبال دور نگه داشت. نیمار با این‌حال ستاره اصلی تیم برای رسیدن به نخستین فینال تاریخ پاریسی‌ها در لیگ قهرمانان بود اما حالا دیگر او ستاره نیست.
پس از رضایت امباپه به تمدید قرارداد و پاسخ منفی به رئال‌مادرید، شایعه‌هایی درباره اختیارات جدیدش پخش شد که هرگز کسی آنها را تکذیب نکرد. گفته شد همه نقل‌وانتقالات تیم باید زیرنظر خودش باشد، پوچتینو از سرمربیگری برکنار شود، لئوناردو از مدیریت ورزشی اخراج شود، نیمار برود و... نه خودش و نه خبرنگاران نزدیک باشگاه و خبرنگاران قطری این ادعا را تکذیب نکردند. حتی فلورنتینو پرس در مصاحبه تلویزیونی اخیرش بخشی از این ادعاها و شایعات را تکرار کرد. جالب اینکه تا به امروز به همه درخواست‌های امباپه جامه عمل پوشانده‌اند غیر از جدایی نیمار. باشگاه با رفتن ستاره برزیلی مشکلی ندارد اما فعلا هیچ مشتری و باشگاهی نیست که بتواند از عهده دستمزد این بازیکن برآید. خودش هم در پاسخ به شایعات گفته می‌خواهد به قراردادش وفادار بماند. امباپه حتی اگر موفق به بیرون‌انداختن نیمار نشود، کاری خواهد کرد که او بیشتر از چشم‌ها بیفتد.
حرکت بعدی امباپه کاستن قدرت و ضریب نفوذ مسی در باشگاه است. مسی در باشگاه جدیدش به‌اندازه زمان حضورش در بارسلونا قدرت ندارد اما محبوبیتش بین تماشاگران و اعضای باشگاه انکارناپذیر است. حتی در اوایل ورودش به باشگاه پیشنهاد داده بود آگوئرو را جذب کنند که آن اتفاق برای آگوئرو افتاد و به‌دلیل مشکل قلبی مجبور شد فوتبال را کنار بگذارد. اگر او می‌آمد، تعداد آرژانتینی‌های پی‌اس‌جی با حضور مسی، آگوئرو، پاردس و دی‌ماریا به عدد 4 می‌رسید. ایکاردی آرژانتینی رابطه صمیمانه‌ای با مسی ندارد و کلا در بازی حساب نیست. کاری که امباپه می‌کند «مسی‌زدایی» از پاری‌سن‌ژرمن است. قرارداد دی‌ماریا تمدید نشد؛ بازیکنی که یکی از حامیان و طرفداران سرسخت مسی بود. پاردس هم دیگر بازیکن آرژانتینی و مسی‌فن است که باید جدا شود. قرارداد او هم تمدید نمی‌شود. پاریسی‌ها برای خط هافبک بازیکنانی را آورده‌اند یا در حال جذب‌شان هستند. ویتینیا از ولوز (قرضی در پورتو بازی می‌کرد) جذب شده و رناتو سانچس هم از لیل خریداری می‌شود. این 3‌بازیکن در کنار وراتی خط هافبک اصلی فصل آینده را تشکیل می‌دهند و بنابراین جایی برای پاردس نیست. البته این بازیکن بند تمدید خودکار قراردادش را فعال کرده و می‌خواهد یک‌فصل دیگر بماند. باشگاه دنبال راهی برای جدایی اوست.
امباپه خواهان جذب بازیکنانی بود که با او در تیم ملی فرانسه همبازی بودند. او به پوگبا و شوامنی پیشنهاد داد اما هیچ‌کدام نیامدند. چیزی که واضح است این است که امباپه در حال تقویت برند خودش در باشگاه است. او نمی‌خواهد سایه ستاره دیگری روی تیم سنگینی کند. او می‌خواهد تنها پادشاه باشگاه باشد و مسی هم چون فصل آخرش را در تیم سپری می‌کند و در فصل اول حضورش نتوانسته کار خاصی انجام بدهد، خطری محسوب نمی‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید