• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 خرداد 1402
کد مطلب : 194432
+
-

قصه جدید کیلیان

با نامه‌ای که مهاجم فرانسوی درباره تمدیدنکردن قراردادش منتشر کرده، رئال‌مادرید باز هم دنبال جذب او خواهد رفت

قصه جدید کیلیان

یک گمانه‌زنی هیجان‌انگیز در پاریس باعث شده فوتبال‌دوستان رکود و رخوت این روزهای بی‌فوتبالی را از یاد ببرند. شایعه‌ای که مطرح‌شده این است: امباپه ممکن است در همین تابستان پاری‌سن‌ژرمن را ترک کند. گاردین گزارش داده که منچستریونایتد، لیورپول و چلسی دنبال امباپه خواهند بود اما مقصد واضح رئال‌مادرید است.
ماجرا از این قرار است که این فرانسوی که تابستان گذشته با پشت‌پا‌زدن به قول‌هایش به رئال‌مادرید ترجیح داد در پاریس بماند، فقط تا تابستان آینده قرارداد دارد. قرارداد بین دو طرف می‌تواند یک سال دیگر و تا سال2025 تمدید شود اما درصورت رضایت دو طرف. گفته می‌شود امباپه به سران باشگاه اطلاع داده قصد ندارد این بند را فعال کند. حالا باشگاه فرانسوی- قطری به تکاپو افتاده تا با فروش زودهنگام او پول کلانی به‌دست آورد. پارسال پیشنهاد 180میلیون تا 200میلیون یورویی رئال‌مادرید رد شد، امسال هم رقم پیشنهادی پایین‌تر است و هم لجاجت ناصر الخلیفی کمتر شده. مالک قطری که از جمع‌آوری ستاره‌های بزرگی مثل مسی، نیمار، امباپه، راموس و دیگران نتیجه‌ای نگرفته و 2فصل پیاپی زودتر از همیشه و در مرحله یک‌هشتم از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده، می‌خواهد تغییری در سیاست‌هایش اعمال کند. اکیپ مدعی شده که پاری‌سن‌ژرمن خسته شده است و آنها دیگر نمی‌خواهند برای آینده خود به یک بازیکن وابسته باشند.
پابلو پولو، خبرنگار مارکا گزارش داده است که پی‌اس‌جی و قطری‌ها انتظار نامه امباپه را نداشته‌اند و به همین‌خاطر به‌شدت دلخور هستند. پی‌اس‌جی دیشب ساعت‌8 با نامه ستاره فرانسوی روبه‌رو شد که به آنها اعلام کرده بود قصد تمدید قراردادش بعد از 2024 را ندارد. از نظر پی‌اس‌جی دلیلی نبوده که امباپه به آنها چیزی را اعلام کند چرا‌که اگر تا 31جولای چیزی اعلام نمی‌کرد، به این معنی بود که قراردادش تمدید نمی‌شد و تابستان 2024 به بازیکن آزاد تبدیل می‌شد. از سویی پی‌اس‌جی دلخور است که نامه امباپه قبل از آنکه به‌دست آنها برسد، در اختیار افراد دیگری قرار گرفته و این مسئله رسانه‌ای شده است. مارکا ادعا کرده که امباپه از همان لحظه تمدید قرارداد با پاری‌سن‌ژرمن پشیمان شد. تایمز هم نوشته که نامه‌ای که امباپه به پاریس و رسانه‌ها فرستاد، تاریخش مربوط به تابستان سال گذشته بود که نشان می‌دهد این بازیکن از همان موقع تصمیمش را برای تمدیدنکردن گرفته بود. یک خبرنگار اسپانیایی هم گفته امباپه از فلورنتینو بابت اتفاق تابستان گذشته معذرت‌خواهی کرده است.
با رفتن مسی احتمالا نیمار هم به عربستان یا باشگاهی در انگلیس می‌رود یا قرض داده می‌شود و ایکاردی هم به فروش می‌رسد. ناصر‌خان می‌خواهد تیم را از بازیکنانی که فقط به فکر تیم ملی‌شان و درخشش در جام‌جهانی هستند و برای تیم باشگاهی هم عرق نمی‌ریزند، بازسازی کند. او در حال برکناری گالتیه از هدایت تیم است و قرار است به این مربی 6میلیون یورو غرامت پرداخت شود. زیدان باز هم به او پیشنهاد منفی داده و مورینیو هم گفته می‌خواهد در رم بماند. ناگلزمان تازه‌ترین گزینه سرمربیگری این تیم است. گالتیه به ناپولی نزدیک است تا جای اسپالتی موفق را بگیرد. اوسیمن، مهاجم نیجریه‌ای این تیم توصیه کرده که این مربی را جذب نکنند.

امباپه به رئال می‌رود؟
 فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسیده بود آیا با امباپه قرارداد امضا می‌کند یا نه، گفته بود: «بله اما نه امسال.» پیش از این گفته می‌شد او به‌خاطر 2بار بدقولی امباپه دیگر سراغ این بازیکن نخواهد رفت. در حال حاضر پیراهن شماره7 که در اختیار ادن آزار بود، به وینیسیوس و شماره11 به رودریگو داده شده. خبرنگاران نزدیک به باشگاه اسپانیایی معتقدند که این نشان می‌دهد رئال نمی‌خواهد امباپه را در این تابستان جذب کند و منتظر است او در تابستان آینده رایگان شود و با دریافت پاداشی کلان به رئال بیاید. سال آینده مودریچ بازنشسته می‌شود یا به عربستان می‌رود. در این صورت پیراهن شماره‌10 برای امباپه خالی خواهد شد. از طرفی، با رفتن کریم بنزما، رئال‌مادرید چاره‌ای جز جذب یک مهاجم بزرگ ندارد. اگر هری کین نشود، کار گره می‌خورد.
چندی پیش تیری آنری، گفته بود کاش یک باشگاه پیدا شود و وینیسیوس، امباپه و هالند را کنار هم جمع کند. شاید این اتفاق ظرف 2سال‌آینده در رئال‌مادرید رخ دهد. شاید آرزوی آنری خیلی زود برآورده شود. با شایعات مطرح‌شده، کاماوینگا و وینی، امباپه را در اینستاگرام فالو کردند. البته عصر دیروز ستاره فرانسوی پاریس با انتشار یک‌توییت شایعات انتقالش به رئال در این تابستان را تکذیب کرد و مدعی شد یک‌سال دیگر هم در پاریس می‌ماند و پس از آن در مورد آینده تصمیم می‌گیرد.

برنامه بازسازی
   مسی رفته، نیمار و ایکاردی هم خواهند رفت. شاید امباپه هم به فروش برسد. با خالی‌شدن تیم از مهاجمان گزینه‌های زیادی در فهرست خرید باشگاه دیده می‌شوند.
   باشگاه می‌خواهد برای رفع ضعف خط هافبک تیم، واینالدوم را برگرداند. این هلندی پس از پایان قراردادش با لیورپول به این تیم آمده بود اما مصدوم شد و بعدها به آاس‌رم رفت. آنجا هم به او بازی نمی‌رسد.
   آسنسیو نخستین خرید مهم این فصل است. او به‌عنوان بازیکن آزاد از رئال‌مادرید به ترکیب اضافه خواهد شد.
   پاری‌سن‌ژرمن با مایورکا برای کانگ این‌لی به توافق رسید؛ 15میلیون یورو مبلغ انتقال تا سال‌2028.
   برناردو سیلوا گزینه اصلی تقویت خط هافبک است. قطری‌ها به منچسترسیتی پیشنهاد داده‌اند تا در ازای این بازیکن دوناروما و وراتی را در اختیار بگیرند. البته این ادعای فوتو مرکاتو باعث تعجب زیادی شده.
   گوندوغان هم یکی دیگر از گزینه‌های خرید از منچسترسیتی است. ناگلزمان او را می‌خواهد اما خودش تصمیمی برای آینده نگرفته. از عربستان، بارسلونا و جاهای دیگر هم پیشنهاد دارد و گواردیولا می‌خواهد این بازیکن را نگه دارد.
   جیدن سانچو که با قیمت 100میلیون یورو از دورتموند خریده شده، عملکردی فاجعه‌بار در منچستریونایتد داشته. باشگاه انگلیسی بدش نمی‌آید او را بفروشد. پاریس یکی از مشتری‌های این وینگر انگلیسی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید