• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 28 خرداد 1401
کد مطلب : 163532
+
-

فصل برگریزان اسطوره‌ها در لالیگا

پاسور مهدی طارمی به آرسنال رفت

به فاصله کمتر از یک هفته یک اسطوره برزیلی دیگر هم از لالیگا رفت. هفته پیش مارسلو که با 25جام پرافتخارترین بازیکن تاریخ باشگاه رئال مادرید بود، با چشمانی اشک‌آلود و در میان استقبال هواداران و جمله‌های تحسین‌بار همبازیان سابق و فعلی‌اش با رئال خداحافظی کرد. حالا نوبت دنی آلوز است، دیگر مدافع کناری و اسطوره برزیلی. آلوز تنها یک نیم‌فصل را در بارسا سپری کرد و قراردادش تمدید نشد. گرگ بارسایی‌ها که پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال است، در بیانیه خداحافظی‌اش‌نوشت: «اکنون زمان خداحافظی فرارسیده، بیش از ۸‌سال از زندگی‌ام را وقف بازی با رنگ‌های این باشگاه کردم، قبلا می‌خواستند من را اخراج کنند اما موفق نشدند چون نمی‌توانید تصور کنید که چقدر مقاوم هستم. فرصت دیگری به من داده شد تا برای خداحافظی به اینجا برگردم. با ۲۳‌قهرمانی، ۲‌بار سه‌گانه و یک شش‌گانه، یک تاریخ درخشان نوشتم. این چرخه به پایان رسید تا چرخه جذاب دیگری شروع شود. فراموش نکنید که یک شیر حتی اگر ۳۹ساله باشد هم شیر دیوانه خوب است.» باشگاه مایورکا به جذب دنی آلوز مدافع بارسلونا علاقه‌مند است و این بازیکن نیز مایل است پس از جدایی فوتبال خود را همچنان در اسپانیا ادامه دهد. مارسلو هم می‌خواهد در اسپانیا ادامه دهد. شاید به وایادولید برود که مالک آن رونالدوی برزیلی است.

  پاسور طارمی رفت
دیروز فاش شد که در پنجره نقل و انتقالاتی قبلی فصل گذشته پیشنهاد انتقال قرضی مهدی طارمی از سوی آرسنال به پورتو رسیده بود. حالا یک هافبک جوان از این تیم با قراردادی 35+5میلیون یورویی به آرسنال پیوسته است. فابیو ویرا در جام ملت‌های زیر 21سال اروپا در سال گذشته جایزه بهترین بازیکن تورنمنت را دریافت کرده بود. او یکی از گلسازان اصلی پورتو در این فصل بود و تنها در 1332دقیقه روی 20گل تیم تأثیر گذاشت. تاتنهام و منچستر هم او را می‌خواستند.

  لوئیس سوارس
سوارس پیشنهادهایی برای ادامه فوتبال در 35سالگی دارد اما تیم‌هایی که خودش انتخاب کرده است او را نمی‌خواهند. او خودش را به بارسلونا پیشنهاد داده بود که بارسا لواندوفسکی را در کنار اوبامیانگ می‌خواهد. ایتالیایی‌هایی مثل فیورنتینا، آتالانتا و یوونتوس هم به او نظر مساعدی ندارند چون یک‌بار سوارس که قصد پیوستن به یووه را داشت در آزمون زبان ایتالیایی تقلب کرد و ممکن است در بازگشت مورد محاکمه قرار گیرد. سوارس فعلا با خانواده در کنار خانواده مسی در بارسلونا مشغول استراحت بین فصل است.

  بازگشت راموس
سرخیو راموس فصل خوبی را در پاریس سپری نکرد و بیشتر طول فصل را مصدوم بود. حالا اگر ارباب امباپه او را نخواهد، راه بازگشت به مادرید هم به روی او بسته است. فلورنتینو پرس در مصاحبه تلویزیونی‌اش درباره اینکه آیا راموس روزی به رئال مادرید بازمی‌گردد، پاسخ داده: «بستگی به این دارد که او می‌خواهد بعد از فوتبال چه کار کند!» این یعنی به‌عنوان بازیکن نمی‌تواند برگردد.

  درآمدهای سیتی
منچسترسیتی برای حساس نشدن یوفا به ریخت و پاش‌ها در نقل‌وانتقالات در ماه‌های اخیر اقدام به فروش چند بازیکن کرده. در نیم‌فصل فران تورس را با 50میلیون یورو به بارسلونا فروختند و حالا می‌خواهند گابریل ژسوس را با همین قیمت به آرسنال بفرستند. باشگاه به برناردو سیلوا هم گفته که می‌تواند برود و رقم فروش او به بارسلونا اعلام شده است. شاید رحیم استرلینگ هم فروش بعدی باشد. غیراز هالند و خولیو آلوارس، احتمالا کوکوریا برای دفاع چپ (برایتون) و یک هافبک وسط (پوگبا و دی‌یونگ نشد) جذب می‌شوند که ممکن است این هافبک کالوین فیلیپس از لیدز باشد.

  صدای پوگبا در آمد
پوگبا که روند انتقالش به یوونتوس را طی می‌کند، لب به انتقاد از منچستریونایتد گشود و گفت: «مشکل از زمانی شروع شد که مصدوم شدم. گفتم برای ریکاوری به میامی می‌روم. در آنجا یک پاپاراتزی از من و همسرم عکس گرفت. خوزه عکس را برای مینو رایولا فرستاد و گفت که در تعطیلات است و ما کار می‌کنیم. من اصلا از این حرکت او خوشم نیامد. باشگاه می‌گفت مرا می‌خواهد اما هیچ پیشنهادی برای تمدید نداد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید