• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 28 خرداد 1401
کد مطلب : 163521
+
-

آماربازی

7/38
طی روزهای گذشته در این ستون، بازیکنان منتخب فصل از درون دروازه تا خط میانی معرفی شدند و حالا نوبت به مهاجمان تیم منتخب رسیده است. سایت متریکا بعد از محاسبه امتیازات بازیکنان در طول فصل گذشته محمدرضا اخباری (تراکتور) را به‌عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب کرد. در خط دفاعی سیاوش یزدانی (استقلال) و عارف آقاسی (فولاد) به همراه مدافعان چپ و راست سپاهان یعنی دانیال اسماعیلی‌فر و امید نورافکن به تیم منتخب رسیدند. در خط میانی هم 2بازیکن از استقلال حضور داشتند. امیرحسین حسین‌زاده و مهدی مهدی‌پور 2نماینده تیم قهرمان در خط میانی بودند که مهدی ترابی (پرسپولیس) و سعید صادقی (گل‌گهر) آنها را همراهی می‌کردند. ضمن اینکه صادقی با نمره 7.38 در سایت متریکا بهترین بازیکن فصل هم شد.

7/05
و اما در خط حمله تیم منتخب فصل، یکی از 2جایگاه طبیعتا به بهترین گلزن لیگ رسیده است. گادوین منشا بعد از سال‌ها بازی در لیگ ایران با پیراهن‌های پیکان، پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر بالاخره توانست به جایزه کفش طلا برسد و این عنوان را بیش از هر چیز مدیون پنالتی‌های پرتعدادی بود که در این فصل نصیب مس رفسنجان شد. منشا 14گل زد که دقیقا نیمی از آنها از روی ضربات پنالتی به ثمر رسیدند. 7گل در جریان بازی‌ها، 7گل در ضربات پنالتی، یک پاس گل و 3بار انتخاب به‌عنوان برترین بازیکن زمین به این گلزن اهل نیجریه کمک کرد تا با امتیاز 7.05 به تیم منتخب فصل برسد. البته او در بین 11بازیکن تیم منتخب کمترین امتیاز را داشته است.

7/07
دومین مهاجم تیم منتخب این فصل هم دومین نفر جدول گلزن‌هاست. کوین یامگا بالاترین آمار گلزنی را در تیم قهرمان فصل داشت اما او هم درست مثل منشا با تکیه بر پنالتی‌‌های متعدد به این آمار رسیده است. یامگا از دومین هفته این فصل به ترکیب استقلال اضافه شد و جالب اینکه در همان نخستین بازی‌اش هر 2 گل آبی‌ها را در جریان پیروزی 2 بر صفر مقابل ذوب‌‌آهن به‌ثمر رساند. او بعدا پنالتی‌زن استقلال هم شد و در نهایت با 10گل به‌عنوان دومین گلزن فصل برگزیده شد. البته تأثیر یامگا در قهرمانی استقلال خیلی بیشتر از این 10گل بود و او در نهایت با کسب نمره7.07 از سایت متریکا به‌عنوان زوج منشا در خط حمله تیم منتخب فصل قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید