• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 28 خرداد 1401
کد مطلب : 163526
+
-

شکایت از کیلیان‌ژرمن

لالیگا از 2‌باشگاه نفتی اروپا به یوفا که دوست این دو باشگاه است، شکایت برد

شکایت از کیلیان‌ژرمن

وقتی برخی منابع رسانه‌ای ادعا کردند امباپه برای تمدید قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن همه اختیارات باشگاه در نقل‌وانتقالات را در دست گرفته و بعضی‌ها اسم باشگاه را به‌طعنه «کیلیان‌ژرمن» گذاشتند، گمان می‌رفت اینها صرفا شایعه‌هایی برای سرگرم‌کردن مخاطبان یا انتقام رئالی‌ها از این بازیکن و باشگاه فرانسوی باشد اما انگار همه ادعاها درست است. فلورنتینو پرس در مصاحبه طولانی‌اش با برنامه تلویزیونی الچرینگیتو رسما و علنی این موضوع را تأیید کرد. شوامنی هم که تازه از موناکو به رئال‌مادرید منتقل شده، فاش کرد امباپه شخصا با او تماس گرفته بود تا به پاریس برود. مارکا ادعا کرده پاری‌سن‌ژرمن پیشنهاد دستمزد سالانه 12‌میلیون یورویی به شوامنی داده بود ولی این بازیکن پیشنهاد دستمزد 7‌میلیون یورویی رئال‌مادرید را ترجیح داد.
ادعا شده بود که کیلیان امباپه شرط کرده پوچتینو و نیمار از باشگاه بروند. از همین‌رو پوچتینو برای جدایی موافقتش را اعلام کرده است. او 15میلیون یورو خسارت خواهد گرفت چون یک‌سال دیگر قرارداد داشت. پاریسی‌ها با مربیانی در تماس بوده‌اند و گفته می‌شود مورینیو و آلگری پیشنهاد آنها را رد کرده‌اند. زیدان هم همینطور، با این تفاوت که تلاش امیر قطر برای راضی‌کردنش ادامه دارد. گزینه محبوب باشگاه همان کسی است که فصل 21-2020 قهرمانی را با تیم لیل از پاری‌‌سن‌ژرمن گرفت و این فصل هم این تیم را از جام حذفی کنار زد. گالیتیه که فصل اخیر را در تیم نیس سپری کرده، به نیمکت پی‌‌اس‌جی نزدیک است اما شنیده می‌شود امباپه نظر مساعدی روی او ندارد. باشگاه نیس با فاوره، سرمربی سابق دورتموند برای فصل آینده به توافق رسیده و گالیتیه هم‌اکنون بدون تیم است. لوییس کامپوس که به‌تازگی جانشین لئوناردو در پست مدیر ورزشی شده، همزمان به‌عنوان مشاور باشگاه سلتاویگو هم انتخاب شد. گزینه او برای مربیگری پی‌اس‌جی، گالیتیه است.
در همین حین رئیس لالیگا هم از 2‌باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی به اتهام رعایت‌نکردن فیرپلی مالی شکایت کرد. تباس، رئیس لالیگا مدعی است که باشگاه پاریسی برای راضی‌کردن امباپه به او هفته‌ای 650هزار پوند حقوق می‌دهد و من‌سیتی هم با ارقام پشت پرده به سراغ جذب هالند رفته است. او اعتقاد دارد این دو باشگاه بازار را خراب کرده‌اند و پولی که در فوتبال هزینه می‌کنند از راه‌های غیرفوتبالی به‌دست آمده است. جدا از این خاویر تباس ادعا می‌کند که امباپه با امضای قرارداد جدید با پاری‌سن‌ژرمن که تا سال2025 اعتبار دارد، 300‌میلیون یورو پاداش تمدید قرارداد و 100‌میلیون یورو حقوق سالانه پس از کسر مالیات دریافت می‌کند. یوفا در رابطه با این شکایت از باشگاه پاریسی توضیح خواسته است. پاری‌سن‌ژرمن در پایان فصل 22-2021 تحت‌تأثیر شیوع ویروس کرونا 224.3میلیون یورو ضرر کرده بود.
اسپانیایی‌ها پیش از این هم در سال2017 به‌خاطر خرید کیلیان امباپه و نیمار از پاری‌سن‌ژرمن شکایت کرده بودند. پاری‌سن‌ژرمن بدون اعتنا به این شکایت همچنان مشغول مذاکره برای خرید بازیکن است. فعلا اشکرینیار و دمبله گزینه‌‌های عالی و دم‌دست هستند. البته مرجعی که لالیگا به آن شکایت کرده، اتحادیه فوتبال اروپاست؛ همانجایی که رئیس آن یعنی چفرین رابطه‌ای مستحکم با ناصر الخلیفی و شیخ منصور، مالکان پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی دارد و مهم‌تر اینکه الخلیفی در یوفا هم پست دارد. با این حال هر دو باشگاه یک‌بار از زیر تیغ حذف از لیگ قهرمانان و بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی خود جسته‌اند.

نجات از ورشکستگی /لاپورتا درآمد 25سال آینده باشگاه بارسلونا را پیش‌خور کرد
فلورنتینو پرس در مصاحبه تلویزیونی‌اش از لاپورتا حمایت کرد و به لالیگا تاخت که چرا می‌خواهد او و بارسلونا را وادار کند حق پخش خود را برای 50سال آینده پیش‌خور کنند. به فاصله 24ساعت از این مصاحبه، لاپورتا با رأی مثبت اعضای باشگاه تصمیم به پیش‌خور کردن این پول گرفت و البته به‌جای 50سال قرار است 25سال حق پخش را جلوجلو بفروشند تا بارسا بتواند از ورشکستگی نجات یابد و در نقل‌وانتقالات تابستانی دست به خریدهای گسترده بزند. خبرنگاران معتبر نقل‌وانتقالات اروپا می‌گویند بارسا در این تابستان طوری خرید خواهد کرد که در بازی‌های پلی‌استیشن هم قفل است. اعضای باشگاه به برنامه هیأت‌مدیره برای فروش بخشی از دارایی‌های باشگاه ازجمله حق تجاری و حق پخش باشگاه رأی دادند. بارسا برای اینکه سال مالی را با ضرر به پایان نرساند، باید پیش از پایان ماه ژوئن (۹ تیر)، بیش از ۵۰۰‌میلیون یورو درآمد داشته باشد تا مشمول قانون یک به ۳ لالیگا نشود یعنی مجبور نباشد به ازای هر یک‌یورو خرید بازیکن، 3 یورو بازیکن بفروشد. لاپورتا درباره این تصمیم گفته است: «هیچ‌کس دوست ندارد دارایی‌های باشگاه را بفروشد، اما این کاری است که ما برای مدت معینی انجام می‌دهیم و سپس دارایی‌ها به باشگاه برمی‌گردد. حداکثر مدت 25‌سال است. بارسا توانایی ایجاد درآمدهای متعدد و متفاوت را دارد.»
در فصل 21-2020مجموع درآمد حق‌پخش یک‌میلیارد و 796‌میلیون یورو بود که لالیگا 135‌میلیون یورو از آن را حفظ کرد. در لیگ برتر انگلیس درآمدها دوبرابر شد و به 3‌میلیارد و 633‌میلیون یورو رسید. این در حالی است که درآمد حق پخش در لیگ آلمان یک‌میلیارد و 440‌میلیون یورو و در لیگ ایتالیا یک‌میلیارد و 313‌میلیون یورو است. حق پخش تلویزیونی براساس 3‌معیار بین باشگاه‌ها توزیع می‌شود؛ 50‌درصد از حقوق به‌طور مساوی بین همه باشگاه‌ها، 25‌درصد براساس محبوبیت تیم‌ها و در اینجا‌ نقش تعداد اعضا و درصد بینندگان مطرح می‌شود و از این لحاظ بارسلونا اول است. 25درصد آخر براساس شایستگی ورزشی و رتبه تیمی در 5‌سال گذشته توزیع می‌شود. بارسلونا با 166‌میلیون یورو، بیشترین درآمد پخش شده در فصل 21-2020را دارد.

  گزینه‌های خرید
   بارسلونا بعد از فعال شدن اهرم‌ها به منچستر گفته است دیگر نیازی به فروش دی‌یونگ ندارد و اگر او را می‌خواهند باید بیش از 100‌میلیون یورو بپردازند. البته خود ژاوی ترجیح می‌دهد دی‌یونگ را بفروشد و برناردو سیلوا را از من‌سیتی بخرد. گواردیولا بر سر رقمی که هنوز اعلام نشده، با جدایی سیلوا موافقت کرده است.
   دی‌ماریا هم با استفاده از شرایط تازه از رفتن به یوونتوس منصرف شد. این هفته سرنوشت دی ماریا مشخص می‌شود. یوونتوس به او 7‌میلیون یورو پیشنهاد می‌دهد و پیشنهاد بارسلونا کمتر از این رقم است.
   برخی بازیکنان مازاد نظیر لنگله، اومتیتی و حتی پیکه می‌توانند باشگاه را ترک کنند. در غیراین‌صورت قراردادشان فسخ و به آنها خسارت داده می‌شود. پیکه به‌خاطر حاشیه‌های زیادش و مشغله زیاد بر سر فعالیت‌های تجاری و همچنین مشکلات زندگی شخصی‌اش دیگر جایی در بارسا ندارد. او برای نزدیک ماندن به 2‌فرزندش مجبور است به آمریکا برود؛ احتمالا در باشگاه دیوید بکام و اینتر مایامی.
   حالا احتمال جذب لواندوفسکی نزدیک به صددرصد شده است. بارسا با خیال راحت مبلغ مورد نظر بایرن‌مونیخ را که 50میلیون یورو است می‌پردازد.
   ژول کنده هم که نزدیک بود با 80میلیون یورو به چلسی برود، حالا دوست دارد با گشایش‌های تازه مسیرش را به سمت بارسا کج کند. بارسا برای او به سه‌ویا 60میلیون یورو پیشنهاد داده به‌علاوه واگذاری یک یا 2‌بازیکن.
   حالا به‌راحتی قرارداد فرانک کسیه و کریستنسن که قراردادشان را در میلان و چلسی به پایان برده‌اند و آزادند ثبت می‌شود.
   آسپلیکوئتا و مارکوس آلونسو دومین و سومین مدافع چلسی خواهند بود که به بارسلونا می‌آیند. آسپلیکوئتا رایگان است اما آلونسو 30میلیون یورو هزینه دارد.
   رافینیا از لیدز مدت‌هاست مورد علاقه ژاوی و پیش از او مورد علاقه مربیان قبلی است. وینگر برزیلی اکنون می‌تواند با مبلغی حدود 60میلیون یورو یا کمتر به بارسا بیاید.
   بارسا که در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل اقدام به جذب فران تورس، دنی آلوز و اوبامیانگ و آداما ترائوره کرده بود، احتمالا در تابستان 7بازیکن دیگر را جذب خواهد کرد و این هنر ماتئو آلمانی است که از پاییز گذشته به باشگاه آمده و مسئول قراردادها و خریدهاست. او یک تیم کامل شامل 11بازیکن را در این مدت به ژاوی تحویل می‌دهد.
همزمان در کانال یوتیوب باشگاه هم هواداران اقدام به واریز کمک‌های مالی کردند. بارسلونا با حدود 500تا 600میلیون یورو از این محل می‌تواند بدهی‌ها را پرداخت و بر محدودیت‌های فیرپلی غلبه کنـد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید