• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 28 خرداد 1401
کد مطلب : 163514
+
-

«لیلی با من است» تحولی در ژانر جنگی

معرفی فیلم
«لیلی با من است» تحولی در ژانر جنگی

فیلم «لیلی با من» است، یکی از فیلم‌های برتر دفاع‌مقدس با چاشنی کمدی است که در سال‌1374تولید شد و روی پرده رفت. کمال تبریزی کارگردان و نویسنده توانمند کشورمان در برهه‌ای که اغلب فیلم‌های دفاع‌مقدس داستان درامی داشتند، فیلمی را ساخت که تلخی‌های جنگ با اتفاقات طنز آمیخته شده بود. بازی خوب پرویز پرستویی و کار قوی کمال تبریزی باعث شد، این فیلم مخاطب‌های زیادی را جذب کند. در واقع می‌توان گفت لیلی با من است ازجمله ژانرهای جنگی است که تحولی در سینمای دفاع‌مقدس ایجاد کرد.
داستان فیلم، از این قرار است که مردی به نام صادق مشکینی فیلمبردار تلویزیون با مشکلات مالی مواجه می‌شود. او می‌خواهد برای تکمیل ساخت‌وساز خانه نیمه‌کاره‌اش از صدا و سیما درخواست وام می کند. همکارش او را راهنمایی می‌کند که اگر همراه آقای کمالی (محمود عزیزی) به مناطق جنگی برود به راحتی وامش جور می‌شود.
همین موضوع مشکینی را وادار به تصمیمی می‌کند که از آن هراس دارد و آن رفتن به جبهه است. مشکینی که به‌شدت از فضای جنگ و توپ و تانک وحشت دارد با آقای کمالی راهی جبهه می‌شود. ترس و اضطراب او هنگام حضور در خط مقدم باعث می‌شود ترفندهایی را به‌کار گیرد تا از منطقه خارج شود. اما ناخواسته لحظه به لحظه به خط مقدم نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و سرانجام در موقعیتی استثنایی قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید