• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 25 خرداد 1401
کد مطلب : 163305
+
-

نکته بازی/ مجیدی، جلوتر از استقلال

فرهاد مجیدی که انگار کارهای جدایی‌اش از استقلال را خیلی پیش از اینها انجام داده بود، در نقل‌وانتقالات هم سریع‌تر از باشگاه سابقش وارد عمل شد. رسانه‌های اماراتی خبر داده‌اند که الاتحادکلبا با یک بازیکن اهل اسلواکی به‌نام «فلیپ کیس» به توافق رسیده است. او در پست مهاجم بازی می‌کند و نخستین خرید تابستانی الاتحاد خواهد بود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که باشگاه استقلال دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب حتی سرمربی‌اش را هم نمی‌شناخت و طبیعتا در بازار نقل‌وانتقالات نیز فعالیت خاصی انجام نداده بود. حقیقت آن است که مجیدی بدجوری استقلال را رها کرد و اگر این تیم به مشکل بخورد، نمی‌توان نقش فرهاد را در آن نادیده گرفت. همین حالا هم بسیاری از هواداران استقلال نسبت به رفتار مجیدی موضع منفی دارند.

به بزرگی خودتان ببخشید
انگار اگر یحیی گل‌محمدی فقط یک روز غر نزند، صبحش شب نمی‌شود و آرام نمی‌گیرد. درحالی‌که پرسپولیسی‌ها به بازار نقل‌وانتقالات شبیخون زده‌اند و قبل از اینکه رقبا چشم باز کنند هر کسی را می‌خواستند جذب کردند، سرمربی سرخپوشان گفته: «نقل‌وانتقالات را با شتاب خوبی شروع کردیم، اما متأسفانه بعدا کار متوقف شد.» کاش یک نفر به یحیی توضیح بدهد جذب بازیکن یک آیین روزمره در باشگاه‌های مختلف دنیا نیست. یعنی مثلا اینطوری نیست که مدیر باشگاه یک پیراهن روی میز انداخته باشد، روزی 3 نفر داخل شوند، با آنها قرارداد ببندد و عکس بگیرد. باشگاه‌ها اول فصل بازیکنان مورد نیازشان را جذب می‌کنند. پرسپولیس طوفانی وارد بازار شد و همان ابتدا نیمی از راه را رفت. قرص سرماخوردگی نیست که هر چند ساعت یک‌بار بیندازی بالا!

خدا رحم کرد
باخت تیم ملی به الجزایر رکورد استفاده از عکس‌های کارلوس کی‌روش در تاریخ مطبوعات و همینطور فضای مجازی را شکست. هر جا را باز می‌کردی یک تصویر دلربا از سرمربی پرتغالی پیشین تیم ملی می‌دیدی. خیلی‌ها توصیه کرده‌اند برای جلوگیری از آبروریزی در جام‌جهانی او دوباره سرمربی تیم ملی شود. یک روزنامه هم کنار عکسش نوشت: «یاد جشن‌هایی که با تو گرفتیم بخیر.» جشن تولد بازیکنان را می‌گویند، چون یادمان نیست غیراز صعود به جام‌جهانی که الان هم اتفاق افتاده، دستاورد دیگری در آن دوران داشته باشیم. البته بحث بر سر مفید بودن یا نبودن کی‌روش نیست؛ موضوع تصویر اغراق‌آمیزی است که از او ساخته شده. خدا رحم کرد کی‌روش در کلمبیا و مصر نتیجه نگرفت، وگرنه معلوم نیست یک عده چه کار می‌کردند!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید