• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 25 خرداد 1401
کد مطلب : 163304
+
-

آماربازی

7/20
13روز از پایان لیگ برتر ایران گذشته و سایت متریکا طی سلسله مطالبی در حال معرفی تیم منتخب فصل گذشته است. طبق نمرات این سایت، 4بازیکن از استقلال و 2بازیکن از سپاهان در تیم منتخب حضور دارند و 5سهمیه باقیمانده هم به 5تیم پرسپولیس، گل‌گهر، فولاد، مس رفسنجان و تراکتور رسیده است. دروازه‌بان منتخب برای این تیم محمدرضا اخباری است که فصل گذشته چهره موفقی در دروازه تراکتور داشت و شاید اگر نمایش خیره‌کننده این دروازه‌بان نبود، تراکتور در موقعیتی پایین‌تر در جدول قرار می‌گرفت. اخباری طی 30هفته 23بار در دروازه تراکتور قرار گرفت و فقط 10بار کلین‌شیت کرد اما بیشترین متوسط مهار در هر بازی را داشت و با نمره متریکا 7.20بالاتر از حسینی و فروزان بهترین دروازه‌بان فصل شد.

7/27
رقابت برای قرار گرفتن در پست دفاع راست تیم منتخب، رقابت سختی بود. پستی که بازیکنان آماده‌ای نظیر صالح حردانی، رامین رضاییان و... در آن حاضر بودند ولی در پایان دفاع راست سپاهان، دانیال اسماعیلی‌فر به تیم منتخب راه یافت. این بازیکن در بهترین فصل بازیگری خود از نظر آمار تأثیرگذاری روی گل‌ها به آمار 5گل و 6پاس گل رسید و به این ترتیب در ۱۱گل تیمش مؤثر بود. نمره اسماعیلی‌فر در پایان فصل 7.26 بود که او را در رتبه سوم کل بازیکنان و رتبه اول مدافعان راست قرار داد. در دفاع چپ هم بازیکن منتخب متریکا در لیگ بیست‌ویکم از سپاهان می‌آید. امید نورافکن با کسب نمره 7.27 هم دومین بازیکن برتر فصل شد و هم بالاتر از سایر مدافعان چپ، در ترکیب تیم منتخب فصل قرار گرفت.

7/11
اما ترکیب تیم منتخب فصل در دفاع میانی با زوجی متشکل از مدافعان استقلال و فولاد بسته شده است. سیاوش یزدانی با وجود اینکه در میانه‌های نیم‌فصل دوم مجبور به خروج از جمع بازیکنان لیگ شد اما طی همان 17مسابقه‌ای که انجام داده بود با کسب نمره 7.11 شرایط حضور در تیم منتخب فصل را به‌دست آورد. زوج سیاوش در دفاع میانی عارف آقاسی است که از قضا او هم در نیم‌فصل اول بازیکن استقلال بود اما در پنجره زمستانی به فولاد برگشت و توانست با تعداد بازی بیشتر، امتیازات خوبی از سایت متریکا کسب کند. آقاسی در دور رفت فقط 7بار در ترکیب اصلی قرار گرفت اما در دور برگشت این تعداد را به 20بازی رساند و در مجموع مثل سیاوش یزدانی به نمره7.11 رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید