• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 25 خرداد 1401
کد مطلب : 163303
+
-

منهای فوتبال/ حذف صابر

مسابقات ایران در هفته دوم لیگ جهانی در صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران با 2 تغییر اجباری به صوفیه می‌رود. بهروز عطایی سرمربی تیم ملی قبل از اینکه تیم از برزیلیا به سمت صوفیه حرکت کند، 2 بازیکن را راهی تهران کرد. رضا عابدینی که در شروع هفته اول مصدوم شد و مشخص نیست وضعیت آسیب‌دیدگی او چقدر جدی است و درمانش چه مدت طول می‌کشد. اما نفر دومی که هفته دوم لیگ را از دست داد، صابر کاظمی است. صابر که سال پیش به‌عنوان ستاره والیبال ایران و تیم ملی معرفی شده بود، به دلایل فنی به تهران برمی‌گردد. در بازی‌های هفته اول صابر به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت و هر بار که به او فرصت داده شد، به‌نظر می‌رسید میل چندانی به بازی ندارد. با بازگشت این دو، بردیا سعادت و امیررضا سرلک به تیم اضافه شده‌اند. ایران در هفته دوم با تیم‌های آمریکا، بلغارستان، برزیل و کانادا بازی دارد.

وزنه‌برداری منتظر وزیر
همانطور که پیش‌بینی می‌شد وزنه‌برداران معترض حاضر نشدند به اردوی تیم ملی بازگردند. طی هفته‌های گذشته 15وزنه‌بردار تیم ملی در اعتراض به شرایط اردو، نبود مکمل و فیزیوتراپ و ماساژور، شرایط بد تغذیه و بی‌احترامی‌هایی که مسئولان فدراسیون به آنها کرده بودند، اردوی تیم ملی را ترک کردند. بعد از این اتفاق محمدحسین برخواه، سرمربی تیم هم برکنار شد. 2 روز پیش سعید علی‌حسینی، سرمربی جدید تیم ملی نفراتی را به اردو دعوت کرد اما بیشتر این نفرات که همان معترضین بودند، حاضر نشدند به اردو بروند. آنها در بیانیه‌ای جدید اعلام کرده‌اند که فدراسیون هیچ تلاشی برای تغییر شرایط انجام نداده است و امکان بازگشت آنها به اردو وجود ندارد. وزنه‌برداران تأکید کرده‌اند که تلاششان را برای رسیدن به حداقل امکانات انجام می‌دهند. بیانیه‌ وزنه‌برداران با انتقاد از وزیر ورزش به پایان رسیده است. حمید سجادی روزهای گذشته هیچ واکنشی به اتفاقات وزنه‌برداری نداشته است و وزنه‌برداران به همین دلیل از او دلگیر هستند: «به‌نظر می‌رسد برای رسیدگی به اوضاع نابسامان وزنه‌برداری فرصت نداشتند و شاید از دیدگاه ایشان مسئله وزنه‌برداری و اتفاقات اخیر ملی‌پوشان اهمیتی ندارد. حال وزنه‌برداری بد است و اگر به داد این رشته نرسید، به‌زودی یک نسل نابود می‌شود.» وزنه‌برداران از وزیر خواسته‌اند در حق این رشته پدری کند.

مهماندوست به ایران برمی‌‌گردد؟
رضا مهماندوست از سرمربیگری تیم ملی آذربایجان استعفا داد. مهماندوست که یکی از موفق‌ترین مربیان در تاریخ تیم ملی تکواندو ایران بود بعد از این که با فدراسیون محمد پولادگر به مشکل خورد، از ایران رفت و سرمربی آذربایجان شد. با حضور او در این کشور بعضی از تکواندوکاران ایرانی که جایی در تیم ملی نداشتند با گرفتن تابعیت آذربایجان با تیم ملی این کشور در مسابقات شرکت کردند. بعد از کنار رفتن پولادگر و به ریاست رسیدن هادی ساعی در فدراسیون، احتمال بازگشت مهماندوست به ایران و حضور او در تیم ملی مطرح شد. اما مهماندوست با آذربایجان قرارداد داشت و خبر بازگشت او به تیم ملی خیلی زود تکذیب شد. با انتخاب بیژن مقانلو به عنوان سرمربی تیم ملی داستان تیم ملی و مهاندوست هم به پایان رسید. اما دیروز خبر رسید که مهماندوست استعفا داده است. بی‌توجهی مسئولان آذربایجان به تکواندو و شرایط مالی دلیل کناره‌گیری مهماندوست است اما چرا بعد از 7سال این مشکلات برای او پررنگ شده است؟ آیا قرار است او با فدراسیون ایران و تیم ملی همکاری داشته باشد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید