• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 19 خرداد 1401
کد مطلب : 162813
+
-

گرینویچ/اعتراض چینی‌ها به مد کثیف


پکن: پس از اینکه خانه مد بالنسیاگا کفش کتانی‌های کهنه و کثیفی را به‌عنوان مدی جدید معرفی و به‌خاطر پیغام محیط‌زیستی نهفته در آنها قیمتی 1850دلاری مطالبه کرد، صدای برخی چینی‌ها به این مد کثیف در آمد. به گزارش ساوت چاینا مورنینگ‌پست، کاربران شبکه‌های اجتماعی در چین معتقدند این کفش‌ها «زشت‌تر از آن‌ هستند که بشود برای گسترش آگاهی از آنها استفاده کرد» و «می‌توانیم یک جفت از این کفش‌ها را به‌صورت رایگان در سطل زباله پیدا کنیم.» بالنسیاگا در دفاع از این مجموعه گفته است: «تنها ۱۰۰جفت کفش کتانی با ظاهر فوق‌العاده پاره و کثیف برای خرید به قیمت ۱۸۵۰دلار در دسترس خواهد بود. بقیه مدل‌ها آن‌قدرها هم کثیف و کهنه نیستند و با قیمت ۴۹۵ و ۶۲۵ دلار به فروش می‌رسند.» نظرات منفی تنها به چین محدود نمی‌شود. در سایر نقاط جهان هم کمتر منتقد مدی را می‌توان پیدا کرد که «پیام محیط‌زیستی» مورد ادعای بالنسیاگا را تنها با دیدن کفش‌های مستعمل چند هزار دلاری درک کرده باشد.


درخواست برای بانک افغانستان

 نیویورک: رسانه آمریکایی اینترسپت گزارش داد؛ شماری از خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱سپتامبر از دولت بایدن خواستند تا وجوه مسدود‌شده بانک مرکزی افغانستان را آزاد کند. این در حالی است که با دستور جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، بخشی از این وجوه به‌عنوان غرامت به خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱سپتامبر تخصیص داده می‌شود. خانواده‌های قربانیان گفتند مصادره پس‌انداز مردم عادی افغانستان، راهی مناسب برای عدالت‌خواهی نخواهد بود. بیش از خانواده‌های قربانیان، شرکت‌های حقوقی و وکلا خواستار پرداخت این غرامت‌اند. مسدود شدن این پول سبب شد که چرخه بانکداری در افغانستان از حرکت بایستد و مردم حتی به سپرده‌های نقدی‌شان در بانک‌های افغانستان دسترسی نداشته باشند و کمبود نقدینگی سبب بحران اقتصادی در این کشور شده است.

قصور پلیس آمریکا

میشیگان: 3مأمور پلیس در ایالت آریزونای آمریکا پس از قصور در نجات یک مرد بی‌خانمان از غرق شدن در دریاچه، به مرخصی اجباری فرستاده شدند. ویدئوها و متن‌هایی که تازه از یکی از دوربین‌های متصل به پلیس (بادی‌کم) منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که مردی به نام‌ شان بیکینگز ۳۴ساله، ماه گذشته وارد «دریاچه تمپی تاون» شده است و با فریاد به پلیس اطلاع می‌دهد که دارد غرق می‌شود.  اما هیچ‌یک از مأموران حاضر در صحنه برای نجات او مداخله نمی‌کنند و یکی از آنها می‌گوید: «من در آب نمی‌پرم.» آقای بیکینگز به سرعت به زیر آب فرو می‌رود و چندی بعد اعلام می‌شود که فوت کرده است. مقامات شهر گفته‌اند او «یکی از اعضای بی‌خانمان شهر تمپی» بود و مرگ او را یک «تراژدی» خواند‌ه‌اند. با این حال، ویدئوی بادی‌کم پلیس نشان می‌دهد زمانی که مأموران در حال بررسی نام او و سابقه‌اش بودند، آقای بیکینگز از یک حصار فلزی که پیاده‌رو را از دریاچه جدا می‌کرد، بالا رفت و وارد آب شد. او به مأموران گفت که «برای شنا می‌رود»؛ حتی پس از اینکه به او اطلاع دادند شنا کردن در دریاچه ممنوع است، او به آب زد و به سمت پل شنا کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید